2025-03-19, 13:23
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Det har jag tyvärr inget intresse av. Det skadar mig inte att du har en skev kvinnosyn, det skadar bara dig själv och de eventuella kvinnorna i ditt liv. Säg mig en endaste relevant orsak till att man skulle välja bort en kvinna för att hon har haft sex innan?

Hur vet du vad som skadar mig? Vi är inte samma människa med samma värderingar och tankar. Det skadar isf dig att ha förutfattade meningar om vad som skadar andra människor.

Sen vad är det som säger att jag inte har samma syn på mig själv?

Det behöver inte vara relevant för allmänheten, bara det är relevant för dig själv.
Citera
2025-03-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?
Typiskt blatte tänk. Gå till jobbet istället
Citera
2025-03-19, 13:30
Medlem
Du vet att det 18-årsgräns här va? Ingen vuxen man har möjligheten att välja en oskuld, vilket gör att du framstår som för ung för att få skriva här.
Citera
2025-03-19, 13:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Så kanske det vetenskapliga säger.

Men försök övertyga mitt huvud om det.

Två skilda saker.
Finns ingen anledning att försöka övertyga dig. Det är snarare en fördel om du inte fortplantar dig och sprider dina skeva tankar vidare till kommande generationer.
Citera
2025-03-19, 13:42
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Börjar blir allt viktigare i detta land (att vara oskuld), vad det beror på vet jag inte (kanske kristendomens tankar som vinner mark)?
Själv är jag det och jag vill inte ha en kvinnan som har haft relation innan mig (det är äckligt som att du äter ett äpple som någon annan har injekterat cancerogena gift i) , men i dagens Swedenistan verkar det inte finnas många oskulder.

Citat:
Börjar blir allt viktigare i detta land (att vara oskuld), vad det beror på vet jag inte (kanske kristendomens tankar som vinner mark)?
Det är nog så enkelt som att vi importerat en massa dysfunktionella män från andra kulturer, som inte passar in i vår västerländska kultur.

Det påverkar så klart oss, vare sig vi vill det eller inte. Dom borde flytta tillbaka till medeltiden som dom kommer från och hör hemma i.
Citera
2025-03-19, 13:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyalf
Slänger tillbaka frågan - är du oskuld?
Nej, jag har sex med min fru när jag vill.
Citera
2025-03-19, 13:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
Om det ens är något man bryr sig om så ska man fan hålla sig för sig själv. Vad min partner gjort innan mig är väl hennes ensak och inte min? Om hon fått en bukake i veckan av 32 arga japaner eller är helt oskuld spelar absolut noll roll

Så historien är ingen bra predikator för framtiden? (Oskuld inget tvång för mig)
Citera
2025-03-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du vet att det 18-årsgräns här va? Ingen vuxen man har möjligheten att välja en oskuld, vilket gör att du framstår som för ung för att få skriva här.

Det är nog snarare så att det är en vuxen vars hjärna stannat i utvecklingen.
Citera
2025-03-19, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nej, jag har sex med min fru när jag vill.

Och hon var oskuld när ni träffades, men inte du?
Citera
2025-03-19, 13:48
Medlem
Majsmannen2s avatar
Handlar inte om oskuld däremot inga större nummer.

Kan en kvinna eller man för den delen, inte stå emot frestelser, så bådar det inte gott inför en framtid med samma människa.
Citera
2025-03-19, 13:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Troligen.

Och är han det inte så är han åtminstone helt utan självförtroende.
Tänk att vara så rädd för kvinnor att de räcker med att de hånglat med någon annan så springer man sin iväg.

Precis!
Ska jag försörja och leva med en kvinna för resten av mitt liv, så måste hon vara värd det.

En gammal använd hona är inte det. Tänk att hon har ridit sig igenom 50 män. Och så står du där. Nummer 51 i led. Och nu när hon är gammal och sliten och så får du henne. Är man så sugen på att offra resten av sitt liv för det?

Jag är en framgångsrik alpha. Jag strävar efter resultat karriärmässigt, i gymmet, på bankkontot, osv. Varför skulle jag då sänka mina krav när det kommer till fruntimmer? Jag vill ha det bästa på alla plan i mitt liv.

Precis som en ny telefon är värd mer än en gammal använd telefon. Så är också en ny och fräsch kvinna det.
Citera
2025-03-19, 13:51
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Klart män får ha krav eller önskemål, jag är också man...
Men om TS ska få sina önskemål uppfyllda är det väl enklare om han befinner sig i en kultur bland likasinnade, som gärna gifter sig med och knullar sina kusiner som nyss kommit in i puberteten.
Tack och lov stämmer inte den beskrivningen på Sverige, ännu...

Gällande barnafödandet, så lär det knappast öka om män väljer bort kvinnor för att dom redan tidigare varit sexuellt aktiva, eller vad tror du?

I västvärldens kultur har både män och kvinnor rätt till sin egen sexualitet, andra traditioner och åsikter passar bättre i andra kulturer, t ex arabländer och i delar av Afrika. Frågor på det?

Var narkotikan kommer in i bilden förstår jag inte, den är absolut också ett problem, men vad har den med tråden att göra???
Märks inte för du talar som en kvinna. Sedan testa med en historisk tillbakablick så ska du se att detta inte är normaltillstånd och dina åsikter är en produkt av vad samhället säger åt dig helt genomsyrad av feminism en form av hjärntvätt du är förgiftad och stolt? Denna rättighet du talar om jag anser att den för med sig problem på vägen som du tycks blunda för? Vill du ha ett lågt barnafödande? Billiga lössläppta kvinnor som begår abort istället för föder? Blir folk lyckliga av det här ens? Vad pågår? 1,2 miljoner svenskar tar antidepressiva också förutom super till som någon slags bedövning.

Verkar som att ju mer kvinnligt feminint "frigjort" samhället blir desto mer problem för det samhället med sig? Har du tänkt på saken eller bryr du dig överhuvudtaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in