Citat:
Jag är glad att Gud sände sin son och inte en krigarkonung av Davids släkt.
Nej!
Jag har inga problem? Det är du som har problem. Ditt "nuhuu"-svar signalerar som en nödraket inne på herrtoaletten på Café Opera att du har brallorna nere på vid knäna och vill ut? Ett sakligt och genomtänkt svar hade såklart signalerat något helt annat.
Här är problemet! Du verkar tro att det här är en känslodebatt? När det i själva verket handlar om vad som faktiskt står i den bok du påstår dig tro på! Det är inte jag som hittar på kriterierna. Det är gud själv!
Det är det inte jag som står i konflikt med bibeln, eftersom för mig är det bara sagor? Utan det är du som står i konflikt med bibeln! Och det problemet förvinner inte hur många ""nuhuu" du än skriver.
är
Slå upp boken och läs? Jesus uppfyller noll av de messianska kriterierna:
- Han blev aldrig krönt till kung och styrde över israel.
- Han återupprättade inte templet i Jerusalem.
- Han skapade inte fred i Israel.
- Han samlade inte heller Israels folk.
Och inga av Jesus profetior som beskrivs i NT slog in?
Men han uppfyller å andra sidan däremot alla kännetecken på vad en falsk profet är enligt samma texter. Det är bara... att läsa i bibeln....
Och jag vet att det är kanske det mest förbjudna man kan göra som kristen. Att faktiskt läsa Bibeln och ta den på allvar.
Jag har inga problem? Det är du som har problem. Ditt "nuhuu"-svar signalerar som en nödraket inne på herrtoaletten på Café Opera att du har brallorna nere på vid knäna och vill ut? Ett sakligt och genomtänkt svar hade såklart signalerat något helt annat.
Här är problemet! Du verkar tro att det här är en känslodebatt? När det i själva verket handlar om vad som faktiskt står i den bok du påstår dig tro på! Det är inte jag som hittar på kriterierna. Det är gud själv!
Det är det inte jag som står i konflikt med bibeln, eftersom för mig är det bara sagor? Utan det är du som står i konflikt med bibeln! Och det problemet förvinner inte hur många ""nuhuu" du än skriver.
är
Slå upp boken och läs? Jesus uppfyller noll av de messianska kriterierna:
- Han blev aldrig krönt till kung och styrde över israel.
- Han återupprättade inte templet i Jerusalem.
- Han skapade inte fred i Israel.
- Han samlade inte heller Israels folk.
Och inga av Jesus profetior som beskrivs i NT slog in?
Men han uppfyller å andra sidan däremot alla kännetecken på vad en falsk profet är enligt samma texter. Det är bara... att läsa i bibeln....
Och jag vet att det är kanske det mest förbjudna man kan göra som kristen. Att faktiskt läsa Bibeln och ta den på allvar.
Medan han så talade, kom en sky och överskyggde dem; och de blevo förskräckta, när de trädde in i skyn. Och ur skyn kom en röst som sade: »Denne är min Son, den utvalde; hören honom.» — Lukas 9:34-35
Andra sade: »Han är Messias.» Andra åter sade: »Icke kommer väl Messias från Galileen? Säger icke skriften att Messias skall komma av Davids säd och från den lilla staden Betlehem, där David bodde? Så uppstodo för hans skull stridiga meningar bland folket, — Johannes 7:41-43
Medan Jesus undervisade i helgedomen, framställde han denna fråga: »Huru kunna de skriftlärde säga att Messias är Davids son? — Markus 12:35