2025-03-19, 12:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?
Mitt förslag är att du flyttar till något land i Arabien, där finns många likasinnade.
Citera
2025-03-19, 12:26
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?

Jag handlar sällan från blocket för att jag gillar nytt och fräscht.

Men visst finns det undantag, sådant som slits mer varsamt och nästan får sin charm av tiden och dess prägel.
Citera
2025-03-19, 12:31
Medlem
Newkies avatar
Citat:

Verkar lite lite tråkigt med en oskuld kan jag tycka.
Citera
2025-03-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag handlar sällan från blocket för att jag gillar nytt och fräscht.

Men visst finns det undantag, sådant som slits mer varsamt och nästan får sin charm av tiden och dess prägel.

Det blir en väldigt konstig jämförelse då kvinnor inte är objekt. Du är inte "sliten" för att du haft sex innan. Så fungerar inte en människokropp.
Citera
2025-03-19, 12:56
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Mitt förslag är att du flyttar till något land i Arabien, där finns många likasinnade.
Varför ska han göra det? Får inte män ha krav också? Det som pågår just nu är sinnessjukt den kvinnliga sexualiteten har varit förtryckt inte "frigjord" för att samhället ska fungera för familjen. Varför tror du vi har historiskt lågt barnafödande flest singelhushåll i världen högst narkotikadödlighet i Europa?

Dagens kvinnor bör man se dom som djävulen eller offer för omständigheter så som dom handlar? Jag kan inte bestämma mig själv men nog spelar onda krafter i västerlandet folk i västerlandet ett spratt.
Citera
2025-03-19, 12:56
Medlem
Att som vuxen man vilja att en kvinna är oskuld tyder på sjukt låg nivå av mogenhet/att man inte ser kvinnor som människor
Citera
2025-03-19, 12:58
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Börjar blir allt viktigare i detta land (att vara oskuld), vad det beror på vet jag inte (kanske kristendomens tankar som vinner mark)?

Var har du fått det ifrån?
Citera
2025-03-19, 13:06
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Det blir en väldigt konstig jämförelse då kvinnor inte är objekt. Du är inte "sliten" för att du haft sex innan. Så fungerar inte en människokropp.

Så kanske det vetenskapliga säger.

Men försök övertyga mitt huvud om det.

Två skilda saker.
Citera
2025-03-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Så kanske det vetenskapliga säger.

Men försök övertyga mitt huvud om det.

Två skilda saker.

Det har jag tyvärr inget intresse av. Det skadar mig inte att du har en skev kvinnosyn, det skadar bara dig själv och de eventuella kvinnorna i ditt liv. Säg mig en endaste relevant orsak till att man skulle välja bort en kvinna för att hon har haft sex innan?
Citera
2025-03-19, 13:18
Medlem
Jag bryr mig inte om hon är oskuld men om hon blivit gangbangad av 10 negrer framför en kamera så är det viss kontrast.
Citera
2025-03-19, 13:19
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Börjar blir allt viktigare i detta land (att vara oskuld), vad det beror på vet jag inte (kanske kristendomens tankar som vinner mark)?

Kristendomen har funnits i Sverige och varit den dominerande religionen sedan 1000-talet.

Att attityderna genomgår en negativ förändring beror på en successiv utveckling som följer ökningen av muslimer och därmed en oönskad demokrati- och jämställdhetsfientlig ortodox syn på liv, relationer och då framförallt kvinnan.

Då landet fylls med religiösa fundamentaliser (aka ortodoxa), framförallt muslimer, så kommer dessa attityder växa.
Citera
2025-03-19, 13:21
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Varför ska han göra det? Får inte män ha krav också? Det som pågår just nu är sinnessjukt den kvinnliga sexualiteten har varit förtryckt inte "frigjord" för att samhället ska fungera för familjen. Varför tror du vi har historiskt lågt barnafödande flest singelhushåll i världen högst narkotikadödlighet i Europa?

Dagens kvinnor bör man se dom som djävulen eller offer för omständigheter så som dom handlar? Jag kan inte bestämma mig själv men nog spelar onda krafter i västerlandet folk i västerlandet ett spratt.

Klart män får ha krav eller önskemål, jag är också man...
Men om TS ska få sina önskemål uppfyllda är det väl enklare om han befinner sig i en kultur bland likasinnade, som gärna gifter sig med och knullar sina kusiner som nyss kommit in i puberteten.
Tack och lov stämmer inte den beskrivningen på Sverige, ännu...

Gällande barnafödandet, så lär det knappast öka om män väljer bort kvinnor för att dom redan tidigare varit sexuellt aktiva, eller vad tror du?

I västvärldens kultur har både män och kvinnor rätt till sin egen sexualitet, andra traditioner och åsikter passar bättre i andra kulturer, t ex arabländer och i delar av Afrika. Frågor på det?

Var narkotikan kommer in i bilden förstår jag inte, den är absolut också ett problem, men vad har den med tråden att göra???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in