Citat:
Ursprungligen postat av
inspulin
Jag tar återfall efter återfall med denna buvidal, vill så hemskt testa metadon och se om det är tillräckligt för mig att ha ett drägligt liv, nån som varit i samma stits som jag och fick metadon?
Jag funderar på att ta upp att jag använder nitaziner för att slå igenom buvidalen och att jag behöver något som faktiskt tar hand om mina drog sug. Vilket är en sanning med modifikation.
Hjälp mig, jag känner mig lite lost och ensam i detta.
Jag var precis i din sits. Haft Suboxone i 6 år sammanlagt och Buvidal de senaste 2 åren (månadsdos, 32mg)
Jag gick över till Metadon nu i Januari, och även ifall Buvidalen fortfarande är kvar i kroppen och ger utslag på proverna, så fungerar Metadonet bättre. Dock är jag inte fullt inställd på rätt dos och hade en extremt stressig period nyligen där jag tog ett kraftigt återfall under 48h. Jag var drogsugen HELA tiden på Buvidal. Det är viktigt att du nämner det för din ssk/läkare. LARO är ju menat för att stilla drogsug. Har du det hela tiden så fungerar uppenbarligen inte din medicin.
Står just nu på 100mg Metadon, men mina plasmaprover visar på ganska låg koncentration (Ligger på 180, 600 räknas som högt, så jag antar att man ska ligga mellan 300-500 kanske) Så jag kommer behöva ännu mer höjning. Men det dröjer ett tag innan jag är där. Men som sagt, tycker fortfarande Metadonet fungerar bättre än Buvidal. Tog återfall på återfall hela tiden där. Och sedan jag börja Metadon har jag som nämnt endast tagit ett återfall på 48h.
Det suger att alltid ha varit extremt toleranslagd. Inget mättar en och man är ständigt på jakt efter något att bedöva sig med. Men ja, Metadon fungerar bättre för mig.