Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-24, 20:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jo men jag gör inte samma kopplingar som du gör.

På vilket sätt är Elon Musk och Trump förknippade med manosfären? Vad är ens manosfären?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Manosphere

Börja där, du har mycket att lära du som inte ens verkar veta hur man söker på nätet....
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-24 kl. 20:35.
Citera
2025-03-24, 20:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Manosphere

Börja där, du har mycket att lära du som inte ens verkar veta hur man söker på nätet....

Jag ser inget om Trump eller Musk där.

Vänligen förklara vad du menar.
Citera
2025-03-24, 20:49
Medlem
Citat:
Så klassiskt för nutiden. Föraktet och hatet mot kvinnor och allt kvinnor är, gör och säger har ju blossat upp som fan.

Förr satt kräken i sina egna forum på nätet och hatade nu har de tagit steget fullt ut i rampljuset och försöker överträffa varandra i hat, hån och förminskande.

Skulle inte förvåna mig om de följer gamla inkvisitions och andra medeltida läror. Snart börjar de väl förfölja, tortera och bränna the westernized modern women på bål, de små narcissistiska autistiska svinen.

Så klassiskt för nutiden. Föraktet och hatet mot män och allt män är, gör och säger har ju blossat upp som fan.

Förr satt feministerna i sina egna forum på nätet och hatade nu har de tagit steget fullt ut i rampljuset och försöker överträffa varandra i hat, hån och förminskande.

Skulle inte förvåna mig om de följer gamla inkvisitions och andra medeltida läror. Snart börjar de väl förfölja, tortera och bränna den vita mannen på bål, de små narcissistiska autistiska svinen.

Så. Jag ändrade din text lite så att den blev lite (mycket) mer verklighetstrogen. Är det några här man får medeltida vibbar av så är det du, ipsi och merapi, som vill att män ska kunna dömas för våldtäkt utan bevis. Som hånar rättskunniga, advokater och andra med stor erfarenhet inom området bara för att de går emot era ideologiska ståndpunkter, osv.

Men att du sitter här och projicerar 24/7 är iofs inget nytt. Det finns dock ett visst underhållningsvärde i att allt du ständigt anklagar andra för är betydligt mer sant när det gäller DIG. Men du ser väl inte skogen för alla träd.
Citera
2025-03-24, 21:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Så klassiskt för nutiden. Föraktet och hatet mot män och allt män är, gör och säger har ju blossat upp som fan.

Förr satt feministerna i sina egna forum på nätet och hatade nu har de tagit steget fullt ut i rampljuset och försöker överträffa varandra i hat, hån och förminskande.

Skulle inte förvåna mig om de följer gamla inkvisitions och andra medeltida läror. Snart börjar de väl förfölja, tortera och bränna den vita mannen på bål, de små narcissistiska autistiska svinen.

Så. Jag ändrade din text lite så att den blev lite (mycket) mer verklighetstrogen. Är det några här man får medeltida vibbar av så är det du, ipsi och merapi, som vill att män ska kunna dömas för våldtäkt utan bevis. Som hånar rättskunniga, advokater och andra med stor erfarenhet inom området bara för att de går emot era ideologiska ståndpunkter, osv.

Men att du sitter här och projicerar 24/7 är iofs inget nytt. Det finns dock ett visst underhållningsvärde i att allt du ständigt anklagar andra för är betydligt mer sant när det gäller DIG. Men du ser väl inte skogen för alla träd.

Ååh jaa snyft, du kan säkert rada upp en hel radda feministiska communities på nätet, både dåtida och nutida, där massor av tjejer och kvinnor flockas och spyr hat och dödshot mot killar/män. Likaså kan du säkert rada upp en hel drös med manshatande tjejer som begått massmord. Och du kan säkert peka på en Gamergate liknande händelse där tjej-spelare satt och dödshotade och hatade på de stackars kill-spelarna.

Och du kan säkert hitta en hel jävla massa lagar och traditioner världen över som tjejer och kvinnor infört för att kuva och förtrycka män och inskränka deras autonomi.

Och du kan säkert hitta hundratals tjejer och kvinnor bara i Sverige som sitter på nätet i princip dagligen och spyr har mot manliga sportskommentatorer och manliga journalister och programledare.

Osv osv osv.

Jag väntar med spänning.

Jag upprepar ännu en gång eftersom du tydligen är svårt utvecklingsstörd att - nej jag vill inte att män ska kunna dömas för våldtäkt utan bevis.

Svårt att veta om du hänger med och förstår men du kan väl iallafall försöka ta in vad vi skriver till dig. Du kanske behöver ta en paus tills imorgon.

Förresten det enda du behöver hitta är en enda tjej nånstans som stått med en skylt där det stått "your body, my choice" eller "men are property" på.
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-24 kl. 21:10.
Citera
2025-03-24, 21:18
Citat:
Ååh jaa snyft, du kan säkert rada upp en hel radda feministiska communities på nätet, både dåtida och nutida, där massor av tjejer och kvinnor flockas och spyr hat och dödshot mot killar/män. Likaså kan du säkert rada upp en hel drös med manshatande tjejer som begått massmord. Och du kan säkert peka på en Gamergate liknande händelse där tjej-spelare satt och dödshotade och hatade på de stackars kill-spelarna.

Och du kan säkert hitta en hel jävla massa lagar och traditioner världen över som tjejer och kvinnor infört för att kuva och förtrycka män och inskränka deras autonomi.

Och du kan säkert hitta hundratals tjejer och kvinnor bara i Sverige som sitter på nätet i princip dagligen och spyr har mot manliga sportskommentatorer och manliga journalister och programledare.

Osv osv osv.

Jag väntar med spänning.

Jag upprepar ännu en gång eftersom du tydligen är svårt utvecklingsstörd att - nej jag vill inte att män ska kunna dömas för våldtäkt utan bevis.

Svårt att veta om du hänger med och förstår men du kan väl iallafall försöka ta in vad vi skriver till dig. Du kanske behöver ta en paus tills imorgon.

Förresten det enda du behöver hitta är en enda tjej nånstans som stått med en skylt där det stått "your body, my choice" eller "men are property" på.
Problemet är att han helt enkelt inte vet vad ”bevis” är.
Citera
2025-03-24, 22:16
Medlem
Citat:

Skojar du? Det kryllar av feministiska Facebook-grupper, feministiska organisationer, kommentarsfält på nätet, diverse nyhetssajter, osv där hatet mot män flödar. Det eventuella "kvinnohatet" vi ser här är ingenting mot det sanslösa manshat som uttrycks i feministiska grupper. Dödshot är bara förnamnet. Jag minns t ex ett avsnitt av Trolljägarna på TV3 där Aschberg konfronterade kvinnor som dödshotat en manlig journalist på sociala medier. De började naturligtvis gråta

Men något "kvinnohat" att tala om existerar knappt. Annat än i ditt hjärntvättade huvud. Sen förstår jag att allt som inte ligger i linje med feminismen är kvinnohat enligt dig, men jag pratar om hat i ordets rätta bemärkelse.

Citat:

Det här har vi redan gått igenom i andra trådar. Har inget med "hat" att göra överhuvudtaget.

Citat:

Osv osv osv.

Jag väntar med spänning.

Det finns hundratals kvinnor i Sverige som sitter på nätet dagligen och spyr ur sig hat mot män, ja. Du är ju för fan en av dem själv. Vill man se det i större skala kan man gå in i valfri feministisk FB-grupp, t ex.

Det fanns en blogg förut som hette toklandet som gjorde ett jättejobb med att samla in skärmdumpar från alla dessa grupper, forum och kommentarsfält. Vet inte om den finns kvar. Det var några år sen jag var in där. Men den som är intresserad kan ju kolla upp det.

Citat:

Jaså, vad ska vi med samtyckeslagen till då om det ändå behövs bevis? Hela poängen med lagen är ju att det ska bli lättare att döma. Dvs beviskraven ska sänkas. Det är ju i princip samma sak som att det inte behövs riktiga bevis.

Grejen, som din hjärna verkar för trög för att förstå, är att det "bevis" du pratar om inte på något sätt är bevis. Det är det som är poängen. Och jag har advokater med mångårig erfarenhet inom sexualbrott på min sida, jag har andra rättskunniga på min sida, jag har Lagrådet på min sida. För att nämna några. Dvs seriösa aktörer. Du har bara ideologiskt drivna feminister på din sida.

Citat:

Oj, det var specifikt. Det du nämner har dock inte något med hat att göra, så jag ser inte poängen med det. Återigen, du tycks ha missuppfattat en hel del.

Ett exempel på en kvinna med en skylt med hatiskt budskap kan du se här:

https://aktivarum.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/09/sveriges-kvinnolobby-klippkuken.jpg
Senast redigerad av JCaller 2025-03-24 kl. 22:21.
Citera
2025-03-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Problemet är att han helt enkelt inte vet vad ”bevis” är.

Jo det är ju just det jag gör. Därav kritiken. Du däremot, sitter här och tror att du vet bättre än personer som arbetat i flera år med sexualbrottsmål.

Men du gör bara bort dig.
Citera
2025-03-24, 22:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du har fel.

Läs på: (FB) Samtyckeslagen -allmän diskussion

Människor som till skillnad från dig faktiskt jobbar med detta har en helt annan bild. Som du kan se exempel på i mitt länkade inlägg ovan.

Och anledningen till att lagen sticker vettiga människor i ögonen är pga lagens rättsosäkerherhet, godtycklighet, och den uppenbart ökade risken för oskyldigt dömda. En lag som har stora problem med dessa saker hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.

Stämmer bra det..... Intressant reportage: Inte en helt rättssäker lag detta. Men men. Så går det när man låter rabiata feminister styra agendan.

https://magasinetfilter.se/granskning/slumpens-skordar-granskning-av-samtyckeslagen/
Citera
2025-03-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vittne till vad?

Vittne till hur ett ev. offer för ett brott agerar, uttrycker känslor m.m. efter att ha utsatts för brott....

Stödjer självfallet en GM eller BO historia med vittnen både före, under det ev. brottet men även efter.
Citera
2025-03-24, 23:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Skojar du? Det kryllar av feministiska Facebook-grupper, feministiska organisationer, kommentarsfält på nätet, diverse nyhetssajter, osv där hatet mot män flödar. Det eventuella "kvinnohatet" vi ser här är ingenting mot det sanslösa manshat som uttrycks i feministiska grupper. Dödshot är bara förnamnet. Jag minns t ex ett avsnitt av Trolljägarna på TV3 där Aschberg konfronterade kvinnor som dödshotat en manlig journalist på sociala medier. De började naturligtvis gråta

Du skulle inte kunna tänka dig att namnge några av alla dessa manshatar- forum/organisationer/nyhetssajter?

Jag kollade upp "kvinnolobbyn" och "Feministiskt forum" som står uppe i högra hörnet på "klippa kuken" bilden (nederst i ditt inlägg). Inget manshat så långt ögat kunde nå. Det närmsta jag kom var en grupp med 457 medlemmar där kvinnor varnar andra kvinnor för farliga män.

Jävligt klent från din sida än sålänge. Du har inte nåt manshatar-massmord i rockärmen?

Citat:
Men något "kvinnohat" att tala om existerar knappt. Annat än i ditt hjärntvättade huvud. Sen förstår jag att allt som inte ligger i linje med feminismen är kvinnohat enligt dig, men jag pratar om hat i ordets rätta bemärkelse.

Det hör till att förneka hatet mot kvinnor som sprids inom och från manosfären. Så ursäkta om jag inte tar dig seriöst gällande detta.

Citat:
Det här har vi redan gått igenom i andra trådar. Har inget med "hat" att göra överhuvudtaget.

Klart det har med förakt, kontroll och fientlighet mot kvinnor att göra.

Citat:
Det finns hundratals kvinnor i Sverige som sitter på nätet dagligen och spyr ur sig hat mot män, ja. Du är ju för fan en av dem själv. Vill man se det i större skala kan man gå in i valfri feministisk FB-grupp, t ex

Du får gärna citera några inlägg där du anser att jag spytt ur mig manshat. Likaså, som sagt, så får du gärna namnge några av alla dessa manshatar grupper på Facebook.
.
Citat:
Det fanns en blogg förut som hette toklandet som gjorde ett jättejobb med att samla in skärmdumpar från alla dessa grupper, forum och kommentarsfält. Vet inte om den finns kvar. Det var några år sen jag var in där. Men den som är intresserad kan ju kolla upp det.

Jag kollade upp Toklandet. Men orkade bara precis skumma igenom skiten. Sida upp och sida ner om nåt jävla skvaller om nån bild och nån lärare. Typ "hon sa", "sen sa hon så", "sen var där en annan som sa såhär" osv osv osv. Sida upp och sida ner om en lärare som uttalat sig korkat om våldtäkt och som gått till ett öppet feministiskt forum-möte och tryckt upp en kamera i ansiktet på deltagarna och sen spridit materialet till andra (antifeminister) varav några av dessa sen skulle ha hotat nån feminist som var på mötet.

Bara hörsägen alltihopa och sen en massa skärmdumpar i oordning som på nåt vis skulle bevisa nåt.......

Sen en hel serie med titeln "Återupprätta patriarkatet" Rörigt, oprofessionellt och gubbsjukt. Är det sån dynga ni sitter och läser så förstår jag ändå varför ni är som ni är.

Citat:
Jaså, vad ska vi med samtyckeslagen till då om det ändå behövs bevis? Hela poängen med lagen är ju att det ska bli lättare att döma. Dvs beviskraven ska sänkas. Det är ju i princip samma sak som att det inte behövs riktiga bevis.

Därför att innan 2018 kunde man våldta en medvetslös person utan konsekvenser.

Riktiga bevis behövs fortfarande. Vilka är ungefär samma som för andra brott.

Citat:
Grejen, som din hjärna verkar för trög för att förstå, är att det "bevis" du pratar om inte på något sätt är bevis. Det är det som är poängen. Och jag har advokater med mångårig erfarenhet inom sexualbrott på min sida, jag har andra rättskunniga på min sida, jag har Lagrådet på min sida. För att nämna några. Dvs seriösa aktörer. Du har bara ideologiskt drivna feminister på din sida.

Det verkar inte vara så svart eller vitt som du vill måla upp det som. Många jurister verkar positiva till lagen men att det måste arbetas fram någon slags konsensus/standard gällande tolkningen av bevis.

Citat:
Oj, det var specifikt. Det du nämner har dock inte något med hat att göra, så jag ser inte poängen med det. Återigen, du tycks ha missuppfattat en hel del.

Rent och skärt hat.

Citat:
Ett exempel på en kvinna med en skylt med hatiskt budskap kan du se här:

https://aktivarum.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/09/sveriges-kvinnolobby-klippkuken.jpg

Grattis, du fick fram en ynka bild som bevis på det massiva hatet och förtrycket som kvinnor utsätter vita män för!

Resten av dina "bevis" räcker bara till papperskorgen.
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-24 kl. 23:59.
Citera
2025-03-24, 23:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jo det är ju just det jag gör. Därav kritiken. Du däremot, sitter här och tror att du vet bättre än personer som arbetat i flera år med sexualbrottsmål.

Här, en lista på vad manosfären lyckats inspirera till och skapa:

1984 Cleveland Public Library shooting[20]
1989 École Polytechnique massacre
1991 Luby's shooting[5]
2009 Collier Township shooting
2014 Isla Vista killings[note 1]
2014–2015 Portsmouth knife attacks[21]
2015 Umpqua Community College shooting[17]: 34 
2018 Toronto van attack[22]
2018 systematic shooting of female drivers in Texas[23]
2018 Tallahassee shooting[24]
2020 Toronto machete attack
2020 Glendale Westgate Entertainment District shooting[25]
2021 Plymouth shooting[26][27][28][29]
2024 Bondi Junction stabbings[30]
2024 Murders of Carol, Hannah and Louise Hunt[31]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Misogynist_terrorism

Smäller liiiite högre än din "klippa kuken" bild....
Citera
2025-03-25, 04:57
Citat:

Nej, det gör du inte, det är därför du sitter och påstår att det inte krävs bevis för att fälla någon för våldtäkt och klamrar dig fast vid några rader ur en tidningsartikel som du läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in