Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Jag tycker att bodycount är lite autistiskt, skulle själv inte reducera kvinnors sexuella natur enbart efter hur många de legat med, men fasthåller att en kvinna som likt Mette-Marit älskar att flirta med djävulen eller kvinnor som älskar att flasha med lättklädda kroppar i instagram bör undvikas.
Ja, något märkligt är det ju att vara så fixerad vid kvinnors bodycount. Finns ju rentav de skribenter som delar in det i liknande:
0-2 sexpartner= ok för giftermål.
3-9 sexpartners = ok för sex, men inte för något seriöst.
Över 10 sexpartners = inte ok.
I mina öron låter det skruvat och tvångsmässigt att dela upp det så. Bacillskräck eller vad handlar det om? Skruvat att hänga upp sig på
kvantitet. Vilket bodycount är.
Ja, för min del är det snarare viktigt att person inte har dragit på sig könssjukdomar, att personen har trygg anknytningsprofil. Och inte har våldtagit tidigare partners etc. Att det är en frisk och bra person. Så jag är med dig där: finns andra redflags att titta efter, som är betydligt mer väsentliga än något löjligt bodycount.
Bodycount ärrentav meningslöst att ens hålla på att tänka på. Man kan ju inte ens veta hur många den har legat med.