2025-03-22, 21:11
Medlem
FunAndGamess avatar
Dra nu inte förhastade slutsatser. Det handlar nog bara om att magin som skyddar Trump är starkare än den som angriper honom. Tänk lite innan du uttalar dig om så här avancerade och viktiga saker.
Citera
2025-03-22, 21:37
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Ett gammalt Svensk citat: "Djävulen har ingen brådska att hämta hem de som hör till honom".

Jag tror inte att det finns någon svart magi, eller någon magi över huvud taget. Men om det nu finns svart magi så känns det som att Trump skulle vara stormästare i denna svarta magi.

Tänk bara: han är en komplett idiot och klåpare, och är ful som stryk. Men ändå är han miljonär och Amerikas president, och blir rutinmässigt urinerad på av snygga ryska tjejer.

Känns det då inte som att det är Trump som använder sin svarta magi för att vilseleda den dumma massan???
Citera
2025-03-22, 22:25
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Den osynliga fienden finns inom en själv, om man tar åt sig av anklagelserna som är ämnade att skapa tvivel. Satan bor ju inom varje människa precis som Gud. De som anklagar och sår tvivel gör ju det för de har en agenda, eller själva är lurade av andra som tjänar Satan osv. Det är tanken som formar verkligheten och det man tror på blir verkligt, i tankevärlden först och kan sedan manifesteras i det fysiska!

Ja, men jag håller med helt och hållet. Det finns en känd författare Neville Goddard som tänkte exakt såhär och - liksom du - citerade bibeln här och där. En av mina favoriter ✨👌😆
Citera
2025-03-22, 22:32
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Ritualer mot personer, liknande voodoo eller sånt, det tror jag inte alls på. Så för mig består panikattacker av egna psykiska processer, trauman, stress och liknande. Däremot inte sagt att utomstående faktorer INTE skulle påverka, självklart gör dom det. Men det kräver individens kännedom, för att bli ansatt av det.

Att Trump inte påverkas av all kritik och omständigheter runt han, det är bara delvis sant. Han påverkas väldigt kraftigt av t.ex. kritik, upplevd illojalitet, eller att han tror han inte framstår som herre på täppan alla kategorier. Då mår han oerhört dåligt, och det märks av hans omgivning, och han är av typen som agerar ut sitt inre dåliga mående över omgivningen. Hans mående för dagen eller veckan är närmast mätbart genom att följa vad han skriver på sina sociala medier, och till följd av vad. Han kan bli så påverkad och må så dåligt att han säger oerhört dumma saker, korkade, och även tar impulsiva politiska beslut, eller annars mycket vildare och dumma beslut, när han mår dåligt pga omgivningens inverkan.

Men han är också tämligen opåverkad av omständigheter som skulle oroa de flesta. Det beror på att han har nästan inget konsekvenstänk och inget samvete. Då blir det som att hälla vatten en gås. Det rinner bara rätt av han, för han bryr sig inte det minsta (även då han synnerligen borde). Impulsiva människor utan samvetstänk bär liksom inte på det ansvaret som normala människor gör, och det är en tung ryggsäck att bära. Bär man inte den ryggsäcken så blir man mindre påverkad.

Jag håller med att det skulle kunna vara så när vi analyserar saker mer ingående, men svart magi innebär att man ska kunna förhindra en person som går emot rådande maktstrukturer på nåt sätt. Detta verkar inte ha skett här.
Citera
2025-03-22, 22:33
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Haha trump i sitt livs form.. se avsnittet när han ska lära sig göra pommes på mcdonalds.. visste d8ck han skulle komma in och sabotera dollarn så är ändå lycklig han sitter där. Finns mycket pengar att tjäna

Tack för din synpunkt i frågan.
Citera
2025-03-22, 22:34
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Den spirituella varianten:
Du får det du behöver, inte det du vill ha.
Du uppnår dina mål när du är redo, inte när du vill på stuts.

Den världsliga varianten:
Du vill ha en partner så du börjar dejta. Men det är alltid något som blir fel så du förblir singel.
Du förstår att du har något inom dig som behöver arbetas på så du börjar identifiera varför du alltid hamnar i situationer där du antingen inte själv vill binda dig, alternativt så träffar du människor som inte vill binda sig med dig.

Du har nu börjat förstå dig själv och vad det är som gör att du hamnar i dessa situationer.. och vipps, så träffar du den “rätte”.
- Du fick inte det du villa ha på stuts, du fick det du behövde för att kunna arbeta på dig själv.

Tack för din synpunkt i frågan, får man fråga på vilket sätt det hade med ämnet att göra?
Citera
2025-03-22, 22:44
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Vad är magi egentligen?
Hollywood är tex ett bra exempel på magi.
Hur dom kan påverka folk, gå in i våra innersta väsen och få oss att tycka och tänka som dom vill att vi ska göra.
Via reklam, kändisar och skådespel.

Jag förstår vad du menar med Hollywood och media som påverkan – absolut, där finns starka psykologiska mekanismer, och det går definitivt att se det som en form av “magi” i betydelsen påverkan över människors sinnen och uppfattningar.

Men jag tycker det är viktigt att skilja på kulturell påverkan (som sker storskaligt och ofta medvetet via narrativ, symbolik och känslomässig påverkan) – och det mer bokstavliga påståendet att en individ kan “skicka” energi eller ritualer som direkt skapar olycka, sjukdom eller psykisk smärta hos en enskild individ. Det är där jag tappar tråden lite.

Det finns en gräns mellan psykologi, suggestion, kulturell programmering – och faktiskt övernaturligt ingripande. Det hade varit intressant om någon kunde förklara hur den gränsen fungerar, rent praktiskt. För annars är det lätt att kalla allt för magi – och då förlorar begreppet sitt djup.
Citera
2025-03-22, 22:49
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Dra nu inte förhastade slutsatser. Det handlar nog bara om att magin som skyddar Trump är starkare än den som angriper honom. Tänk lite innan du uttalar dig om så här avancerade och viktiga saker.

Trump var bara ett exempel – poängen var att ifall spirituella attacker verkligen vore så vanliga och kraftfulla, borde vi se fler tydliga konsekvenser bland människor som provocerar, utmanar maktstrukturer eller väcker starka känslor i andra. Jag ifrågasätter inte att det kan finnas sånt, men jag efterfrågade tydliga resonemang eller förklaringar till varför det skulle vara så. Att säga att “skyddet är starkare” förutsätter att man redan accepterat hela modellen – det var just den modellen jag ville få utredd.

Och om det nu är så pass avancerat och viktigt som du säger – varför finns det ingen bredare utbildning, varning eller information om det i samhället? Varför har ingen seriös instans någonsin lyft detta som något man bör vara medveten om?
Citera
2025-03-22, 22:57
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Ett gammalt Svensk citat: "Djävulen har ingen brådska att hämta hem de som hör till honom".

Jag tror inte att det finns någon svart magi, eller någon magi över huvud taget. Men om det nu finns svart magi så känns det som att Trump skulle vara stormästare i denna svarta magi.

Tänk bara: han är en komplett idiot och klåpare, och är ful som stryk. Men ändå är han miljonär och Amerikas president, och blir rutinmässigt urinerad på av snygga ryska tjejer.

Känns det då inte som att det är Trump som använder sin svarta magi för att vilseleda den dumma massan???

Jag förstår att du kanske inte menade det bokstavligt, men det blir lite motsägelsefullt att först säga att svart magi inte finns – och sen antyda att Trump måste använda den för att ha nått dit han är.

Personligen tycker jag inte han är så tokig som många vill få det till. Jag uppskattar att han utmanar woke-kulturen och försöker bryta med en hel del av det jag uppfattar som hyckleri. Men oavsett vad man tycker om honom så var han bara ett exempel i min poäng.

Som kristen har jag svårt att tro att Gud skulle låta någon bli världsledare på grund av destruktiv energi eller svart magi. Det går inte ihop med Guds nåd, rättvisa eller människans fria vilja. Och att tänka att “djävulen bara väntar” på att plocka oss – medan man själv går igenom jobbiga saker här och nu – det känns mer som skrämsel än andlig visdom.

Jag tror mer på att mycket vi upplever beror på trauma, livsval och psykologiska faktorer – inte på att någon granne kört en ritual i smyg.
Citera
2025-03-22, 23:02
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag förstår vad du menar med Hollywood och media som påverkan – absolut, där finns starka psykologiska mekanismer, och det går definitivt att se det som en form av “magi” i betydelsen påverkan över människors sinnen och uppfattningar.

Men jag tycker det är viktigt att skilja på kulturell påverkan (som sker storskaligt och ofta medvetet via narrativ, symbolik och känslomässig påverkan) – och det mer bokstavliga påståendet att en individ kan “skicka” energi eller ritualer som direkt skapar olycka, sjukdom eller psykisk smärta hos en enskild individ. Det är där jag tappar tråden lite.

Det finns en gräns mellan psykologi, suggestion, kulturell programmering – och faktiskt övernaturligt ingripande. Det hade varit intressant om någon kunde förklara hur den gränsen fungerar, rent praktiskt. För annars är det lätt att kalla allt för magi – och då förlorar begreppet sitt djup.
Det är riktig magi och så har vi symbolisk magi.
Precis som med religion.
Där har vi sanningen och symbolisk sanning i form av sagor.
Citera
2025-03-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Tack för din synpunkt i frågan, får man fråga på vilket sätt det hade med ämnet att göra?

Absolut, ska försöka förtydliga det

Din fråga:
Så vad är mest rimligt – att panikattacker och obehag beror på en ritual mot dig, eller att de kommer från ditt eget psyke, trauman eller stress?

Ett enkelt och lättrelaterat exempel på det du själv har som slutsats och frågeställning i slutet av texten.

Mycket av det spirituella kan kopplas till det värdsliga i vardagen. Vad blir då spirituellt kontra världsligt?
Hönan eller ägget-situation...

Det som bekräftar ens ego (spirituellt) eller offerkoftan (världsligt) som mest för stunden, blir kanske det man väljer att tro på då?

Din fråga:
Och tänk på alla kändisar som är föremål för enorm avundsjuka. Om negativ energi fungerade så som vissa påstår, borde de inte ständigt drabbas av olyckor?

Några exempelsvar på frågan du ställer här:
Spirituellt
Kändisarna drabbas inte av olycka pga avundsjuk energi som kastas mot dom, eftersom.....
1. Dom har ett starkt spirituellt försvar. Kanske vit aura tom?
2. Avundsjuka slås tillbaka till den som kastat det, och flera gånger värre.
3. Kändisarna har ett spirituellt livsmål i 5D-världen som tar form i 3D-värden som alla dom som inte gått igenom ett uppvaknande inte kommer att ha förståelse för och därför inte är ett hot mot kändisarna.

Världsligt
Kändisarna drabbas inte av olycka pga avundsjuk energi som kastas mot dom, eftersom.....
1. Kändisarna har inte förmågan att känna avundsjuk energi genom exempelvis en skärm, och faller därför inte offer för avundsjukan.
2. Kändisarna vet vad avundsjuka rotar sig i och tycker förmodligen mer synd om dom som är avundsjuka, än vad dom känner att avundsjukan är ett hot mot dom.
3. Dom drabbas inte av olyckor eftersom dom har livvakter.
Citera
2025-03-23, 00:22
Medlem
bomhulls avatar
Dessutom så sover han bara 4-5 timmar varje natt. Vilken energi och produktivitet han har! Annat var det med biden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in