2025-03-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Han verkar fan helt dum i huvudet. Går i sängs med Ryssland istället för att skydda Ukraina, inför tullar mot hela världen och till och med mot sin brorsnation Kanada, förstör relationen med Europa och fullkomligt slaktar den amerikanska börsen. Han är rent jävla farlig och totalt dum i huvudet. Att han har lyckats med affärer är en gåta. Rent kognitivt så verkar han gå samma öde till möte som Joe Biden, han verkar rentav förvirrad.

Jävla jubelidiot till president. Det förvånar mig inte att amerikanerna har röstat fram honom, det är den mest korkade befolkningen på jordklotet.
Fast han har INTE lyckats med sina företagsaffärer
(men med crypto gränsfall till bedrägeri det också.)
Han har gått i konkurs.
Bedrägerier.
Företagsvärdet minus vad han fått från pappan minus böter, som inte är betalda än = Stort MINUS.

Vet inte om det är bevisat men det verkar som att en av Trumps företagskriser räddades av RYSSPENGAR, kanske därför Trump är så inställsam mot Putin...?
Citera
2025-03-27, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jävla jubelidiot till president. Det förvånar mig inte att amerikanerna har röstat fram honom, det är den mest korkade befolkningen på jordklotet.

Snart så imploderar skiten. De är totalt oorganiserade. Ingen i regimen kommer få jobb sedan. Hoppa av i tid, byta namn och bo på motell i Montana ett år är det bästa man kan göra.

Vidrigare än talibaner! Om USA skulle bestå av stater enbart skulle stadsborna åka ut på landet och leta upp Trumpnissar.

Skicka Mysko till Mars!
Citera
2025-03-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Snart så imploderar skiten. De är totalt oorganiserade. Ingen i regimen kommer få jobb sedan. Hoppa av i tid, byta namn och bo på motell i Montana ett år är det bästa man kan göra.

Vidrigare än talibaner! Om USA skulle bestå av stater enbart skulle stadsborna åka ut på landet och leta upp Trumpnissar.

Skicka Mysko till Mars!
ja kan han inte bara hoppa in i en av sina ” tintin” raketer o
Flyga till mars så vi blir av med eländet?
Citera
2025-03-27, 17:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag besökte Ronald Reagan presidential library & museum i 2012 under en semester i Kalifornien.

Reagan var en fantastisk bra president inte bara för USA men även resten av världen, den enda som kan utmana Reagan om titeln som den bästa amerikanska presidenten under de senaste 100+ åren är FDR.

Dock så hatade vänstersiden Reagan mer än ngt annat under 80-talet, han var deras största mardröm. Och nästan alla politiska "experter", ekonomer också vidare dömde ut i princip allt som Reagan gjorde - likheterna mellan Reagan & Trump är slående.

https://www.youtube.com/watch?v=FjECSv8KFN4

Vem kommer inte ihåg Gorbatjovs och Reagans uppgörelse under Ronald Reagans andra president period, liknande är på gång nu vilket inte många verkar förstå.
Citera
2025-03-27, 19:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vem kommer inte ihåg Gorbatjovs och Reagans uppgörelse under Ronald Reagans andra president period, liknande är på gång nu vilket inte många verkar förstå.
Jösses. Har du coca-cola i huvet?

Ser du inte att Trump jobbar för Putin?

Reagan jobbade inte för Gorbatjov.
Citera
2025-03-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

I dagarna har Trump ökat pressen på Putin. Tror ändå man tar det försiktigt. Innan dess tror jag att han ville ut från Europa men också från kärnvapenhotrelationen med Ryssland.
Citera
2025-03-27, 22:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Jag måste fråga: hur lever du i din vardag när du är övertygad om att Trump och Putin är i maskopi? Preppar du? Försöker du varna dina nära och kära?
Citera
2025-03-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag måste fråga: hur lever du i din vardag när du är övertygad om att Trump och Putin är i maskopi? Preppar du? Försöker du varna dina nära och kära?
Putin klarar ju inte ens av Ukraina (då de får hjälp med vapenproduktion.)
och Trump ha fulllt sjå med att ställa till det för världsekonomin
så ingen speciellt (utom att Putin kanske kommer att göra sabotage, så kanske rekomenderas att vara preppad för några dagar. Själv har jag alltid haft för ett par veckor så att jag inte behöver och åka om jag inte vill.)

Jag varnar mot att SLÖSA med pengar till militären, för ryssen kommer INTE att komma...
(Annat än de vapen som levereras till Ukraina alltså.)
Citera
2025-03-28, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Putin klarar ju inte ens av Ukraina (då de får hjälp med vapenproduktion.)
och Trump ha fulllt sjå med att ställa till det för världsekonomin
så ingen speciellt (utom att Putin kanske kommer att göra sabotage, så kanske rekomenderas att vara preppad för några dagar. Själv har jag alltid haft för ett par veckor så att jag inte behöver och åka om jag inte vill.)

Jag varnar mot att SLÖSA med pengar till militären, för ryssen kommer INTE att komma...
(Annat än de vapen som levereras till Ukraina alltså.)

Nej – det försäkrade ju ryssen själva – några dagar innan de överföll Ukraina...
Citera
2025-03-28, 04:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Exactly.

Citat:

Trump jobbar för att skapa fred mellan Ryssland och Ukraina, men för att göra, så måste man förhandla med båda sidor. Och Trump sa under FNs toppmöte i 2019 "att Europa inte tog hotet från Ryssland på allvar", dessutom så varnade han Tyskland/EU mot att göra sig beroende av gas från Ryssland.

Trumps kör i princip samma politik som Reagans "peace through strength" filosofi.
Citera
2025-03-28, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exactly.

Trump jobbar för att skapa fred mellan Ryssland och Ukraina, men för att göra, så måste man förhandla med båda sidor. Och Trump sa under FNs toppmöte i 2019 "att Europa inte tog hotet från Ryssland på allvar", dessutom så varnade han Tyskland/EU mot att göra sig beroende av gas från Ryssland.

Trumps kör i princip samma politik som Reagans "peace through strength" filosofi.

Skillnaden mellan dem är dock, att Trump är en rakt igenom okunnig, narcissistisk idiot...
Citera
2025-03-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Nej – det försäkrade ju ryssen själva – några dagar innan de överföll Ukraina...
Stor skillnad mellan Sverige och Ukraina:
1. Ukraina var en del av gamla Sovjet. En del ryssar vill ha tillbaka de landområdena.
2. Stora anfallet på Ukraina började då USA hade lurat Ukraina att prata om NATOanslutning. Det kunde inte Ryssland gå med på för då hade NATOkärnvapen hamnat närmre Moskva än vad det blivit nära Washington då det nästan blev WW III av då Sovjet försökte placera kärnvapen på Kuba och USA stoppade Sovjetiska fartyg på internationellt vatten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in