2025-03-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Stor skillnad mellan Sverige och Ukraina:
1. Ukraina var en del av gamla Sovjet. En del ryssar vill ha tillbaka de landområdena.
2. Stora anfallet på Ukraina började då USA hade lurat Ukraina att prata om NATOanslutning. Det kunde inte Ryssland gå med på för då hade NATOkärnvapen hamnat närmre Moskva än vad det blivit nära Washington då det nästan blev WW III av då Sovjet försökte placera kärnvapen på Kuba och USA stoppade Sovjetiska fartyg på internationellt vatten...

Jaha – du vill ursäkta Ryssland för att anfalla ett suveränt land pga att det senare går sina egna vägar...?
Citera
2025-03-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Jaha – du vill ursäkta Ryssland för att anfalla ett suveränt land pga att det senare går sina egna vägar...?
INTE det Ryssland gjorde innan Natopratet
men inte konstigt då det blev Natoprat - påhejat av USA. USA t o m rekomenderade Ukraina att säga Nej då Ryssland ville ha fred OM det knöts till att det inte skulle bli Nato i Ukraina...

Jfr vad USA gjorde gällande misiler på Kuba.
Så DET var inte konstigt.
Citera
2025-03-28, 10:56
Medlem
Citat:
men inte konstigt då det blev Natoprat - påhejat av USA. USA t o m rekomenderade Ukraina att säga Nej då Ryssland ville ha fred OM det knöts till att det inte skulle bli Nato i Ukraina...

*missiler

Kan vi hålla oss från "whatabout"?'
Citera
2025-03-28, 10:59
Medlem
Citat:
Citat:

*missiler

Kan vi hålla oss från "whatabout"?'
Vad dillar du om?
Citera
2025-03-28, 11:06
Medlem
Citat:
Vad dillar du om?

Det du dillar om, betr "misiler" på Kuba...
Citera
2025-03-28, 11:15
Medlem
Citat:
Citat:
Det du dillar om, betr "misiler" på Kuba...
En till ignorant idiot. Läs på så du kan undvika att göra bort dig mer...

Eftersom du är så inkompetent antar jag att du inte skulle klara att leta reda på det själv så här är en källa:
https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/kubakrisen-1962-det-kalla-krigets-hetaste-ogonblick
En annan källa är jag som kommer ihåg TVsändningarna om händelseförloppet undertiden det var oklart om det skulle bli WW III. Det slutade med att Sovjets transportfartyg vände så det blev inget krig.
Citera
2025-03-28, 11:31
Medlem
Citat:
En till ignorant idiot. Läs på så du kan undvika att göra bort dig mer...

Eftersom du är så inkompetent antar jag att du inte skulle klara att leta reda på det själv så här är en källa:
https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/kubakrisen-1962-det-kalla-krigets-hetaste-ogonblick
En annan källa är jag som kommer ihåg TVsändningarna om händelseförloppet undertiden det var oklart om det skulle bli WW III. Det slutade med att Sovjets transportfartyg vände så det blev inget krig.

*undertiden

Vad har detta med nuvarande diskussion att göra? (...om man inte är påfallande ryssvänlig)?
Citera
2025-03-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Men nu är det inte bara den undermåliga Svenskan som är på lågstadienivå utan dina resonemang också som utgör ett bevis på en undermålig intelligens och bildning.

Ingen tror (förutom förståndshandikappade i nivå med dig) att du är "toppchef", författare, ekonom eller startare av en självhjälpsorganisation (hur skulle du kunna vara det då du inte kunnat hjälpa dig själv)

Alla kan se detta och vad du gör här i dessa trådar är obegripligt. Allsvenskan i fotboll drar snart igång och är troligtvis ett bättre klimat för en person av din kaliber. Här gör du bort dig om och om igen men är för korkad att inse detta. Jag har inte sett ett liknande flagrant exempel förutom klyban.

Obegripligt för DIG ja
Du har visat många gånger att du inte fattar, trots att både Master Palm och jag förklarat flera gånger. Inte mitt fel att du är korkad...
Citat:
En liten summering av Trump administrationen under dom senaste veckorna;
Och där bevisade du igen att duär korkad. EFFEKTERNA av tullhöjningarna kan ju inte ha kommit eftersom de inte införts än
Trump har sagt 25procentiga tullar för en massa länder från i början av april...

Dessutom har alla importörer som inte är korkade bunkrat.

Och inte mitt fel att en del investerare är korkade, som satsar på fel ställen och där det redan är bubblor...
Senast redigerad av Lunkan531 2025-03-28 kl. 13:14.
Citera
2025-03-28, 15:16
Medlem
Citat:

Vad jag minns av den "incidenten" är, att "Gorby" vände tvärt på klacken, då JFK meddelade att de inte tänkte acceptera Rysslands "intervention". Det visades ju i TV, hurusom skeppen tvärvände...
Citera
2025-03-28, 16:10
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Obegripligt för DIG ja
Du har visat många gånger att du inte fattar, trots att både Master Palm och jag förklarat flera gånger. Inte mitt fel att du är korkad...
Och där bevisade du igen att duär korkad. EFFEKTERNA av tullhöjningarna kan ju inte ha kommit eftersom de inte införts än
Trump har sagt 25procentiga tullar för en massa länder från i början av april...

Dessutom har alla importörer som inte är korkade bunkrat.

Och inte mitt fel att en del investerare är korkade, som satsar på fel ställen och där det redan är bubblor...

Tillskillnad från dig som inte är företagare så tänker dom strategiskt och investerar nu 100 tals miljarder i USA. Dom vet ju sen tidigare att tullarna och tarifferna blir kvar precis som sist (se kina tullarna Trump införde 2018 och som blev kvar under Biden) även om olyckan skulle vara framme 2028. Det går alltså inte och vänta tills tullarna är ett faktum utan man måste agera snabbt. Eftersom du inte är företagare och någonsin har haft ansvar för ekonomi så är förmodligen detta agerande helt främmande för dig. Du tycker förmodligen att dom är koooorkade
Nej Lunkan det är du som är korkad.
Citera
2025-03-28, 19:37
Medlem
Citat:
Tillskillnad från dig som inte är företagare så tänker dom strategiskt och investerar nu 100 tals miljarder i USA. Dom vet ju sen tidigare att tullarna och tarifferna blir kvar precis som sist (se kina tullarna Trump införde 2018 och som blev kvar under Biden) även om olyckan skulle vara framme 2028. Det går alltså inte och vänta tills tullarna är ett faktum utan man måste agera snabbt. Eftersom du inte är företagare och någonsin har haft ansvar för ekonomi så är förmodligen detta agerande helt främmande för dig. Du tycker förmodligen att dom är koooorkade
Nej Lunkan det är du som är korkad.
Bra. Då kommer du att förlora en massa
medan jag minst 4-dubblar mina investeringar...
Citera
2025-03-28, 20:52
Medlem
Citat:
Bra. Då kommer du att förlora en massa
medan(≈ jag minst 4-dubblar mina investeringar...

Avser du "journalist-dubblering" (= "lite mera") eller matematisk dubblering
(=16 ggr)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in