2025-03-17, 13:35
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Nej det måste dom inte, det är bara min egna högst personliga åsikt.
Men du menar ju att din högst personliga åsikt ska in i Svea rikes lagbok?
Då tycker du ju per definition att alla andra vuxna människor måste ta exakt samma beslut som dig.

Varför räcker det inte med att du använder din rätt till att inte bruka de droger som du inte vill bruka och låter övriga bestämma själva vad de stoppar i sina egna kroppar?
Citera
2025-03-17, 15:24
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Cannabis är en rusprodukt = knark.
Du är nog ganska ensam om att ha den definitionen av ”knark”.
Jag har hittills inte stött på en enda s.k drogmotståndare som anser att alkohol är knark.
Citera
2025-03-17, 17:26
  #75
Avslutad
Riktigt oförskämt av SVT att förolämpa en legitim verksamhet med att använda det stigmatiserande ordet "knark". Är de verkligen så värdelösa att de inte kan låta bli deras fördomar slinker igenom utan hela reportaget måsta marineras i det?
Citera
2025-03-17, 17:47
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Nej en legalisering hade inte varit bättre, det är bara trögtänkta pisspundare som tycker det.
Bästa hade vart att slippa båda.

Du om någon sätter väl både ett ansikte på trögtänkt och pissmänniska.

Du är en ond människa som tycker att hela världen skall anpassa sig efter ditt ego.

Det är för den stora skaran ganska exakt vad som gör en människa till att kallas trögtänkt och vara av samma värde som piss.

"jag jobbar i ingripande verksamhet" Du har säkerligen varit med vid flertal tillfällen och ingripit mot stackars barn som skall tas från deras familjer för att dem röker cannabis och sett till att dem skickats rakt in i döden bland gängkriminella och pedofiler.


ursch människor som dig hoppas jag att vi en vacker dag kommer få stena på öppen gata så du får betala för allt blod du har på dina händer ditt trögtänkta pissäckel till patetiska människa.

att du även sitter och sprider dina inhumana åsikter i en tråd som handlar om helt legitima varor är verkligen pricken över i:et på att kunna klassas som förståndshandikappad.
__________________
Senast redigerad av kutis123 2025-03-17 kl. 18:03.
Citera
2025-03-17, 17:48
  #77
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Det har du rätt i. Sen när folk har lärt sig hantera cannabis är det dags att receptbefria benso. Det kan göra underverk för människor. Sen borde man naturligtvis för länge sedan legaliserat kokain, det är bara rika som har råd med det ändå. Då kommer folk kunna hantera droger bättre och då kan man även legalisera heroin, krokodil och MDMA för då är redan samhället förlorat så det är ingen ide att ens försöka leva i värkligheten längre.

Det är en jättebra ide.
Självklart kunde du bara svara med överdriven sarkasm eftersom du inte besitter några riktiga argument.
Citera
2025-03-17, 18:19
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Narkotika är substanser som går under narkotikalagstiftningen. Dessa alternativa cannabinoider är inte klassade som narkotika och är därför INTE knark.
Eftersom de har en "obetydlig förändring i sin molekylära strulkur, med avsikten att undgå lagen" förvandlas de direkt från att vara knark till att vara hälsokost?
Citera
2025-03-17, 18:36
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Du är nog ganska ensam om att ha den definitionen av ”knark”.
Jag har hittills inte stött på en enda s.k drogmotståndare som anser att alkohol är knark.

Ditt cannabisknark kommer aldrig bli lagligt i Sverige, bara loosers som vill bli dementa innan 30 som romantiserar smörjan. Det knarket som ni röker idag är genmanipulerat för att maximera yielden per planta.
Citera
2025-03-17, 18:40
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Cannabis är en rusprodukt = knark.
Cannabis är en stor bidragande del till att folk får degig hjärna och demens.
Nej det räcker med alkohol, behöver inte utöka och belasta vården med ytterligare en lagligt substans.

Är du 50 borde du förstå bättre än att knarka Cannabis.

Du har inte hört talas om alkoholdemens? Har du någon bra studie som visar att cannabis leder till demens? Jag röker inte cannabis själv.
Citera
2025-03-17, 19:35
  #81
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Självklart kunde du bara svara med överdriven sarkasm eftersom du inte besitter några riktiga argument.

Du förstår alltså inte dominoeffekten ens i klartext. Då vet vi och är glada att du inte sitter eller någonsin kommer sitta i en beslutande position med ditt låga intellekt.
Citera
2025-03-17, 20:05
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Du förstår alltså inte dominoeffekten ens i klartext. Då vet vi och är glada att du inte sitter eller någonsin kommer sitta i en beslutande position med ditt låga intellekt.

Så du sitter alltså helt skitnödig där hemma livrädd för att man precis plötsligt skulle börja legalisera massa narkotiska läkemedel hux flux bara för att man tar bort kriminaliseringen av en växt som funnits i tusentals år?

Tur att inte du sitter i en beslutande position då din skitnödighet antagligen hade gjort att vi fortfarande hade 4-kantiga hjul.
Citera
2025-03-17, 21:01
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Du har inte hört talas om alkoholdemens? Har du någon bra studie som visar att cannabis leder till demens? Jag röker inte cannabis själv.

Long-term cannabis use is linked to hippocampal atrophy and poorer cognitive function in midlife — known risk factors for dementia.
Citera
2025-03-17, 21:07
  #84
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Du om någon sätter väl både ett ansikte på trögtänkt och pissmänniska.

Du är en ond människa som tycker att hela världen skall anpassa sig efter ditt ego.

Det är för den stora skaran ganska exakt vad som gör en människa till att kallas trögtänkt och vara av samma värde som piss.

"jag jobbar i ingripande verksamhet" Du har säkerligen varit med vid flertal tillfällen och ingripit mot stackars barn som skall tas från deras familjer för att dem röker cannabis och sett till att dem skickats rakt in i döden bland gängkriminella och pedofiler.


ursch människor som dig hoppas jag att vi en vacker dag kommer få stena på öppen gata så du får betala för allt blod du har på dina händer ditt trögtänkta pissäckel till patetiska människa.

att du även sitter och sprider dina inhumana åsikter i en tråd som handlar om helt legitima varor är verkligen pricken över i:et på att kunna klassas som förståndshandikappad.
Eftersom du inte ens har förmågan att använd stor bokstav i dina utlägg styrker min tes.
Hur ska du kunna klara vardagen om du inte lyckas med en sån basal grej?
Nä, förbjud skiten så slipper folk gå ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in