2026-02-25, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det är enkelt att se skillnaden om man är en någorlunda god människokännare. Att någon hårt fejkar hör hemma i mellanösternkulturer där det finns starka incitament. Ovanligt att någon orkar göra det i andra sammanhang.

Du tror på fullaste allvar att en kvinna förändras av att ha sex med olika partners?! Det gör hon inte. Visst, en dolme kan ruska fram spermier och skapa nytt liv. Men den kan inte förändra en kvinnas personlighet.

Så, nej, du kan aldrig veta.

Introverta, oskuldsfulla Maggan, kan ha haft sex ned 32 män.

Extroverta, charmiga och flirtig Stina kan vara oskuld.

Stela och rigida Berta kan ha haft sex med 2 män, endast. Och en annan kvinna.

De är som de är. Oavsett deras bodycount.
Citera
2026-02-25, 15:31
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tror på fullaste allvar att en kvinna förändras av att ha sex med olika partners?! Det gör hon inte. Visst, en dolme kan ruska fram spermier och skapa nytt liv. Men den kan inte förändra en kvinnas personlighet.

Så, nej, du kan aldrig veta.

Introverta, oskuldsfulla Maggan, kan ha haft sex ned 32 män.

Extroverta, charmiga och flirtig Stina kan vara oskuld.

Stela och rigida Berta kan ha haft sex med 2 män, endast. Och en annan kvinna.

De är som de är. Oavsett deras bodycount.

Om du blir lycklig av att tro det så får du tro det. Det är kanske något du intalar dig själv för att tro att du lurar andra. I själva verket märker folk av vad du haft för dig...
Citera
2026-02-25, 15:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Man kan dock inte lita på vad folk säger. Stina kan vara oskuld, men ändå ha ett rykte om sig att vara promiskuös. Avundsjuka tjejer och killar som har fått nobben av Stina kan ju hitta på lite sådant om henne, om de saknar moralisk kompass och vill svärta ber hennes rykte. Så lite på rykten ska man ju inte göra.

Som jag skrev: personligheten ändras inte av antalet sexpartners. Därmed kan man inte veta någon om en persons sexuella historik, genom att studera hur denna är som person.

Jag vet inte vilka de två är...

Man kan inte helt lita på enbart en metod och man kan sällan lita ens på ens egen intuition eller analysförmåga, ändå så är oftast dessa saker bättre än ingenting. En människas psykologiska natur är ju okänt ibland till och med när du har levt med personen i 20 år, vi försöker tolka saker som finns bakom fasaden istället.

Jag tror definitivt dock att människors sexuella vanor och begär säger något om deeas personlighet även ifall det inte är någon exakt vetenskap som alltid är korrekt.
Citera
2026-02-25, 15:37
Medlem
Citat:
Om du blir lycklig av att tro det så får du tro det. Det är kanske något du intalar dig själv för att tro att du lurar andra. I själva verket märker folk av vad du haft för dig...

Det är så det är. Det märks inte på folk hur många de har legat med.

Detta handlar inte om mig. Utan handlar om logiskt tänkande. Men en nyfiken fråga, nu när du tror att detta handlar om mig. Hur många tror du att jag har pippat med?

Jag ska sedan skriva vad mitt engagemang i frågan handlar om. Vi har tassat kring det.
Citera
2026-02-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Man kan inte helt lita på enbart en metod och man kan sällan lita ens på ens egen intuition eller analysförmåga, ändå så är oftast dessa saker bättre än ingenting. En människas psykologiska natur är ju okänt ibland till och med när du har levt med personen i 20 år, vi försöker tolka saker som finns bakom fasaden istället.

Jag tror definitivt dock att människors sexuella vanor och begär säger något om deeas personlighet även ifall det inte är någon exakt vetenskap som alltid är korrekt.

En person som är trygg och trygg I sin sexualitet, kommer utstråla det. Och jag tror ärligt talat att detta mycket väl skulle kunna förväxlas med att denna har hög bodycount. Fast sanningen är att den har låg bodycount vad gäller sexpartners, men stor sexuell erfarenhet med sina få sexpartners. Vet vad den gillar och älskar sex. Och utstrålar detta.

Likaså kan en extrovert och charmig och omedvetet flirtig person kunna förväxlas som att denna har hög bodycount. Fast den kanske helt enkelt är oskuld och bara har en viss personlighet. Vederbörande kanske rentav är smått asexuell.

En introvert och tillsynes oskuldsfull och blyg person. Kan bli ett rivjärn på fyllan och skaffat sig hög bodycount. Men det märks inte när denna är nykter och blyg och introvert.

nej. Det går aldrig att veta.
Citera
2026-02-25, 16:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
En person som är trygg och trygg I sin sexualitet, kommer utstråla det. Och jag tror ärligt talat att detta mycket väl skulle kunna förväxlas med att denna har hög bodycount. Fast sanningen är att den har låg bodycount vad gäller sexpartners, men stor sexuell erfarenhet med sina få sexpartners. Vet vad den gillar och älskar sex. Och utstrålar detta.

Likaså kan en extrovert och charmig och omedvetet flirtig person kunna förväxlas som att denna har hög bodycount. Fast den kanske helt enkelt är oskuld och bara har en viss personlighet. Vederbörande kanske rentav är smått asexuell.

En introvert och tillsynes oskuldsfull och blyg person. Kan bli ett rivjärn på fyllan och skaffat sig hög bodycount. Men det märks inte när denna är nykter och blyg och introvert.

Jag tycker att bodycount är lite autistiskt, skulle själv inte reducera kvinnors sexuella natur enbart efter hur många de legat med, men fasthåller att en kvinna som likt Mette-Marit älskar att flirta med djävulen eller kvinnor som älskar att flasha med lättklädda kroppar i instagram bör undvikas.
Citera
2026-02-25, 16:11
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Ser inte vad poängen med denna argumentation från din sida är. Tror du män som är skeptiska till promiskuösa kvinnor som fru-material kommer ändra sig för att "man kan ju inte se hur många hon haft"?

Det är inte allt för många som orkar med att fejka det utanför mellanösternkretsar där lite andra regler råder. Det är dessutom inte allt för svårt att bilda sig en uppfattning efter att man lärt känna en människa.

Lite förenklat kan alla se "the stare of a thousand cocks".

Om nu en kvinna råkar vara extremt duktig på att fejka det med någon man så grattis, då får dom leva lyckiligt ovetande/vetande. Whatever.
Citera
2026-02-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tycker att bodycount är lite autistiskt, skulle själv inte reducera kvinnors sexuella natur enbart efter hur många de legat med, men fasthåller att en kvinna som likt Mette-Marit älskar att flirta med djävulen eller kvinnor som älskar att flasha med lättklädda kroppar i instagram bör undvikas.

Ja, något märkligt är det ju att vara så fixerad vid kvinnors bodycount. Finns ju rentav de skribenter som delar in det i liknande:
0-2 sexpartner= ok för giftermål.
3-9 sexpartners = ok för sex, men inte för något seriöst.
Över 10 sexpartners = inte ok.

I mina öron låter det skruvat och tvångsmässigt att dela upp det så. Bacillskräck eller vad handlar det om? Skruvat att hänga upp sig på kvantitet. Vilket bodycount är.

Ja, för min del är det snarare viktigt att person inte har dragit på sig könssjukdomar, att personen har trygg anknytningsprofil. Och inte har våldtagit tidigare partners etc. Att det är en frisk och bra person. Så jag är med dig där: finns andra redflags att titta efter, som är betydligt mer väsentliga än något löjligt bodycount.

Bodycount ärrentav meningslöst att ens hålla på att tänka på. Man kan ju inte ens veta hur många den har legat med.
Citera
2026-02-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ser inte vad poängen med denna argumentation från din sida är. Tror du män som är skeptiska till promiskuösa kvinnor som fru-material kommer ändra sig för att "man kan ju inte se hur många hon haft"?

Det är inte allt för många som orkar med att fejka det utanför mellanösternkretsar där lite andra regler råder. Det är dessutom inte allt för svårt att bilda sig en uppfattning efter att man lärt känna en människa.

Lite förenklat kan alla se "the stare of a thousand cocks".

Om nu en kvinna råkar vara extremt duktig på att fejka det med någon man så grattis, då får dom leva lyckiligt ovetande/vetande. Whatever.

Behöver inte ens vara fejk. Du har ju fördomar kring hur en sexuellt erfaren respektive sexuellt oerfaren kvinna är.

Så om en sexuellt erfaren kvinna bara helt naturligt beter sig och är som en sexuellt oerfaren kvinna, enligt dina fördomar. Så kommer du ju tro att hon är sexuellt oerfaren. Och vise versa.

Du kan aldrig veta.

Därav blir det en meningslöst preferens.

Vad du egentligen har preferens för är ju att någon verkar vara oskuld.
Citera
2026-02-25, 16:21
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
I mina öron låter det skruvat och tvångsmässigt att dela upp det så. Bacillskräck eller vad handlar det om?

En bil som bara du kört är din bil. En bil som tio hockeylag och en båt med sjömän kört är inte din utan allas. Den är dessutom rostig och går sämre och har höga miltal.

Biljämförelsen är lite mekanisk såklart men många likheter finns där.

Sedan behöver det inte vara en sak som skiljer sig enormt mycket mellan könen.

Om du skall gifta dig med din framtida partner, föredrar du att han är oskuld eller att han legat med din syster, mor, kusin och alla dina vänner?
Citera
2026-02-25, 16:35
Medlem
Citat:
En bil som bara du kört är din bil. En bil som tio hockeylag och en båt med sjömän kört är inte din utan allas. Den är dessutom rostig och går sämre och har höga miltal.

Biljämförelsen är lite mekanisk såklart men många likheter finns där.

Sedan behöver det inte vara en sak som skiljer sig enormt mycket mellan könen.

Om du skall gifta dig med din framtida partner, föredrar du att han är oskuld eller att han legat med din syster, mor, kusin och alla dina vänner?

Om du ska köpa en bil. Och den ser ny ut, luktar ny, ser ut att ha gått 0 mil. Bilfirma säger att den är ny. Och att du är den enda ägaren. Du får tom papper på det. Så är den ju ny i dina ögon. Även fast den egentligen bara är renoverad omsorgsfullt, efter att ha körts av 10 hockeylag, 10 sjömän etc. Betänk det en stund.

I övrigt drar du helt galna siffror. Flertalet kvinnor har i snitt cirka 7-15 sexpartners under sin livslängd. Så det är det vanligast. Tresiffrigt är inte vanligt.

Och vem vill ha sex och gifta sig med någon som har legat med ens nära släktingar? Spelar ingen roll om Stina bara legat med ens pappa och bara har 1 i bodycount. Man vill ju inte vara med Stina ändå. Då vill man ju hellre ha Berta, som har legat med 15 personer, man aldrig kommer träffa och aldrig har träffat. Tex.

Min partner har endast haft en innan mig. En främling för mig, som jag endast har sett en gång ihop med min partner.
Citera
2026-02-25, 16:39
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Om du ska köpa en bil. Och den ser ny ut, luktar ny, ser ut att ha gått 0 mil. Bilfirma säger att den är ny. Och att du är den enda ägaren. Du får tom papper på det. Så är den ju ny i dina ögon. Även fast den egentligen bara är renoverad omsorgsfullt, efter att ha körts av 10 hockeylag, 10 sjömän etc. Betänk det en stund.

I övrigt drar du helt galna siffror. Flertalet kvinnor har i snitt cirka 7-15 sexpartners under sin livslängd. Så det är det vanligast. Tresiffrigt är inte vanligt.

För det mesta kan man få ett hum om hur det ligger till. Att det är svårt att veta exakt förändrar egentligen ingenting.

Citat:
Och vem vill ha sex och gifta sig med någon som har legat med ens nära släktingar? Spelar ingen roll om Stina bara legat med ens pappa och bara har 1 i bodycount. Man vill ju inte vara med Stina ändå. Då vill man ju hellre ha Berta, som har legat med 15 personer, man aldrig kommer träffa och aldrig har träffat. Tex.

Min partner har endast haft en innan mig. En främling för mig, som jag endast har sett en gång ihop med min partner.

Dåså då är du själv likadan till viss mån. Exemplet tog jag för att du skriver att du verkar ha svårt att begripa att man föredrar någon med en lägre siffra. Det blir inte det när det gäller dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in