2025-03-19, 23:25
Medlem
Jag vill minnas att det fanns någon studie som visade att ju fler sexpartners man hade haft, desto mindre var sannolikheten att man kunde hålla ihop ett förhållande eller ett äktenskap. Detta eftersom man undermedvetet trodde att "gräset var grönare" någon annan stans och att man kunde byta upp sig till en bättre partner hela tiden. Detta gällde både för kvinnor och män. Mest hållbara äktenskap hade de som haft 0-1 sexpartners innan de gifte sig.
Citera
2025-03-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Om jag trycker in in tandborste i mitt rövhål, skulle du vilja borsta med den även om den tvättades 5000 gånger?T
Tror de flesta skulle slänga den direkt.

Nu är du off topic va? Tråden handlar om hur män ser på oskulder kontra sexuellt erfarna kvinnor.

Tråden handlar inte om huruvida en kvinna vill/inte vill ge oralsex till en man vars dolme besökt en annan kvinnas anal. Dolmen har givetvis tvättats 5000 efter analsexet. Tror du de flesta skulle kasta denna dolme direkt?
Citera
2025-03-19, 23:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Då är det väl mer hennes tidigare historik kring trohet mot en oartner Du behöver titta på. Har hon legat med 20 personer och haft 4 långvariga förhållanden och i dessa alltid varit trogen. Så vet du att hon förmodligen komma vara även dig trogen.

Har hon haft två sexpartners, varav hon var tillsammans med den ena och otrogen med den andra. Så finns ju risken att hon gör detsamma mot dig.

En oskuld vet du inget om. Hon kanske kommer vara lockad att se om gräset är grönare på andra sidan när ert förhållande gått in i vardagslunk. Eller så är hon dig super trogen. Då kan aldrig veta...
Öh va? Om hon har haft 4 "långvariga" förhållanden och alla tagit slut, så är det ju en stor varningssignal.

Risken att en kvinna skiljer sig är störst bland kvinnor som redan har skiljt sig en gång. Det ligger alltså i vissas natur att skilja sig på löpande band.
Citera
2025-03-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Jag vill minnas att det fanns någon studie som visade att ju fler sexpartners man hade haft, desto mindre var sannolikheten att man kunde hålla ihop ett förhållande eller ett äktenskap. Detta eftersom man undermedvetet trodde att "gräset var grönare" någon annan stans och att man kunde byta upp sig till en bättre partner hela tiden. Detta gällde både för kvinnor och män. Mest hållbara äktenskap hade de som haft 0-1 sexpartners innan de gifte sig.

Fast har man redan provat olika gräs, så vet man ju när man träffat rätt. Svårare för en oerfaren att veta, sannolikt större risk att oskulden vill prova om gräset är grönare någonannanstans...
Citera
2025-03-19, 23:33
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Precis som en ny telefon är värd mer än en gammal använd telefon. Så är också en ny och fräsch kvinna det.
Aha! "Ny" det handlar om pedofil här...
Blev lite förvirrar över att män tror att det finns ett "utbud" av vuxna kvinnor som fortfarande är oskulder, ser jag mig omkring hittar jag nämligen inte någon..
Citera
2025-03-19, 23:36
Medlem
Citat:
Vad förvånande att en slampa inte tycker om ifall en kille ser henne som en vidrig slampa. Låter väl ganska självklart att en slampa kommer söka sig till en kille som är okej med att dejta slampor? Hon har ju inte mycket annat val.

Exakt. Och därför kommer en man som ser ner på "tillfälliga tömmisar" aldrig få tömma sig i henne. Hon kommer bara välja charmiga, snygga män med självsäkerhet och sexuell självsäkerhet, vilket han visar att han har genom att han är fine med hennes sexuella historik.

En man som tvångsmässigt bara vill ha en oskuld, kommer alltså få ligga först när han gift sig med sin oskuld.

De "tillfälliga tömmisarna" kommer inte vilja ta I honom med tång ens. Hon kommer inte välja en vek och osäker pojk med tvångsmässigt dragning till oskulder.
Citera
2025-03-19, 23:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jag är retrospektivt svartsjuk. Men har inga brydderier kring hur många sexpartners Min partner har haft. För min del är det bara en obetydlig siffra. Vare sig den är 0, 5, 15, 25....

Men jag vill inte höra några detaljer, vare sig om sexet eller kyssar eller om förlovning eller om vart min partner reste med tidigare partner. Osv. För det väcker svartsjukan inom mig. Detaljer undanbedes!

Sedan vill jag givetvis veta att en partner är fri från könssjukdomar. Och är trogen och lojal till sin natur.

Krav har jag. Men inte krav på oskuld. Som andra tidigare skrivit: låter mer som något direkt hämtat från hederskulturer. Hör inte hemma i detta land.
Det är som att köpa en begagnad bil, men du vill inte veta vem som har ägt bilen tidigare och suttit i sätet, och du vill inte att den ska ha någon rost.

Om du istället skaffar dig en oskuld, så behöver du ju inte vara rädd om svartsjuka och könssjukdomar. Det är ju objektivt mer attraktivt med en oskuld.

Precis som en ny bil är mer attraktiv än en rostig kärra som har haft 50 ägares svettiga rövar på sitt säte.

Låter ju patetiskt att hålla på som dig. Du lever i någon förnekelse. Du är tillsammans med en slampa, men vill låtsas om som att de tidigare partnersarna inte funnits och som att de inte har tömt sina snoppar i din brud.
Citera
2025-03-19, 23:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Aha! "Ny" det handlar om pedofil här...
Blev lite förvirrar över att män tror att det finns ett "utbud" av vuxna kvinnor som fortfarande är oskulder, ser jag mig omkring hittar jag nämligen inte någon..
Du är en medelmåtta och kommer få medelmåttigt resultat. Du kan inte förvänta dig att få fantastiskt resultat av att göra som alla andra medelmåttor.

Kan du inte få bättre än en slampa så säger det mer om dig.
Citera
2025-03-19, 23:40
Medlem
Citat:
Fast har man redan provat olika gräs, så vet man ju när man träffat rätt. Svårare för en oerfaren att veta, sannolikt större risk att oskulden vill prova om gräset är grönare någonannanstans...

Detta var inte den studie jag tänkte på, men kommer fram till liknande resultat:

https://wheatley.byu.edu/00000187-7c64-d575-ad9f-7c77a1a40001/the-myth-of-sexual-experience-press-release-pdf

Citat:
Married men and women who have only had sex with their spouse have a nearly 45%
chance of reporting a very high level of relationship stability in their marriage, compared
to only 25% of married individuals with 5-9 lifetime sexual partners and only 14% of
married individuals with 10 or more lifetime sexual partners.
Citera
2025-03-19, 23:43
Medlem
Citat:
Det är som att köpa en begagnad bil, men du vill inte veta vem som har ägt bilen tidigare och suttit i sätet, och du vill inte att den ska ha någon rost.

Om du istället skaffar dig en oskuld, så behöver du ju inte vara rädd om svartsjuka och könssjukdomar. Det är ju objektivt mer attraktivt med en oskuld.

Precis som en ny bil är mer attraktiv än en rostig kärra som har haft 50 ägares svettiga rövar på sitt säte.

Låter ju patetiskt att hålla på som dig. Du lever i någon förnekelse. Du är tillsammans med en slampa, men vill låtsas om som att de tidigare partnersarna inte funnits och som att de inte har tömt sina snoppar i din brud.

Min partner har haft en sexpartner innan mig. De hade ett långvarigt förhållande. Träffades när min partner var ung och oskuld. Och min partners ex var cirka 5-10 år äldre. Jag vet, men skriver inte ut exakt pga. Anonymitet.

Det jag bryr mig minst om är att de har haft sex... De jobbiga delarna är att jag vet vart de bodde ihop, vilka resmål de gjorde tillsammans, att de har varit förlovade, att min partners ex hade en god relation till mina svärföräldrar osv. Sexet ser jag till att veta nadda om. Räcker med alla övriga detaljer jag redan känner till....

Och nej. Min partner är inte som en begagnad bil. Människor är inte prylar, vet du.
Citera
2025-03-19, 23:46
Avslutad
Citat:
Forskningen som skribenten hänvisar till handlar om möss och inte om människor. Och skribenten har inte ens läst artikeln särskilt noga...

Stämmer inte! det är på människor och det stämmer det aryan säger

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5293315/

Citat:
Alternatively, it may reflect that girls in the current study may have had their sexual debut and that sexual intercourse is a source of male microchimerism. In a recent report on young adolescent behavior in Denmark, 16% of girls aged 14 y and 36% of girls aged 15 y report to have had sexual intercourse.16 Of these approximately 80% stated that they used condom, which prevents the transfer of male cells.16 Thus, at most 7.2% of the studied girls would expectedly test Y chromosome positive if sexual intercourse was the source of male microchimerism. We report that 13.6 % test positive indicating that even though sexual intercourse may be involved other sources likely exist which causes male microchimerism in young girls.
Citera
2025-03-19, 23:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Exakt. Och därför kommer en man som ser ner på "tillfälliga tömmisar" aldrig få tömma sig i henne. Hon kommer bara välja charmiga, snygga män med självsäkerhet och sexuell självsäkerhet, vilket han visar att han har genom att han är fine med hennes sexuella historik.

En man som tvångsmässigt bara vill ha en oskuld, kommer alltså få ligga först när han gift sig med sin oskuld.

De "tillfälliga tömmisarna" kommer inte vilja ta I honom med tång ens. Hon kommer inte välja en vek och osäker pojk med tvångsmässigt dragning till oskulder.
Du säger det som om en sådan man ens skulle vara intresserad av att ha sex med horan.

Jag har mindre än noll lust att vara tillsammans med en vidrig hora som varit med andra män.

Det är självklart att en hora bara kommer ha sex med män som är villiga att ha sex med en hora? Men på dig låter det som att man går miste om något när man inte får ta del av hennes äckel, könssjukdomar och degenererade liv.

För mig är det helt OK att en "tillfällig tömmis" inte vill ha mig. Jag har inget intresse av henne heller. Hon kan leva sitt hedonistiska dekadenta liv för sig själv. Jag har noll intresse av att ta del av hennes könssjukdomar och sexhistorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in