Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-25, 19:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Ja, t om en av Sveriges mest kända advokater verkar ha svårt att ta in hur det fungerar. Vilken tur att ni två experter är här för att reda ut det hela. När ni har tid över kanske ni kan höra av er till Thomas och upplysa honom om vad som gäller? Det känns ju inte bra att en såpass högprofilerad advokat har så dålig koll.

Som jag skrev: han är försvarsadvokat. Det är lite av hans jobb att kritisera och tvivla etc. å åtalades vägar.

Det är bra för honom (och andra försvarsadvokater) att visa upp en tvivlande attityd kring lagars tillämpning. Ger fler klienter. Och mer klirr i kassan.
Citera
2025-03-25, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så klassiskt för nutiden. Föraktet och hatet mot kvinnor och allt kvinnor är, gör och säger har ju blossat upp som fan.

Förr satt kräken i sina egna forum på nätet och hatade nu har de tagit steget fullt ut i rampljuset och försöker överträffa varandra i hat, hån och förminskande.

Skulle inte förvåna mig om de följer gamla inkvisitions och andra medeltida läror. Snart börjar de väl förfölja, tortera och bränna the westernized modern women på bål, de små narcissistiska autistiska svinen.

Är det incels mån tro som hatar så?

Och som vill se att kvinnor kan våldtas, utan att någon straffas för våldtäkten.

Jag börjar undra.
Citera
2025-03-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han är försvarsadvokat. Det är lite av hans jobb att ifrågasätta och tvivla osv. å de åtalades vägar.

Skrattretande svagt svar.
Citera
2025-03-25, 20:12
Avstängd
Citat:
Skrattretande svagt svar.

Är man en duktig och känd advokat som visar att man har åtalades intressen för sina ögon. Så får man givetvis fler klienter. Och mer klirr i kassan. Det enkla borde du väl ändå förstå?

Det hade varit mer trovärdigt om du hänvisat till objektiv forskning och objektiva forskare, så som Jenny9 gjorde när hon hänvisade till BRÅ. De tog in hela spektrumet kring lagen.

Men nej, du hänvisar (självokritiskt) till någon som i förlängningen får betalt för att vara kritisk kring tillämpningen av lagen.
Citera
2025-03-25, 20:13
Medlem
Citat:
Som jag skrev: han är försvarsadvokat. Det är lite av hans jobb att kritisera och tvivla etc. å åtalades vägar.

Det är bra för honom (och andra försvarsadvokater) att visa upp en tvivlande attityd kring lagars tillämpning. Ger fler klienter. Och mer klirr i kassan.

Patetiskt svar. Det hade nog varit bättre för dig om du bara försvunnit med svansen mellan benen istället för att komma med den där ynkliga bortförklaringen.
Citera
2025-03-25, 20:17
Avstängd
Citat:
Patetiskt svar. Det hade nog varit bättre för dig om du bara försvunnit med svansen mellan benen istället för att komma med den där ynkliga bortförklaringen.

Hänvisa till forskning istället. Så som Jenny9 gjorde i tråden. Det blir mer seriöst.
Citera
2025-03-25, 20:19
Medlem
Citat:
Är man en duktig och känd advokat som visar att man har åtalades intressen för sina ögon. Så får man givetvis fler klienter. Och mer klirr i kassan. Det enkla borde du väl ändå förstå?

Det hade varit mer trovärdigt om du hänvisat till objektiv forskning och objektiva forskare, så som Jenny9 gjorde när hon hänvisade till BRÅ. De tog in hela spektrumet kring lagen.

Men nej, du hänvisar (självokritiskt) till någon som i förlängningen får betalt för att vara kritisk kring tillämpningen av lagen.

Det här måste vara något slags nytt bottenrekord i Flashbacks historia. Herrejävlar vad långsökt

Och detsamma gäller förstås alla de anonyma nämndemän som uttalar sig i Expressens granskning? De vill bara tjäna pengar va? Göra reklam för sig själva.

Herregud vilken jävla dynga du sprider. Patetiskt.
Citera
2025-03-25, 20:30
Medlem
Citat:
Hänvisa till forskning istället. Så som Jenny9 gjorde i tråden. Det blir mer seriöst.

Damage control och coping-strategier. Det är vad du ägnar dig åt nu. Inte så konstigt iofs eftersom du just fått svart på vitt att en av Sveriges mest kända och respekterade advokater tycker tvärtemot vad du, en helt okvalificerad amatör, gör.

Mer patetiskt skådespel var det längesen jag såg.

Jag tvivlar på att du vågar läsa Expressens granskning av samtyckeslagen, eftersom det skulle rubba hela din världsbild och tvinga dig att komma på nya extrema och patetiska bortförklaringar, men om du ändå gör det så kan du där läsa om ett antal nämndemän som, till skillnad från dig, faktiskt har insyn i detta och tycker likadant som Bodström.
Citera
2025-03-25, 20:32
Medlem
Citat:

Myndigheten Lagrådet är också motståndare till samtyckeslagen. Men förmodligen är det ekonomiska motiv som ligger bakom det...

Vilken jävla sopa du är alltså. Helt otroligt.
Citera
2025-03-25, 20:33
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
TomatKungen och Jenny9 samlade i samma tråd. Bara Merapi som fattas då så är trion av dårar komplett.
Ang. samtyckeslagen. Alltså vet inte så mycket om den, men såg ett reportage om en jurist som sa att det var den svagaste lagstiftningen som finns i Sverige. Att den inte är rättsäker sa juristen.
Citera
2025-03-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du skulle inte kunna tänka dig att namnge några av alla dessa manshatar- forum/organisationer/nyhetssajter?

Visst.

ROKS, Feministiskt initiativ, vänsterpartiet (inte minst deras obligatoriska internfeministiska handbok), miljöpartiet, Varför apor aldrig bär rosa klänning, Vita kränkta män, Aftonbladet, DN, nyheter24, Dagens ETC, SCUM-manifestet, Bang

För att nämna några. Sen finns det ju såklart massor på twitter och andra sociala medier också.

Citat:
Jag kollade upp "kvinnolobbyn" och "Feministiskt forum" som står uppe i högra hörnet på "klippa kuken" bilden (nederst i ditt inlägg). Inget manshat så långt ögat kunde nå. Det närmsta jag kom var en grupp med 457 medlemmar där kvinnor varnar andra kvinnor för farliga män.

Ok.

Citat:
Jävligt klent från din sida än sålänge. Du har inte nåt manshatar-massmord i rockärmen?

Mer än vad du producerat i alla fall. Hittils har jag inte sett några exempel på kvinnohat från dig. Men du kanske har nåt på gång?

Manshatar-massmord? För att begå massmord krävs förutom en enorm handlingskraft också en hel del kompetens och en vilja att offra sig själv. Så nej, jag tror inte vi får se några sådana massmord från kvinnor. Men det betyder ju inte att manshat inte existerar.

Citat:
Det hör till att förneka hatet mot kvinnor som sprids inom och från manosfären. Så ursäkta om jag inte tar dig seriöst gällande detta.

Det hör till att förneka hatet mot män som sprids inom och från feminismen. Så ursäkta om jag inte tar dig seriöst gällande detta.

Citat:
Klart det har med förakt, kontroll och fientlighet mot kvinnor att göra.

Kontroll, ja. Förakt och fientlighet, nej.

Citat:
Du får gärna citera några inlägg där du anser att jag spytt ur mig manshat. Likaså, som sagt, så får du gärna namnge några av alla dessa manshatar grupper på Facebook.

(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Citat:
Jag kollade upp Toklandet. Men orkade bara precis skumma igenom skiten. Sida upp och sida ner om nåt jävla skvaller om nån bild och nån lärare. Typ "hon sa", "sen sa hon så", "sen var där en annan som sa såhär" osv osv osv. Sida upp och sida ner om en lärare som uttalat sig korkat om våldtäkt och som gått till ett öppet feministiskt forum-möte och tryckt upp en kamera i ansiktet på deltagarna och sen spridit materialet till andra (antifeminister) varav några av dessa sen skulle ha hotat nån feminist som var på mötet.

Bara hörsägen alltihopa och sen en massa skärmdumpar i oordning som på nåt vis skulle bevisa nåt.......

Sen en hel serie med titeln "Återupprätta patriarkatet" Rörigt, oprofessionellt och gubbsjukt. Är det sån dynga ni sitter och läser så förstår jag ändå varför ni är som ni är.

Jag har inte varit inne på den bloggen på säkert 5 år men det räckte med 2 minuter nu för att hitta en tweet från feministikonen Lady Dahmer där hon påstår sig vilja knivhugga män som hon anser ägnar sig åt "mansplaining".

Skärmdumparna talar för sig själva. Det spelar liksom ingen roll vilken "ordning" de kommer i, eller vad det nu var för invändning du hade.

Citat:
Därför att innan 2018 kunde man våldta en medvetslös person utan konsekvenser.

Nope. Fel igen.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.lagradet.se/wp-content/uploads/lagradet-attachments/En%2520ny%2520sexualbrottslagstiftning%2520byggd%2 520pa%2520frivillighet.pdf&ved=2ahUKEwix5sL_gqaMAx UHVKQEHV-ADoQQFnoECCoQAQ&usg=AOvVaw1K8hVNACEU2mNFIyBzACUZ

Citat:
Till detta kommer de andra invändningar som i tidigare lagstiftningssammanhang har riktats mot en reglering av detta slag och som fortfarande gör sig gällande, liksom – vilket påtalats av flera domstolar vid remissbehandlingen – det bristande rättsliga behovet.
Det ska anmärkas att såväl passivitetsfall som överrumplingsfall kan omfattas av den nuvarande utformningen av våldtäktsbrottet. Detsamma gäller för mer kvalificerade fall av vilseledande.

Citat:
Riktiga bevis behövs fortfarande. Vilka är ungefär samma som för andra brott.

Nej, det behövs inga riktiga bevis. Det räcker att målsäganden berättat vidare för en kompis att hon blivit våldtagen och den kompisen vittnar om det så kan det bli fällande dom. I alla fall enligt de nämndemän som Expressen pratat med. Och enligt Thomas Bodström.

Men jag antar att du precis som TomatKungen och ipsi-kärringen är bättre kvalificerade än honom inom detta område...

Citat:
Det verkar inte vara så svart eller vitt som du vill måla upp det som. Många jurister verkar positiva till lagen men att det måste arbetas fram någon slags konsensus/standard gällande tolkningen av bevis.

Problemet är den godtyckliga bedömningen. Domarens personliga uppfattning blir alldeles för avgörande.

Citat:
Rent och skärt hat.

Nej, återigen, det har inget med hat att göra.

Citat:
Grattis, du fick fram en ynka bild som bevis på det massiva hatet och förtrycket som kvinnor utsätter vita män för!

Resten av dina "bevis" räcker bara till papperskorgen.

Ja, det var ju just en bild du efterfrågade? Och det är en mer än vad du lyckats producera så här långt. Återstår att se om du lyckas hitta några exempel på kvinnohat.
Citera
2025-03-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
TomatKungen och Jenny9 samlade i samma tråd. Bara Merapi som fattas då så är trion av dårar komplett.
Ang. samtyckeslagen. Alltså vet inte så mycket om den, men såg ett reportage om en jurist som sa att det var den svagaste lagstiftningen som finns i Sverige. Att den inte är rättsäker sa juristen.

Juristen har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in