Citat:
Ursprungligen postat av
sonofnature
Legalisering har inte hjälpt usa
Mer gängmedlemmar där numera
Säljer butiker ganja kommer självklart priset va högt , då kan de kriminella sälja billigare
Som med spriten. ?
Även om kriminella ökar, skulle fler handla cb på bolaget, kriminella ökar ändå som det ser ut idag. Jag tror de skulle öka långsammare om det gick att handla lagligt.
De flesta kunderna vill inte sponsra gängen. De flesta kunderna har inte kompisar som odlar och säljer utan är hänvisade till de gängkriminella.
Jag tror(!) att det är en felaktig slutsats att det ökar för att det blivit lagligt, det ökar oavsett. Det gör det ju här också.?
Bättre med lagliga alternativ, som även inbringar skattepengar.