2025-03-19, 23:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Min partner har haft en sexpartner innan mig. De hade ett långvarigt förhållande. Träffades när min partner var ung och oskuld. Och min partners ex var cirka 5-10 år äldre. Jag vet, men skriver inte ut exakt pga. Anonymitet.

Det jag bryr mig minst om är att de har haft sex... De jobbiga delarna är att jag vet vart de bodde ihop, vilka resmål de gjorde tillsammans, att de har varit förlovade, att min partners ex hade en god relation till mina svärföräldrar osv. Sexet ser jag till att veta nadda om. Räcker med alla övriga detaljer jag redan känner till....

Och nej. Min partner är inte som en begagnad bil. Människor är inte prylar, vet du.
Exakt, så du håller med mig i min tes om att man inte vill ha en använd kvinna. Det är klart att en kvinna i mint condition vore bättre. Då hade du sluppit all svartsjuka och tankar på hennes tidigare liv.
Citera
2025-03-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Du säger det som om en sådan man ens skulle vara intresserad av att ha sex med horan.

Jag har mindre än noll lust att vara tillsammans med en vidrig hora som varit med andra män.

Det är självklart att en hora bara kommer ha sex med män som är villiga att ha sex med en hora? Men på dig låter det som att man går miste om något när man inte får ta del av hennes äckel, könssjukdomar och degenererade liv.

För mig är det helt OK att en "tillfällig tömmis" inte vill ha mig. Jag har inget intresse av henne heller. Hon kan leva sitt hedonistiska dekadenta liv för sig själv. Jag har noll intresse av att ta del av hennes könssjukdomar och sexhistorik.

App app, se den röda tråden. Skribenten jag svarade till skrev att han enkom var intresserad av sex med "tillfälliga tömmisar". Inget annat. Jag skrev till honom att "tillfälliga tömmisar" inte kommer vilja ta I en sådan som honom med tång ens.

Och varför skriver du horor? Det ör ett fult uttryck för de som tar betalt för sex.

De vi diskuterar här är levnadsglada kvinnor som gillar sex och har haft det med några-flera charmiga män som hon varit attraherad av och intresserad av.
Citera
2025-03-20, 00:02
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
App app, se den röda tråden. Skribenten jag svarade till skrev att han enkom var intresserad av sex med "tillfälliga tömmisar". Inget annat. Jag skrev till honom att "tillfälliga tömmisar" inte kommer vilja ta I en sådan som honom med tång ens.

Och varför skriver du horor? Det ör ett fult uttryck för de som tar betalt för sex.

De vi diskuterar här är levnadsglada kvinnor som gillar sex och har haft det med några-flera charmiga män som hon varit attraherad av och intresserad av.
Hora = "prostituerad el. sexuellt vid*lyftig kvinna" https://svenska.se/saol/?id=1138109&pz=5.
Citera
2025-03-20, 00:05
Medlem
Citat:
Exakt, så du håller med mig i min tes om att man inte vill ha en använd kvinna. Det är klart att en kvinna i mint condition vore bättre. Då hade du sluppit all svartsjuka och tankar på hennes tidigare liv.

Nope. Jag har varit med tre oskulder i min ungdom. Den retrospektiv svartsjukan var lika stark där.

Även oskulder har haft en första andra och kanske tom. tredje förälskelse, eller kysst någon, varit attraherad av några, haft ett oskyldigt förhållande med någon.... Även sådant kickar igång den retrospektiv svartsjukan.

Antalet sexpartners är bara en siffra. Det är som sagt var det som minst triggar min retrospektiv svartsjuka. En siffra säger nadda. Detaljer däremot.... om hur ens partner trånande tittade på sin andra förälskelse i skolkatalogen, eller dansade tryckare med sin första pojkvän... Eller första, femte och sjunde kyssen med samma pojkvän... Jag vill inte veta sådant!
Citera
2025-03-20, 00:10
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Börjar blir allt viktigare i detta land (att vara oskuld), vad det beror på vet jag inte (kanske kristendomens tankar som vinner mark)?
Själv är jag det och jag vill inte ha en kvinnan som har haft relation innan mig (det är äckligt som att du äter ett äpple som någon annan har injekterat cancerogena gift i) , men i dagens Swedenistan verkar det inte finnas många oskulder.

Jag tror det beror på ”tradwife” (traditional) modet, som ju kommit lite på senare år i västvärlden. Kan hända att religion kanske har en liten påverkan, men jag tror detta i första hand beror på en motreaktion på woke och feminism.

Personligen, för att svara på tråden, tycker jag nog att det bästa är om hon har lite erfarenhet men inte leget runt så mycket. Några stycken ligg / förhållanden kanske. Inte så många att man tänker att det måste vara ett beroende, men inte heller så få att hon skulle börja undra för att hon känner att hon missat nåt.

Jag tycker dock det verkar som de yngre ligger runt mindre idag än när jag själv var i 20 års åldern, det är dock mest en personlig observation.

Själv har man legat med runt 40 så jag skulle inte döma andra eller känna att det är nån dealbreaker.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2025-03-20 kl. 00:16.
Citera
2025-03-20, 00:11
Medlem
Citat:
Hora = "prostituerad el. sexuellt vid*lyftig kvinna" https://svenska.se/saol/?id=1138109&pz=5.

Och vad får dig att tro att en kvinna som haft sex med tex. 24 män under en en 12 års period är "sexuellt vidlyftig"? Hon har selektivt valt ut de som hon anser är allra bäst. Och har haft i snitt 2 sexpartners/år. Låter inte alls vidlyftigt om du frågar mig.

Hora används i folkmun som slang för någon som tar betalt för sex.
Citera
2025-03-20, 00:16
Medlem
psykadelikatessens avatar
Tycker det är gulligt att ni incels vill ha en partner som också är oskuld, så ni kan lära er den sidan av livet tillsammans <3
Citera
2025-03-20, 00:19
Medlem
Citat:
Du är en medelmåtta och kommer få medelmåttigt resultat. Du kan inte förvänta dig att få fantastiskt resultat av att göra som alla andra medelmåttor.

Kan du inte få bättre än en slampa så säger det mer om dig.

Skribenten har rätt. Väldigt få vuxna kvinnor som är oskuld. Och de som är oskuld vid vuxen ålder är i regel religiösa och vill ha en lika djupt troende man.

Vill du ha en vuxen oskuld, så kommer du aldrig finna någon. Om du inte blir djupt troende.

Och med din kvinnosyn kommer du tom. Ha svårt att få till det med kvinnor som haft 1-5 sexpartners. Eftersom du ser på icke oskulder som "slampor och horor".

Det får bli incelskap eller djup religiös tro för din del med andra ord.

Medans vi "medelmåttor" slipper både incelskap och att vara djupt religiöst troende.
Citera
2025-03-20, 00:22
Avslutad
Citat:
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?

Du låter som en osäker liten gosse.
Du vill inte ha någon som kan tänkas bli besviken över dina tillkortakommanden.
Det är helt normalt när man är ung.
Men du kommer med åren lära dig att med erfarenhet kommer kunskap.
Att övning ger färdighet.
Oskulder är överreklamerat.
Tafatta, blyga och ängsliga brudar i sängen är inte att rekommendera.
Brudar som är glada i kuk är det bästa som finns när det kommer till sex.
Citera
2025-03-20, 00:23
Medlem
Citat:
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?
Lätt överdrivet inte sant
Jag menar, heeey

Vad dillar du om
Citera
2025-03-20, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Klart det har betydelse om kvinnan är oskuld eller ej.
Ju fler en tjej legat med desto svårare har hon att få verkliga känslor, män funkar inte så.
Så kryper det fram alltså, att det hela bottnar i en rädsla att bli avfärdad, kanske bortvald? Det är inte inte acceptabelt, att en kvinna ska välja själv vem hon går med, genom sin egna tillvaro? Mannen ska manipulera hennes känslor till att stanna hos honom, för annars ... vad händer då? Känner du dig förminskad? Gör det 'för ont'? Blir du hjälplös?

Ta sen och faktiskt tala med åtminstone en enda tjej om hur dom upplevde sin första gång med sex, innan du börjar tro saker till höger och vänster. Personligen har jag talat väldigt intimt med lätt över 100 unga tjejer om hur dom upplevde sexuell kontakt för första gången. Så länge man verkar vara en sjyst och balanserad person som verkar att gå att lita på, och dom känner sig trygga med att dom inte kommer bli outade eller dömda, så har unga tjejer i regel inga som helst problem att prata om sin första upplevelse, även i detalj.

Du hittar i princip ingen ung tjej, nånsin, som kommer säga "Åh, bäjbä, det var en sån astronomisk upplevelse, himlen öppnade sig, blev så hänförd o kär, kommer aldrig mer titta åt en annan man i hela mitt liv!" - som du tycks tro.

De flesta tjejer beskriver första gången som en trevande, nervös och lite osäker situation, där hon upplät det mesta till honom. Hennes tankar vandrade ofta över att råka bli gravid, eller att någon skulle höra/upptäcka dom, eller vad han skulle tycka om henne och hennes kropp, för att sen övergå i tanken "Alltså oj, nu knullar jag verkligen, är det såhär det ska kännas?", och att han grejade på en del där nere, som kändes småskönt typ, även om killen gav för lite av det bästa: varm närhet med mycket hud mot hud. Han skulle mest på tuttarna och ner mellan benen direkt. Kunde göra lite smått ont tidvis, svårt att avgöra om hon tyckte det gjorde mer ont eller var mer skönt, och han kunde vara aningen hårdhänt tidvis. Men allt dramatiskt hon hört om sex i sitt liv dittills, manifesterade sig inte alls, och lämnade henne efteråt lite med känslan av "Ok ..? så .. det var det ... eller?".

Tjejers första upplevelse är oftast tydligt mindre intensiv än för unga killar, minst 99% når inte orgasm första gången ens (inte för att det ska va nåt krav heller) medan över 90% säger att unga killen kom första gången, och för fort för att hon skulle hinna slappna av helt först. För tjejer är det oftast en mer positiv än negativ upplevelse, men även förvånande naken o fadd, där killen var långt mer ivrig och aktiv än hon själv. Så säger de flesta tjejer.

Och om det vore som du påstår, att en tjej kommer fastna stenhårt för den hon första gången upplever sex med, så skulle de flesta livslånga partnerskap börjat väldigt tidigt i livet för de flesta tjejer. Hon skulle ju aldrig vilja se åt en annan man efteråt, enligt dig.
Men verkligheten visar snarare tvärtom. Det är oftare killar som har svårare att acceptera att tjejen han först låg med intresserar sig för andra, fastän dom inte ens var ihop.

Prova att prata med åtminstone en enda ung tjej, och lär från verkligheten istället.
Det finns kanske tjejer här i tråden rentav, vars identitet är dolt bakom sitt alias, som har lust att yttra sig gällande detta?
Senast redigerad av Robbinist 2025-03-20 kl. 01:57.
Citera
2025-03-20, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Så kryper det fram alltså, att det hela bottnar i en rädsla att bli avfärdad, kanske bortvald? Det är inte inte acceptabelt, att en kvinna ska välja själv vem hon går med, genom sin egna tillvaro? Mannen ska manipulera hennes känslor till att stanna hos honom, för annars ... vad händer då? Känner du dig förminskad? Gör det 'för ont'? Blir du hjälplös?

Ta sen och faktiskt tala med åtminstone en enda tjej om hur dom upplevde sin första gång med sex, innan du börjar tro saker till höger och vänster. Personligen har jag talat väldigt intimt med lätt över 100 unga tjejer strax efter dom upplevt sexuell kontakt för första gången. Så länge man verkar vara en sjyst och balanserad person som verkar att gå att lita på, och dom känner sig trygga med att dom inte kommer bli outade eller dömda, så har unga tjejer i regel inga som helst problem att prata om sin första upplevelse, även i detalj.

Du hittar i princip ingen ung tjej, nånsin, som kommer säga "Åh, bäjbä, det var en sån astronomisk upplevelse, himlen öppnade sig, blev så hänförd o kär, kommer aldrig mer titta åt en annan man i hela mitt liv " - som du tycks tro.
De flesta tjejer beskriver det som en trevande, nervös och osäker situation, där allt hon hört om sex i sitt liv dittills inte alls manifesterade sig på något sätt. Tjejers första upplevelse är oftast tydligt mindre intensiv än för unga killar. Oftast en mer positiv än negativ upplevelse, men oftast förvånande intetsägande. Så säger de flesta tjejer.

Och om det vore som du påstår, att en tjej kommer fastna stenhårt för den hon första gången upplever sex med, så skulle de flesta livslånga partnerskap börjat väldigt tidigt i livet för de flesta tjejer. Hon skulle ju aldrig vilja se åt en annan man efteråt, enligt dig.
Men verkligheten visar snarare tvärtom. Det är oftare killar som har svårare att acceptera att tjejen han först låg med intresserar sig för andra, fastän dom inte ens var ihop.

Prova att prata med åtminstone en enda ung tjej, och lär från verkligheten istället.
Det finns kanske tjejer här i tråden rentav, vars identitet är dolt bakom sitt alias, som har något att säga om detta?

Det är vad jag hört också. Ingen tjej/kvinna jag har talat med under min ungdom/tidig vuxen ålder (då man pratade mer om sex och sådant) säger att första sexet var bäst och den sexpartnern var den bästa och mest älskvärda.

Det är snarare den 2-30 sexpartnern som är den de har hittat sin livs kärlek i och haft det absolut bästa sexet med.

En otroligt vacker och levnadsglad, smart ung kvinna jag kände när vi var lite över 20 år, hade haft 29 sexpartners från dess hon haft sin sexdebut vid 15 års ålder. När hon var 23 träffade hon sin blivande make. Han blev nummer 30 och vet också om det. De gifte sig nr hon var 25 och är fortfarande gifta. Lyckliga och kära. I över 20 år har de varit gifta nu och har tre barn ihop.

Och jag kan radda upp fler kvinnor, vars livs stora kärlek är deras 3:e, 10onde, 12:e, 15onde, 22a osv..... sexpartner. De är gifta och lyckliga och kära i sina partners och har varit tillsammans med sina partner i många år.

Det är mer ovanligt att kvinnan stadgar sig med det första ligget. Mycket mer ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in