2025-03-20, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror du menar innan p-pillret. Eller när var förr?

15-20 år sedan.
Citera
2025-03-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
15-20 år sedan.
Tror inte det var vanligare med vuxna oskulder för 15-20 år sen. Man gick på krogen istället bara. Eller träffades via vänner.
Citera
2025-03-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?

Inte tänkt så innan men nu för tiden kan jag faktiskt se något fint och värdefullt i att ett par bara varit med varandra.

Har dock alltid varit skeptisk till kvinnliga fullblodsmadrasser
Citera
2025-03-20, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror inte det var vanligare med vuxna oskulder för 15-20 år sen. Man gick på krogen istället bara. Eller träffades via vänner.

Men inte alls samma sak. Alla har sociala medier idag. Alla gick inte på krogen förr
Citera
2025-03-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Men inte alls samma sak. Alla har sociala medier idag. Alla gick inte på krogen förr
Nej men ville man ligga gjorde man det. Eller träffades på andra sätt.
Citera
2025-03-20, 14:18
Medlem
Av mina förmodar så känns det som att snubbar som vill ha en oskuld tjej mest vill ha det så att hon inte har något att jämföra med. Som att ni har liten kuk och är rädda för att de ska förstå det.

En tjej som är oskuld är väl för det mesta även lättare att manipulera. Ni vill att hon ska vara där i hemmet, städa huset, sen suga av er ”för att det är normalt med en avsugning innan mannen drar sig till sängs”.

Fan, väx upp lite. En tjej som vågat ta för sig är en mogen tjej, och det kommer bara gagna förhållandet. Våga släppa kontrollen lite, och tjejen kommer göra en jäkla massa nytta för er som du aldrig hade haft chansen att ens fatta själv.

Bättre sexuellt också, de vet vad de själva vill ha, de vet bättre vad du vill ha. Det enda som krävs är att du släpper den fuckade tanken om ”orenhet”, det handlar bevisligen inte ens om orenhet eftersom du säkert själv legat.

Det som ni tror ser ut som ett självsäkert yttrande om att ”jag väljer minsann enbart orörda flickor” ser i verkligheten ut för alla andra om en extrem brist på både självsäkerhet och erfarenhet, en av de mest pinsamma trådstarterna på Flashback för alla dem som har varit tillsammans med både oerfarna och erfarna tjejer.

Däremot så vill man inte ha någon som legat med 100+, både för att det kan vara ett tecken på något typ av missbruk, samt ökad risk för könssjukdomar. Majoriteten av tjejer skulle dock aldrig säga ett ärligt nummer så detta får man avgöra med magkänslan.
Citera
2025-03-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor kommer tända mer på en charmig man som utstrålar självsäkerhet rent generellt och även självsäkerhet kring hennes tidigare sexuella historik.

Medans kvinnor kommer känna vittring av svag och osäker man, om han nojjar över hennes sexuella historik....

Män kommer tända mer på en charmig kvinna som utstrålar självsäkerhet rent generellt och även självsäkerhet kring hans tidigare sexuella historik.

Medans män kommer känna vittring av svag och osäker kvinna, om hon nojjar över hans sexuella historik....

....

Sade no one, ever.

Eller DU kanske tycker kvinnor är svaga och osäkra när de väljer bort fuckboys?
Citera
2025-03-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
En oskuld är ju naturligtsvis helt värdelös i sängen...

Så behöver det inte alls vara. Att ta för sig sexuellt handlar inte om erfarenhet enligt min mening. De flesta som hävdar det narrativet brukar vara kvinnor som knullat runt och nu ångrar sig och vill förbättra sitt SMV.
Citera
2025-03-20, 15:02
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag tycker t.o.m. det är bra ifall kvinnan inte är "erfaren", i.o.m. att jag bara kunde tänka mig en oskuld när jag fortfarande var på dejtingmarknaden.

Om kvinnan inte är en slampa, och därmed inte erbjuder fantastiskt sex, så tycker jag det bara är en positiv egenskap.

Så som du resonerar här har sannolikt varit mer regel än undantag de senaste 1000 åren. Det finns en mängd statistik som påvisar korrelation mellan många sexpartners och dåligt fungerande förhållande eller skilsmässor. Detta känner du säkert redan till. Därutöver kan det vara intressant att läsa om male microchimerism, att kvinnor bär vidare manligt DNA i sina kroppar från bland annat oskyddat sex - resten av sina liv.

Possible further sources are unreported or unrecognized interrupted pregnancies (Bianchi et al., 2001), breastfeeding, placental structure, pregnancy complications including preeclampsia (Bianchi et al., 2001; Gammill et al., 2013; Hassiotou and Geddes, 2015; Peters et al., 2017) and it has also been suggested that sexual intercourse may play a role (Muller et al., 2015; Yan et al., 2005). We did not have these data available for a sufficient number of participants for comprehensive analyses of these alternatives.
https://academic.oup.com/humrep/article/36/9/2529/6323652
Citera
2025-03-20, 15:04
Medlem
Ni hittar ju bara på era incels.
Citera
2025-03-20, 15:50
Medlem
Kunde inte brytt mig mindre. Bara bra om någon annat lärt henne hur man gör så jag får njuta frukterna av andras jobb.
Citera
2025-03-20, 15:51
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Oskuld är inget måste, men som du skriver så tappar hon ju värde för varje schnabel hon mjölkat i sina hål.
Jag skulle nog aldrig inleda en relation med någon som blivit pumpad av mer än 5 svettiga kukar.
Jaha, så du letar bara efter femtonåringar dårå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in