2025-03-17, 19:58
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habibiniggnogg
Oj du fick mig att inse att det är bättre att gå med Socialdemokraterna tack.

Ja jag läste faktiskt också insändaren i tidningen och visst jag håller väl med om att mycket har vi ett personer säger stämmer men jag tror inte riktigt han har fått stått att det finns ett jättehinder och det är att sossarna hatar Sverigedemokraterna.

Och så länge Sverigedemokraterna har en partiledare som Jimmie Åkesson som är stark borgerlig kommer detta aldrig bli en verklighet.

Så fall får vi hoppas Åkesson tar en överdos av alla mediciner psyk läkarna trycker i honom och han ramlar och bryter nacken när han lämnar den lokala pizzerian i Sölvesborg. Där han enligt hörsägen huserar dagligen och förtär sin egen pizza uppkallad efter han själv.
Citera
2025-03-17, 21:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så borde det ha kunnat vara, men verkligheten var en annan. S skämde ut sig gång på gång på gång. I stället för att lyssna så låtsades de missförstå. I stället för att diskutera så vrålade de -IST! och -FOB! Och i propaganda där de förklarade sin syn på SD så uttryckte de sig samtidigt så falskt och så infantilt, som om avsikten var att lura barn. Var det så de såg på väljarna?

Ja det var ett tragiskt försuttet tidsfönster i Sveriges historia. Reinfeldts gamble gick hem, med benäget bistånd av ordmagiker och högröstade nyttiga idioter.
Citera
2025-03-17, 21:14
Medlem
Bockstensmannens avatar
Jag hyser själv ett oerhört stort klassförakt gentemot SD och dess så kallade väljare. Fy farao. Maken till white trash-typer får man leta efter
Citera
2025-03-17, 22:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habibiniggnogg
Oj du fick mig att inse att det är bättre att gå med Socialdemokraterna tack.

Tänk då bara på att du även får med MP då. S kommer inte få majoritet utan MP och de kommer som vanligt blocka allt som S sagt att de vill göra och istället får vi en MP framtid.
Citera
2025-03-18, 09:39
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
I teorin är det ingen dum tanke.

Jag lekte själv med den tanken en gång i tiden när jag gick från S till SD. Att det egentligen vore det naturliga. S kan få med SD på att bevara välfärden och alliansfriheten (RIP) och SD borde kunna få med S på invandringsstopp (som vid Lucia 1989!) och skärpta straff för brottslingar. Och med MP ute ur bilden kanske även på kärnkraftssatsningar.

Så borde det ha kunnat vara, men verkligheten var en annan. S skämde ut sig gång på gång på gång. I stället för att lyssna så låtsades de missförstå. I stället för att diskutera så vrålade de -IST! och -FOB! Och i propaganda där de förklarade sin syn på SD så uttryckte de sig samtidigt så falskt och så infantilt, som om avsikten var att lura barn. Var det så de såg på väljarna?

Det sagt så är det ju möjligt att SD-politikern i artikeln får rätt och att det kan bli ett samarbete om 10 år.

Ja, S+SD utgör väl tillsammans en möjlig majoritetsregering och bara två partier, så man kan äntligen helt spola de extremistiska småpartierna MP, V, C, L. Total marginalisering av tokskallarna i de små partierna, och man kan därmed ostört verka för Sveriges bästa.
Citera
2025-03-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Ja, S+SD utgör väl tillsammans en möjlig majoritetsregering och bara två partier, så man kan äntligen helt spola de extremistiska småpartierna MP, V, C, L. Total marginalisering av tokskallarna i de små partierna, och man kan därmed ostört verka för Sveriges bästa.
Jisses, du inser väl själv att S inte har varit oförstående inför Mp:s tokkrav om obegränsad invandring, nedläggning av kärnkraft och heltokiga satsningar på "gröna" projekt. Det enda S gör nu är att försöka skylla över förlusten av pensionsmedel på M där alla S-sociala medier ställer frågan till regeringen, "vad har ni för plan angående Northvolt?"

S och SD har vitt skilda mål och oförenliga väljargrupper. S står för HBQT, feminister med blått hår, cuckmän och blattar med våldsbenägenhet och parasitism av offentliga medel. Det går inte ihop med SD:s politik. De kommer aldrig att kunna förenas.
Citera
2025-03-18, 13:24
Medlem
Stämmer väl, SD har aldrig passat ihop med dom gamla allianspartierna.
Citera
2025-03-18, 14:11
Korrekt. Dansbands-SD kommer aldrig att tolereras i de fina salongerna. Det är dörrmatta utanför som gäller.

Kristersson förnedrar Dansbands-SD på bästa vis.
Citera
2025-03-19, 12:25
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jisses, du inser väl själv att S inte har varit oförstående inför Mp:s tokkrav om obegränsad invandring, nedläggning av kärnkraft och heltokiga satsningar på "gröna" projekt. Det enda S gör nu är att försöka skylla över förlusten av pensionsmedel på M där alla S-sociala medier ställer frågan till regeringen, "vad har ni för plan angående Northvolt?"

S och SD har vitt skilda mål och oförenliga väljargrupper. S står för HBQT, feminister med blått hår, cuckmän och blattar med våldsbenägenhet och parasitism av offentliga medel. Det går inte ihop med SD:s politik. De kommer aldrig att kunna förenas.

Och du tycker Moderaterna+L är seriöst bättre? Jag tror S har större potential för en konservativ politik än vad en konstellation av M och L har, speciellt då om extremistpstprtierna L, C, MP stängs ute helt från inflytande.
Citera
2025-03-19, 12:37
Medlem
Citat:
Och du tycker Moderaterna+L är seriöst bättre? Jag tror S har större potential för en konservativ politik än vad en konstellation av M och L har, speciellt då om extremistpstprtierna L, C, MP stängs ute helt från inflytande.
Det du säger hade kanske fungerat med Erlander anno 1950-65 då de två mest antisemitiska partierna i riksdagen, S och C, samarbetade till och från. Men, i och med valet av Palme och S:s avtal 1994 med SMR, d.v.s. wahhabisterna från MENA, gjorde att S valde en landsförrädisk väg som inte går att förena med en politik som är bra för nationen Sverige och det svenska folket.

S, M eller L har inga intressen av att repatriera någon majoritet av blattarna. De vill se både svenskar, låginkomsttagare, och blattar löpa på hjulet i hamsterburen i ekonomin samt använda blattar som valboskap. Oavsett vad som händer, så har både M och S valt att använda blattarna för egna mål som INTE är förenliga med vad som är bra för Sverige.

Tidö är inte syftat att lösa problemet, utan bara bromsa in konsekvenserna och mota Olle i grind, SD, och ge M en möjlighet att sitta i Rosenbad. En misstroendeförklaring mot regeringen från SD, som Afs kräver, kommer att ge ett nyval och risk för en S-regering vilket inte är bättre.
Citera
2025-03-19, 16:07
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det du säger hade kanske fungerat med Erlander anno 1950-65 då de två mest antisemitiska partierna i riksdagen, S och C, samarbetade till och från. Men, i och med valet av Palme och S:s avtal 1994 med SMR, d.v.s. wahhabisterna från MENA, gjorde att S valde en landsförrädisk väg som inte går att förena med en politik som är bra för nationen Sverige och det svenska folket.

S, M eller L har inga intressen av att repatriera någon majoritet av blattarna. De vill se både svenskar, låginkomsttagare, och blattar löpa på hjulet i hamsterburen i ekonomin samt använda blattar som valboskap. Oavsett vad som händer, så har både M och S valt att använda blattarna för egna mål som INTE är förenliga med vad som är bra för Sverige.

Tidö är inte syftat att lösa problemet, utan bara bromsa in konsekvenserna och mota Olle i grind, SD, och ge M en möjlighet att sitta i Rosenbad. En misstroendeförklaring mot regeringen från SD, som Afs kräver, kommer att ge ett nyval och risk för en S-regering vilket inte är bättre.

Fast i jämförelse så tycker jag Moderaterna är värre.
Visst, Palme var en katastrof för landet med hans vedervärdiga internationalism, men t.ex. Göran Persson tycker jag var mindre skadlig för Sverige än vad Reinfeldt var.
Citera
2025-03-19, 16:19
Medlem
Citat:
Fast i jämförelse så tycker jag Moderaterna är värre.
Visst, Palme var en katastrof för landet med hans vedervärdiga internationalism, men t.ex. Göran Persson tycker jag var mindre skadlig för Sverige än vad Reinfeldt var.
Du pratar som om det vore skillnad på dem. De är alla lika illa, det är av den anledning begreppet "sjuklövern" finns. De är alla nästan lika illa. Den enda skillnaden är om SD lyckas förhandla sig till sitt eget partis politik vilket SD gjorde med M, L och Kd avseende Tidö. Nackdelen är bara att L, i huvudsak och M, i viss mån bromsar de mer radikala och lösande effekterna.

Göran Persson var ju med och skapade avtalet med SMR. Det är ju under hans tid som i huvudsak detta landsförräderi sattes i system. Reinfeldt har ju bara sedan fortsatt och gjort exakt samma sak, fast i ökande takt. S fortsatte sedan samma spår med Löfven 2014 och 2015, tills regionerna och kommunerna skrek "stopp".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in