Citat:
Ursprungligen postat av
Charliework86
Okej visste inte att dom skulle stänga laro där nere. Men vet folk som har gått på dom privata mottagningar där nere som har haft sån medicin utskrivet. Jag har 25år inom vården och tycker att när inget annat funkar så måste man få den medicin som man vet funkar.
Jag vet inte om det är bestämt men jag tror politikerna skulle ta ett beslut om det nu i feb, sök på nyheter så får du nog ett bättre svar.
Förstår men jag vet att nån mottagning har skrivit ut z analoger och det är säkert en av många anledningar till att dom ev ska bomma igen dom privata Laro mottagningarna och att en av dom privata Laro skrev ut metadon till en 19 årig tjej som dog var nog spiken i kistan (jävla idioter, ingen 19 åring ska ha metadon men jag vet att ett par av dom privata mottagningarna sköts bättre än statliga Laro så det är fucked att stänga alla men isåfall kommer patienter dö som flugor så vi får väl se vad som händer).
Tänk vilken kaos det skulle bli om Skåne stängde sina privata mottagningar, det finns säkert ett dussin privata Laro i Skåne så det handlar om MÅNGA patienter. Sverige i ett nötskal.