Citat:
Ursprungligen postat av
ChristopherRobin
Nu har det hänt något i denna historien. Den tidigare ägarinnan har skickat meddelande och informerat mig om att hon anmält mig till Länsstyrelsen och till soc, för djurplågeri! Hon säger dem kommer kontakta mig och att hon vill vara ärlig med vad hon gjort och dem anmälningar hon registrerat.
Hunden är ju kremerad och det finns därmed ingen kropp kvar för obduktion, men jag är ändå riktigt nojig över dessa anmälningar.
Ni har ju redan svarat och hjälpt mig förut i denna tråden men har ni luft att hjälpa mig mer! Jag undrar hur Soc kan bli inblandade och vad ska dem göra i det här ärendet?
Eller tycker ni jag ska skapa en ny tråd?
För att ge ett konkret tips (du kanske väljer att ignorera mina råd, och det är helt OK – du gör såklart som du vill):
Påtala för Länsstyrelsen att den tidigare ägaren (ange namn) har erkänt att denne gjort anmälan till både Länsstyrelsen och Socialtjänsten. Påtala också att du uppfattar det som en form av personlig vendetta, och att anmälningarna bör ses i ljuset av det.
Framhåll även att hunden med största sannolikhet bar på skabb eller liknande sjukdom redan vid köpet, och att tidigare ägaren därför antingen borde ha upptäckt det – eller faktiskt redan kände till det. Att du dessutom fick hunden kraftigt rabatterad ger ytterligare anledning att ifrågasätta överlåtelsen.
Du avgör själv hur mycket du vill använda, men det är i alla fall en möjlig inriktning i yttrandet.