Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag är retrospektivt svartsjuk. Men har inga brydderier kring hur många sexpartners Min partner har haft. För min del är det bara en obetydlig siffra. Vare sig den är 0, 5, 15, 25....
Men jag vill inte höra några detaljer, vare sig om sexet eller kyssar eller om förlovning eller om vart min partner reste med tidigare partner. Osv. För det väcker svartsjukan inom mig. Detaljer undanbedes!
Sedan vill jag givetvis veta att en partner är fri från könssjukdomar. Och är trogen och lojal till sin natur.
Krav har jag. Men inte krav på oskuld. Som andra tidigare skrivit: låter mer som något direkt hämtat från hederskulturer. Hör inte hemma i detta land.
Det är som att köpa en begagnad bil, men du vill inte veta vem som har ägt bilen tidigare och suttit i sätet, och du vill inte att den ska ha någon rost.
Om du istället skaffar dig en oskuld, så behöver du ju inte vara rädd om svartsjuka och könssjukdomar. Det är ju objektivt mer attraktivt med en oskuld.
Precis som en ny bil är mer attraktiv än en rostig kärra som har haft 50 ägares svettiga rövar på sitt säte.
Låter ju patetiskt att hålla på som dig. Du lever i någon förnekelse. Du är tillsammans med en slampa, men vill låtsas om som att de tidigare partnersarna inte funnits och som att de inte har tömt sina snoppar i din brud.