2025-03-17, 20:08
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Och just som hundfan åker på hjärtproblem är den av en händelse oförsäkrad. Den där fyrbenta sittdynan syns i varenda sammanhang där hon förekommer och är tydligen hennes livs allt. Men försäkra det gläffsande eländet klarar den åh-så-charmigt-hopplösa människan så klart inte av.

I många fall så har ju djurvännernas pälsklingar det väsentligt mycket bättre än matte och husse.

Så det känns så jäkla mysko att hon ska tigga pengar för en sån grej. Det ligger helt klart en hund begraven.

Har hon börjat supa igen?
Citera
2025-03-17, 20:11
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Skulle gissa att hon lyfter 150 000:- per månad brutto.
Tittar man bakåt i deklarationerna deklarerade hon:
För 2023, inkomst 744.800, överskott av kapital på 38.104.
För 2022, inkomst 880.763, överskott av kapital på 202.257.
För 2021, inkomst 615.703, överskott av kapital på 297.200.

Ingen bet.anmärkning men kan ju ha fått det senaste året. Hyggliga inkomster alltså...

Så hon är väl en av dom sista som behöver starta en insamling till någonting alls. Och hon som satt i tv 2021 och ifrågasatte Fredrick Federley... Förvisso med rätta den gången, men att rannsaka sig själv innan hon själv gör ett klavertramp nu förekom uppenbarligen inte. Hoppas att hon får sparken från SR.
Citera
2025-03-17, 20:17
Medlem
Nu ska hon tydligen ta ett Blanco lån och lösa problemet. Vidrig människa som valde att tigga först för småpengar istället för att försöka lösa problemet på egenhand.
Citera
2025-03-17, 20:17
Moderator
Dr Kings avatar
Bra att hennes följare till slut satte ner foten angående hennes absurda insamling när hon har miljoninkomster i sitt bolag. Nu lär den gode Hanna få löpa gatlopp och kommer under överskådlig tid att ses som ett girigt svin som försökte blåsa sina följare.
Citera
2025-03-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Snarare en bortskämd kvinna som aldrig behövt jobba speciellt hårt för sitt kapital. 50,000 kr är ju inte jättemycket pengar, så att man behöver tigga på nätet är ju bara pinsamt.

Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan ha en buffert om man nu har en väldigt hög lön och hög levnadsstandard. Vad lägger folk pengarna på?
Citera
2025-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan ha en buffert om man nu har en väldigt hög lön och hög levnadsstandard. Vad lägger folk pengarna på?

Antingen ljuger hon att hon inte har 50 tusen att plocka fram, eller så borde hon in i Lyxfällan-programmet ögonaböj! Helt otroligt i så fall vad hon missköter sin ekonomi. God man, helst förvaltare borde träda in.
Citera
2025-03-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Antingen ljuger hon att hon inte har 50 tusen att plocka fram, eller så borde hon in i Lyxfällan-programmet ögonaböj! Helt otroligt i så fall vad hon missköter sin ekonomi. God man, helst förvaltare borde träda in.

Ja men alltså jag har typ lust att anmäla mig som frivillig (eller mot betalning då) och hjälpa henne sköta ekonomin. Blir så stressad alltså. Drar in över 70k i månaden före skatt hon borde lätt kunna spara 10-20k i månaden utan problem.

Men många blir väl stressade av papper och siffror och orkar inte hålla koll. Men ändå när man har alla förutsättningar att kunna ordna allting jättebra för sig själv så har hon inte ens 50k på ett sparkonto. Jag är nästan i chocktillstånd. Då har man ju inte lärt sig att vara vuxen.
Senast redigerad av Trues245 2025-03-17 kl. 21:56. Anledning: .
Citera
2025-03-17, 22:33
Medlem
Ratads avatar
Hur gammal är hunden? Jag förstår att den är ett barnsubstitut för henne men för oss icke besatta kanske det var att kasta bort pengarna om den är på väg ut ur sortimentet.
Citera
2025-03-17, 23:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Du har väl svaret där i din egen text? ”En väldigt hög lön OCH hög levnadsstandard”

Ptja, har man en väldigt hög lön så kan man lägga undan till en buffert om man inte nödvändigtvis ska ha en HÖG levnadsstandard också. Det är ju den höga levnadsstandarden som gör att man inte har mer över än en person med låg lön.
Citera
2025-03-18, 04:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Mona Sahlin är hos KFM och har privata skulder på stora belopp. Detta trots årtionden av höga till mycket höga inkomster från politiken.
Vissa människor är oförmögna att hålla i pengar, Hanna Hellquist är en slösa och uppenbarligen en oansvarig slamsa
Hon vill operera en 12 år gammal hund som borde avlivas. Något står inte rätt till hos den människan.
Citera
2025-03-18, 08:28
Medlem
Nu vet jag inte (är inte insatt eller påläst) men jag utgår ifrån att hon inte lurade sina följare. Med det sagt så tycker jag folk får göra som de vill.
Vill man skicka pengar till någon som man tror behöver eller för att man gillar personen eller vad det än är som driver en så gör man ju det frivilligt. Sen om det var så smart eller viktigt eller om man gör det för att det känns rätt eller bra... Oavsett så gör man det för att man ville det.
Spontant tycker jag inte hon skulle lämna tillbaka pengarna. Förmodligen var det dumt att ge men ännu dummare att lämna tillbaka pengarna. Men jag uppfattar Hanna Hellqvist som en smart person så hon vet nog vad hon gör.
Senast redigerad av spacemann75 2025-03-18 kl. 08:38.
Citera
2025-03-18, 09:52
Medlem
Låt slarvmajjan lösa sina egna problem. Har man dem inkomsterna och inte klarar av att betala räkningar eller planera inför framtiden har man på ett eller annat sätt blivit curlad genom livet. Det enda sättet för såna här människor att lära sig är att göra fel och få stå till svars för samma problem.
Hur i helvete men kan bränna så mycket pengar varje månad utan att äga några större tillgångar är för mig en gåta. Det måste brinna i händerna på henne, eller i huvudet.

Ta en privatekonomisk kurs om du är så in i helvete tappad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in