Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buster34
Tog förgivet att hon inte hade pengar. Inget konstigt med att man inte har råd med 50k bara sådär. Men har man massa pengar i aktier är det ju bara att sälja dom!! Väldigt konstigt gjort av henne..

Hon har ju en lägenhet för flera miljoner. Ett så stort lån får man inte om man inte har hög inkomst så man har råd att betala lånet.

50k i buffert är väl det minsta man kan begära av en högavlönad person utan några tvingande utgifter. Det är ingenting. Hon verkar bara vara extremt dålig på att hantera pengar om du frågar mig.
Citera
2025-03-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hon har ju en lägenhet för flera miljoner. Ett så stort lån får man inte om man inte har hög inkomst så man har råd att betala lånet.

50k i buffert är väl det minsta man kan begära av en högavlönad person utan några tvingande utgifter. Det är ingenting. Hon verkar bara vara extremt dålig på att hantera pengar om du frågar mig.
Snarare en bortskämd kvinna som aldrig behövt jobba speciellt hårt för sitt kapital. 50,000 kr är ju inte jättemycket pengar, så att man behöver tigga på nätet är ju bara pinsamt.
Citera
2025-03-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Lura? Alla människor föddes med en hjärna och är kapabla att ta sina egna, vuxna beslut. Att folk som dig kommer och domderar vad som är rätt och fel, med nått ”skyddad verkstad-tänk”, spyr jag på. Svenskar är utvecklingsstörda.

De som donerar till henne är ju utvecklingstörda.
Citera
2025-03-17, 19:12
Medlem
Jag tycker väldigt mycket om Hanna, och tycker att det egentligen är upp till var och en att så väl tigga pengar som att skänka. Det som däremot skaver i mig är
1. Att hon som jobbar för public service och ska stå för ett oberoende så lättvindigt kan sälja sig utan att ha kontroll över var pengarna kommer från. Tänk om ett kritiserat företag hostat upp 100 000kr, hade hon kunnat hålla sig neutral i radion då? Hade hon glatt tackat ja till en gratis behandling om en veterinärklinik erbjudit det?
2. Att hon pratar om hjärtklaffstransplantationer på en hund som inte är purung. Herregud. Djur lever inte i hur många år som helst, det känns grymt att låta en äldre hund genomgå stora operationer.
Citera
2025-03-17, 19:23
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holaqwerty
2. Att hon pratar om hjärtklaffstransplantationer på en hund som inte är purung. Herregud. Djur lever inte i hur många år som helst, det känns grymt att låta en äldre hund genomgå stora operationer.

Det här.
Hon har en gammal hund som man inte får lov att utföra den typ av hjärtoperation som behövs. Det beror inte på att man inte klarar av det utan vår syn på husdjur är mycket bättre här. Man utsätter inte en gammal hund för en stor operation för att ev. förlänga livet med ett halvår.
Jag fattar att det är oerhört tungt när våra husdjur dör men det är priset man får betala för att ha husdjur. Tyvärr.
Citera
2025-03-17, 19:33
Medlem
Hannas bolag har haft omsättning kring 2,2–2,5 miljoner de senaste tre åren, utdelningen för 2024 är 550 000 kr. Frågan är om hon frilansar på P3 och fakturerar för sin medverkan i bla P3? Då är det alltså vi via skattsedeln som betalar detta..
Citera
2025-03-17, 19:40
Medlem
Inte ett dugg förvånad.
Tvärtom,det här är exakt vad jag förväntar mig av den här typen av människor.

MedieVänstern;"Jag är rik men någon annan ska betala"..

Tråkigt att David & Linnea,som jag ändå hyser viss respekt för,klappar medhårs samt ursäktar detta...de föll tyvärr en bit ner.

Såg precis "20 dagar i Mariupol" på Svtplay och haft en sån klump i magen efter det.....sen direkt efter ser den här APAN sitta och tigga pengar.Fy fan.

Och seriöst;vilka är de IDIOTER som skänker pengar till en ytlig,redan överbetald och en av de mest privilegierade som ens existerar.
Citera
2025-03-17, 19:47
Eftersom Hanna är strulpella och "idiot" (hennes eget ord) så är det mycket möjligt att hon slarvat med annat och har en betalningsanmärkning.

Därför kanske hon inte har kreditkort och inte kan ta ett snabbt lån

Just saying

Vi andra normala kan ta ett lån "samma dag" på ens husbank och sen betala tillbaka det nästa vecka.
Jag gjorde det vid ett bilköp då det var snabbaste sättet att få lös pengar då resten satt i fonder med viss försäljningstid.

Men som sagt. Har du betalningsanmärkning är det svårare med snabba pengar.
Citera
2025-03-17, 19:48
Medlem
Folk är fan helt dumma i huvet. Kärringen fick alltså utan att blinka in 100 papp? Hade hon låtit kampanjandet pågå i nån vecka till hade hon håvat in en miljon. En kändis av det här slaget med särskild lockelse på imbeciller (P3, tjock, pladdrig et c) hade ledigt kunna få sin följarskock att ställa upp på vad som helst. "Titta på den här fina soffan för 50 000 jag såg idag. Nån som kan sponsra?" Pengarna på kontot eftet några timmar.
Citera
2025-03-17, 19:49
Medlem
BallaBellas avatar
Jag reagerade verkligen på detta med veterinärvård till taxen.
Undrar vad hon fakturerar SR varje månad?
Plus alla program i de olika kanalerna hon är med i. Skulle gissa att hon lyfter 150 000:- per månad brutto.

Jag förstår att folk vill hjälpa och det är ju fint såklart men att hon har mage att be andra om pengar är ju ruttet.

Att hon tigger pengar smakar väldigt dåligt både surt och bittert i munnen.
Pinsamt med andra ord.
Senast redigerad av BallaBella 2025-03-17 kl. 19:52.
Citera
2025-03-17, 19:54
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Eftersom Hanna är strulpella och "idiot" (hennes eget ord) så är det mycket möjligt att hon slarvat med annat och har en betalningsanmärkning.

Därför kanske hon inte har kreditkort och inte kan ta ett snabbt lån

Just saying

Vi andra normala kan ta ett lån "samma dag" på ens husbank och sen betala tillbaka det nästa vecka.
Jag gjorde det vid ett bilköp då det var snabbaste sättet att få lös pengar då resten satt i fonder med viss försäljningstid.

Men som sagt. Har du betalningsanmärkning är det svårare med snabba pengar.

Veterinärerna brukar kunna hjälpa med till exempel Klarna om man inte har pengar eller annan avbetalning.

Hon kanske har betalningsanmärkningar så det inte fungerar som du säger. Det fungerar i alla fall för vanliga djurägare utan problem.
Då tycker jag hon ska vända sig till släkt och vänner och inte tigga på Instagram.

Det hon sysslar med är riktigt illa och hon borde verkligen skämmas.
Citera
2025-03-17, 19:55
Medlem
Och just som hundfan åker på hjärtproblem är den av en händelse oförsäkrad. Den där fyrbenta sittdynan syns i varenda sammanhang där hon förekommer och är tydligen hennes livs allt. Men försäkra det gläffsande eländet klarar den åh-så-charmigt-hopplösa människan så klart inte av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in