2025-03-16, 04:49
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Legalisering har inte hjälpt usa
Mer gängmedlemmar där numera

Säljer butiker ganja kommer självklart priset va högt , då kan de kriminella sälja billigare

Som med spriten. ?

Även om kriminella ökar, skulle fler handla cb på bolaget, kriminella ökar ändå som det ser ut idag. Jag tror de skulle öka långsammare om det gick att handla lagligt.

De flesta kunderna vill inte sponsra gängen. De flesta kunderna har inte kompisar som odlar och säljer utan är hänvisade till de gängkriminella.

Jag tror(!) att det är en felaktig slutsats att det ökar för att det blivit lagligt, det ökar oavsett. Det gör det ju här också.?

Bättre med lagliga alternativ, som även inbringar skattepengar.
Citera
2025-03-16, 07:36
  #62
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Cannabis är en rusprodukt = knark.
Cannabis är en stor bidragande del till att folk får degig hjärna och demens.
Nej det räcker med alkohol, behöver inte utöka och belasta vården med ytterligare en lagligt substans.

Är du 50 borde du förstå bättre än att knarka Cannabis.

Det är helt vanlig industri hampa. Gå och lägg dig. Dessutom vill många ha ett sundare alternativ till just alkoholen som du verkar älska.

Dina 80 tals skrönor är det ingen som köper längre.
Citera
2025-03-16, 08:06
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Det är helt vanlig industri hampa. Gå och lägg dig. Dessutom vill många ha ett sundare alternativ till just alkoholen som du verkar älska.

Dina 80 tals skrönor är det ingen som köper längre.
CBD-buds är industrihampa, men alla alternativa cannabinoider är inte det.
Citera
2025-03-16, 10:43
  #64
Medlem
LittleFishs avatar
Det är ingen som bryr sig om den här diskussionen längre. Såhär ser det ut ungefär:
1. Vi har massa cannabisanvändare som skiter i lagen och som ser cyniskt på alla i grupp 2.
2. Vi har massa fanatiska meningsmotståndare som fått lära sig utan att veta varför eller hur att gräs är dåligt fast det inte förstår vad växten är eller varför den använts historiskt. Locket är på för det är tankeförbud att ens läsa om det på wikipedia som många andra sakfrågor.
3. Svensk narkotikapolitik har styrts av personer i grupp två med någon slags moralpanikslagsida utan att, åter igen begripa varför och definitivt inte begriper varför vissa brukar cannabis. Detta eftersom grupp 1 och 2 står så långt ifrån varandra man kan stå. Gettoortenkillarna kontra övremedelklasskäringarna.
4. Sverige har blivit ett hetrogent land med låg sammanhållning och många olika kulturer och socioekonomiska grupper som Sverige försöka boxa in tafatt och förgäves i nån slags folkhemmet a la 1979-tänk.

Detta låsta dödläge har hägrat i ett flertal decennium och har således varit en död politisk fråga i Sverige. Kommer antagligen se ut såhär i 30+ år till. Next question.
__________________
Senast redigerad av LittleFish 2025-03-16 kl. 10:51.
Citera
2025-03-17, 02:14
  #65
Medlem
Puffgeckos avatar
Det var ett jävla tjat om droger.

"I sverige är CBD lagligt att använda så länge produkten innehåller 0.2% THC eller mindre. Över 0.2% THC så klassas produkten som narkotika."

Det är ett godkänt naturläkemedel över hela världen. I Sverige får man psykos.
Citera
2025-03-17, 05:20
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Legalisering har inte hjälpt usa
Mer gängmedlemmar där numera

Säljer butiker ganja kommer självklart priset va högt , då kan de kriminella sälja billigare

Vad har demokraternas öpnna gränser med legaliseringen av Cannabis?

Man kan sälja gräs till bra priser fast det är lagligt, finns i flera delstater och i Kanada, du kan få runt ett oz för 600 kr i en affär i Kanada.

Men alla jävla höga skatter och onödiga regler som dom har i Kalifornien är dömt att misslyckas och då kommer den svarta marknaden fortfarande frodas.
Citera
2025-03-17, 06:55
  #67
Medlem
Weed är inte knark. Tobak är farligare och borde klassas som narkotika. Tyvärr är politikerna inavlade
Citera
2025-03-17, 08:14
  #68
Avslutad
Jag kan direkt säga att det här är en av orsakerna till att jag inte röker speciellt mycket weed i Sverige eftersom jag vill ha organiskt odlat Cannabis.

Är det inte en hippie eller rastaman som älskar allt som växer som håller på och puttinuttar med plantorna utan nån j-vla syntetindustri får det vara.

Hur kan man vara så pundig som Sverige att det här babylonweedet ens finns. Skulle aldrig röka. Fy f-n.

Alltså på allvar. Det är som träsprit.
__________________
Senast redigerad av Eurasiatic 2025-03-17 kl. 08:18.
Citera
2025-03-17, 10:04
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Det är ingen som bryr sig om den här diskussionen längre. Såhär ser det ut ungefär:
1. Vi har massa cannabisanvändare som skiter i lagen och som ser cyniskt på alla i grupp 2.
2. Vi har massa fanatiska meningsmotståndare som fått lära sig utan att veta varför eller hur att gräs är dåligt fast det inte förstår vad växten är eller varför den använts historiskt. Locket är på för det är tankeförbud att ens läsa om det på wikipedia som många andra sakfrågor.
3. Svensk narkotikapolitik har styrts av personer i grupp två med någon slags moralpanikslagsida utan att, åter igen begripa varför och definitivt inte begriper varför vissa brukar cannabis. Detta eftersom grupp 1 och 2 står så långt ifrån varandra man kan stå. Gettoortenkillarna kontra övremedelklasskäringarna.
4. Sverige har blivit ett hetrogent land med låg sammanhållning och många olika kulturer och socioekonomiska grupper som Sverige försöka boxa in tafatt och förgäves i nån slags folkhemmet a la 1979-tänk.

Detta låsta dödläge har hägrat i ett flertal decennium och har således varit en död politisk fråga i Sverige. Kommer antagligen se ut såhär i 30+ år till. Next question.

Det är dock inte ett dödläge.

Grupp 1 växer. Grupp 2 krymper.

Grupp 1 har stöd i vetenskapen och runtom i världen.

Grupp 2 hänger kvar vid bokstavlig hjärntvätt och propaganda.

Alla kan se vart detta lutar.

Kanske dags att börja investera i aktier hos cannabisföretag när de börjar slå igenom även här.
Citera
2025-03-17, 10:07
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det är dock inte ett dödläge.

Grupp 1 växer. Grupp 2 krymper.

Grupp 1 har stöd i vetenskapen och runtom i världen.

Grupp 2 hänger kvar vid bokstavlig hjärntvätt och propaganda.

Alla kan se vart detta lutar.

Kanske dags att börja investera i aktier hos cannabisföretag när de börjar slå igenom även här.
Som någon som investerade i den kanadensiska cannabismarknaden när de legaliserade kan jag inte rekommendera det 🙂
Citera
2025-03-17, 13:16
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Nej en legalisering hade inte varit bättre, det är bara trögtänkta pisspundare som tycker det.
Bästa hade vart att slippa båda.
Det är ju bara för dig att säga nej till båda då?
Varför måste alla andra också ta samma beslut som dig?
Citera
2025-03-17, 13:19
  #72
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det är ju bara för dig att säga nej till båda då?
Varför måste alla andra också ta samma beslut som dig?
Nej det måste dom inte, det är bara min egna högst personliga åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in