• 1
  • 2
2025-03-22, 17:18
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag är andligt öppen, men vissa idéer i den spirituella världen har jag svårt att ta på allvar.

Ett exempel är varningar om ”spirituella attacker” eller ”onda ögat” – att en familjemedlem, granne eller Illuminati utför svart magi för att hindra dig från att nå dina mål. Vissa menar till och med att de är förföljda av energivapen runt sitt hem. Det finns många sådana historier – ofta rätt dramatiska.

Problemet är att de inte håller ihop logiskt. Titta bara på någon som Donald Trump. Oavsett vad man tycker om honom, verkar han inte påverkas av några attacker, trots att han provocerar halva världen, går emot etablissemanget och har mängder av fiender.

Och tänk på alla kändisar som är föremål för enorm avundsjuka. Om negativ energi fungerade så som vissa påstår, borde de inte ständigt drabbas av olyckor?

Jag tycker ämnet är intressant, och tror att viss kritik från folk som pratar om gangstalking kan ha substans – jag har till och med upplevt liknande saker själv. Men om sådana krafter verkligen fungerade så ofta och effektivt, hade det varit nästintill omöjligt för många framgångsrika människor att leva normalt. Evolutionen verkar fungera annorlunda.

Så vad är mest rimligt – att panikattacker och obehag beror på en ritual mot dig, eller att de kommer från ditt eget psyke, trauman eller stress?
Citera
2025-03-22, 17:28
Medlem
Det rimliga är att hans hjärna är skarp för att han dels har bra gener, dels aldrig använt varken alkohol eller droger. Aldrig ens varit full = han hjärna funkar bra.
Och till råga på det, massor massor massor av erfarenheter från sina internationella företag och affärer.
Citera
2025-03-22, 17:37
Medlem
MrDoomsdays avatar
Spirituell = Andlig = Medvetandet(i dagens språkbruk). Det handlar om hur man tänker bara, om man låter negativitet överrumpla en så låter man Satan styra en. Trump låter inte fiendens spirituella attacker och negativitet i meda påverka honom, han slår bara tillbaka med sanningen, att de är fake-news osv.

Något magiskt är det inte, det handlar bara om att man förstår att de använde andra ord förr i tiden, då ord som "medvetandet" och "det undermedvetna" inte existerade för 2000 år sedan.

Kom ihåg, Satan betyder anklagaren. Alla som anklagar tjänar Satan, oavsett vad det gäller. Informera = bra, anklaga = dåligt. Satans synagoga = åklagarmyndigheten, helt enkelt, men det inrymmer även de som påstår att de är judar som inte är det, dvs falska judar.. och det råkar vara de som äger medierna och som anklagar mest, för att på så vis försöka kontrollera massorna genom skräck och fruktan för att "sticka ut" och bli anklagade.
Senast redigerad av MrDoomsday 2025-03-22 kl. 17:42.
Citera
2025-03-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarint
Det rimliga är att hans hjärna är skarp för att han dels har bra gener, dels aldrig använt varken alkohol eller droger. Aldrig ens varit full = han hjärna funkar bra.
Och till råga på det, massor massor massor av erfarenheter från sina internationella företag och affärer.

Jag tror han (& andra höjdare) har tillgång till mediciner som ger superkrafter tillsammans med tillgång till A+++ läkare/doktorer.
Citera
2025-03-22, 18:06
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Jag tror han (& andra höjdare) har tillgång till mediciner som ger superkrafter tillsammans med tillgång till A+++ läkare/doktorer.

Nej han har snarare spännt på sig Guds Rustning! Han fick ett tydligt bevis på att Gud är verklig när han blev skjuten i örat!

Efesierbrevet 6

Citat:
Guds rustning
10Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft. 11Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp. 12Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa utan mot härskarna, mot makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna. 13Ta därför på er Guds rustning, så att ni kan göra motstånd på den onda dagen och stå upprätt efter att ha fullgjort allt. 14Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte och klä er i rättfärdighetens pansar 15och sätt som skor på era fötter villigheten att gå ut med budskapet om fred. 16Håll ständigt trons sköld framför er, med den skall ni få den Ondes alla brinnande pilar att slockna, 17och grip frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord.
Citera
2025-03-22, 18:18
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Magi är inte trams.
Men dom flesta vet inte hur det fungerar egentligen.
Det är inte så konstigt och ovanligt alls.
Det pågår hela tiden emellan oss.
Citera
2025-03-22, 19:07
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarint

Absolut, det finns ju dock många människor som både dricker och tar droger och ändå aldrig tycks vara besvärade av något externt. Men då sker ju detta inom hanterliga nivåer förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Spirituell = Andlig = Medvetandet(i dagens språkbruk). Det handlar om hur man tänker bara, om man låter negativitet överrumpla en så låter man Satan styra en. Trump låter inte fiendens spirituella attacker och negativitet i meda påverka honom, han slår bara tillbaka med sanningen, att de är fake-news osv.

Något magiskt är det inte, det handlar bara om att man förstår att de använde andra ord förr i tiden, då ord som "medvetandet" och "det undermedvetna" inte existerade för 2000 år sedan.

Kom ihåg, Satan betyder anklagaren. Alla som anklagar tjänar Satan, oavsett vad det gäller. Informera = bra, anklaga = dåligt. Satans synagoga = åklagarmyndigheten, helt enkelt, men det inrymmer även de som påstår att de är judar som inte är det, dvs falska judar.. och det råkar vara de som äger medierna och som anklagar mest, för att på så vis försöka kontrollera massorna genom skräck och fruktan för att "sticka ut" och bli anklagade.

Intressant, ska fundera vidare på ditt svar. 🧐

Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3

Vilka mediciner då?

Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Nej han har snarare spännt på sig Guds Rustning! Han fick ett tydligt bevis på att Gud är verklig när han blev skjuten i örat!

Efesierbrevet 6

Jag håller med, det ligger nåt i det. Men det känns inte som hela förklaringen. Även om jag själv är kristen så ifrågasätter jag sådana enkla förklaringar. Jag tror t ex inte man gynnas av att tro på en osynlig fiende, det skapar bara onödig paranoia.

Precis som en tidigare skribent skrev, tvivel är djävulen - inte en fysisk eller interdimensionell karaktär. Men jag hör gärna mer om ditt resonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Magi är inte trams.
Men dom flesta vet inte hur det fungerar egentligen.
Det är inte så konstigt och ovanligt alls.
Det pågår hela tiden emellan oss.

Hej, men utveckla då tack! Det är därför jag startade tråden för att få reda på resonemanget.
Citera
2025-03-22, 19:21
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren

Jag håller med, det ligger nåt i det. Men det känns inte som hela förklaringen. Även om jag själv är kristen så ifrågasätter jag sådana enkla förklaringar. Jag tror t ex inte man gynnas av att tro på en osynlig fiende, det skapar bara onödig paranoia.

Precis som en tidigare skribent skrev, tvivel är djävulen - inte en fysisk eller interdimensionell karaktär. Men jag hör gärna mer om ditt resonemang.

Den osynliga fienden finns inom en själv, om man tar åt sig av anklagelserna som är ämnade att skapa tvivel. Satan bor ju inom varje människa precis som Gud. De som anklagar och sår tvivel gör ju det för de har en agenda, eller själva är lurade av andra som tjänar Satan osv. Det är tanken som formar verkligheten och det man tror på blir verkligt, i tankevärlden först och kan sedan manifesteras i det fysiska!
Citera
2025-03-22, 19:26
Medlem
Citat:
Så vad är mest rimligt – att panikattacker och obehag beror på en ritual mot dig, eller att de kommer från ditt eget psyke, trauman eller stress?
Ritualer mot personer, liknande voodoo eller sånt, det tror jag inte alls på. Så för mig består panikattacker av egna psykiska processer, trauman, stress och liknande. Däremot inte sagt att utomstående faktorer INTE skulle påverka, självklart gör dom det. Men det kräver individens kännedom, för att bli ansatt av det.

Att Trump inte påverkas av all kritik och omständigheter runt han, det är bara delvis sant. Han påverkas väldigt kraftigt av t.ex. kritik, upplevd illojalitet, eller att han tror han inte framstår som herre på täppan alla kategorier. Då mår han oerhört dåligt, och det märks av hans omgivning, och han är av typen som agerar ut sitt inre dåliga mående över omgivningen. Hans mående för dagen eller veckan är närmast mätbart genom att följa vad han skriver på sina sociala medier, och till följd av vad. Han kan bli så påverkad och må så dåligt att han säger oerhört dumma saker, korkade, och även tar impulsiva politiska beslut, eller annars mycket vildare och dumma beslut, när han mår dåligt pga omgivningens inverkan.

Men han är också tämligen opåverkad av omständigheter som skulle oroa de flesta. Det beror på att han har nästan inget konsekvenstänk och inget samvete. Då blir det som att hälla vatten en gås. Det rinner bara rätt av han, för han bryr sig inte det minsta (även då han synnerligen borde). Impulsiva människor utan samvetstänk bär liksom inte på det ansvaret som normala människor gör, och det är en tung ryggsäck att bära. Bär man inte den ryggsäcken så blir man mindre påverkad.
Senast redigerad av Robbinist 2025-03-22 kl. 19:28.
Citera
2025-03-22, 20:21
Medlem
Trollet420s avatar
Haha trump i sitt livs form.. se avsnittet när han ska lära sig göra pommes på mcdonalds.. visste d8ck han skulle komma in och sabotera dollarn så är ändå lycklig han sitter där. Finns mycket pengar att tjäna
Citera
2025-03-22, 20:46
Medlem
Den spirituella varianten:
Du får det du behöver, inte det du vill ha.
Du uppnår dina mål när du är redo, inte när du vill på stuts.

Den världsliga varianten:
Du vill ha en partner så du börjar dejta. Men det är alltid något som blir fel så du förblir singel.
Du förstår att du har något inom dig som behöver arbetas på så du börjar identifiera varför du alltid hamnar i situationer där du antingen inte själv vill binda dig, alternativt så träffar du människor som inte vill binda sig med dig.

Du har nu börjat förstå dig själv och vad det är som gör att du hamnar i dessa situationer.. och vipps, så träffar du den “rätte”.
- Du fick inte det du villa ha på stuts, du fick det du behövde för att kunna arbeta på dig själv.
Citera
2025-03-22, 21:07
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
.

Hej, men utveckla då tack! Det är därför jag startade tråden för att få reda på resonemanget.
Vad är magi egentligen?
Hollywood är tex ett bra exempel på magi.
Hur dom kan påverka folk, gå in i våra innersta väsen och få oss att tycka och tänka som dom vill att vi ska göra.
Via reklam, kändisar och skådespel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in