2025-03-20, 17:19
Medlem
Jag har varit i förhållandet med min flickvän i snart sex månader. Vi träffades på jobb och det small till direkt, jag blev bombkär och hon blev det i mig med. Dem första månaderna var toppen och vi var i ”nykärsfasen” och höll oss mest till varandra. När vi var lite mer avslappnade kan vi börja möta familj och vänner. För två och en halv månad sedan var första gång jag träffade min flickväns mamma. Hon är skild och bor i en tvåa. Vi åt middag hemma hos henne och allt var trevligt och väldigt skojigt. Vi hade väldigt mycket att prata om och det var många skratt.

Efter detta har vi väl setts ungefär två gånger i veckan. Hon har varit med på många promenader alla tre har vi varit på promenad med min hund innan den gick bort. Vi har även fikat mycket.

Nu har jag inte träffat henne på många veckor. Först tänkte jag inte på det så mycket för det var ju mer egentid med min tjej. Men en kväll frågade jag om min tjej om vi inte skulle ta och ses allihopa och äta tacos eller något annat gott ihop allihop. Då sa hon nej, det kunde hennes mamma inte vara med på.

Jag tyckte det var märkligt att hon visste att hennes mamma inte kunde vara med utan att ha fråga henne. Jag frågade igen ganska snart om vi alla skulle kolla på någon skön tv serie ihop men då sa hon med nej det kunde hennes mamma inte komma på.

Jag börjar nu tro att hennes mamma tar avstånd från mig. Jag har frågat min tjej om något hänt men hon säger nej. Hon blir dock lite tyst och ”av” när jag tar upp det. Sedan går det över.

Vad ska jag göra? Jag kan väl inte fråga min tjejs mamma och ”gå över huvud” på min tjej? Gör man sådant med sina svärföräldrar? Vad är normalt. Jag vill inte sabba den här relationen
Citera
2025-03-20, 17:24
Medlem
Hur gammal är du? 15 eller Du är väl ihop med tjejen och inte hennes mamma?
Citera
2025-03-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Hur gammal är du? 15 eller Du är väl ihop med tjejen och inte hennes mamma?

Om hennes mamma tar avstånd är jag rädd att jag inte kommer vara ihop med min tjej, det är därför jag är orolig. Vill inte bli bort vald. Tjejer lyssnar mycket på deras mamma, om mamma inte gillar mig kan det ju bli så att min tjej inte gillar mig.
Citera
2025-03-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Det är 18 års gräns här! TROLL VARNING!

Men lägg av jag är över 30. Du kanske inte haft tjej någon gång så du kanske inte vet att relationer till familj och kompisar är VIKTIG.

NÖRD VARNING. Gå ur tråden om du inte vill hjälpa mig
Citera
2025-03-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Jag börjar nu tro att hennes mamma tar avstånd från mig. Jag har frågat min tjej om något hänt men hon säger nej. Hon blir dock lite tyst och ”av” när jag tar upp det. Sedan går det över.
Släpp det, hon har ingen orsak att behaga dig.
Senast redigerad av stunning-and-brave 2025-03-20 kl. 17:31. Anledning: med hon menar jag mamman...
Citera
2025-03-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stunning-and-brave
Släpp det, hon har ingen orsak att behaga dig.

Vem menar du? Tjejen eller hennes mamma?
Citera
2025-03-20, 17:34
Medlem
SnutteFia03s avatar
Tycker det låter mer som att det är din tjej som inte vill att ni ses alla tre, av någon anledning. Beroende på hur bra kontakt du hade med hennes mamma så är det väl inget konstigt att prata med henne. Du behöver ju inte ta upp att du tror att hon tagit avstånd från dig utan bara kolla läget.
Citera
2025-03-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stunning-and-brave
Gotcha

Fattar ej.

Kan i alla fall inte släppa det då jag varit med om förut att en relation sprack för att någon kompis inte gillade mig, tänker inte vara med om den igen
Citera
2025-03-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Tycker det låter mer som att det är din tjej som inte vill att ni ses alla tre, av någon anledning. Beroende på hur bra kontakt du hade med hennes mamma så är det väl inget konstigt att prata med henne. Du behöver ju inte ta upp att du tror att hon tagit avstånd från dig utan bara kolla läget.

Det är det jag har tänkt lite, att jag bara ska kolla läget. Skicka en chatt på Messenger och bara kolla vad hon gör. Kanske får ett bra svar som gör jag kan släppa det här.

Men det känns också knepigt att skicka en chatt till en så ny svärmor från ingenstans. Kan hon absolut bli låta bli att svara? Kan bli värre, vill inte trampa henne eller min tjej på tårna
Citera
2025-03-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Fattar ej.

Kan i alla fall inte släppa det då jag varit med om förut att en relation sprack för att någon kompis inte gillade mig, tänker inte vara med om den igen
Jag lade in en edit på mitt inlägg...

Visst kan man oroa sig för situationen men jag tror du inte har något att vinna i att gräva en djup grop här. Du kan bara göra ditt bästa.

Den dagen modern aggerar, då kan du reaggera.
Citera
2025-03-20, 17:42
Moderator
Maviels avatar
Jag kan vara fel ute - men det låter mer som att din tjej inte vill umgås med sin mamma. Mor/dotter relationen kan vara lite trixig ibland. Jag tror inte du ska grubbla för mycket över det här eller pusha för att ni ska umgås allihop.
Citera
2025-03-20, 17:43
Medlem
Finns många tänkbara orsaker
Men det är inte säkert att det handlar om dig

Tjejen kan vara osams med sin mamma
Någon sorts kris mm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera