2025-02-26, 12:10
Medlem
Kan man få hemdos sub

Hej jag undrar om någon vet ifall man kan få subutex utan naloxon som hemdos?
Esplanor vet jag att man inte får men hur är det med subutex??
Citera
2025-02-26, 12:39
Medlem
Om du är knuten till en Laro-mottagning, och varit det under en längre tid - ja.
Citera
2025-02-26, 12:58
Medlem
Jag har varit i laro i 3 år och lämnat rena pissprover lika länge!
Citera
2025-02-26, 19:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrzekund66
Jag har varit i laro i 3 år och lämnat rena pissprover lika länge!

Fråga din kontaktperson eller läkaren!
Citera
2025-02-26, 20:34
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrzekund66
Hej jag undrar om någon vet ifall man kan få subutex utan naloxon som hemdos?
Esplanor vet jag att man inte får men hur är det med subutex??

På min mottagning kan man inte få vanliga buprenorfintabletter, mår man inte bra på suboxone eller sprutorna så hittar man på eller så är det ens eget fel eftersom preparaten ska fungera. Det har minsann tillverkarna sagt när dom varit där och bjudit på lyxlunch och presenterat sina felfria medikament för personalen. Så det så.

En lyckad behandling är medicin som är rätt för mottagningen av olika diffusa skäl, huruvida det är rätt för patienten eller hur patienten mår är underordnat.
Citera
2025-02-27, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Går på laro och har buvidal men lider av svår ångest och sömnproblem. Skulle vilja ha lyr mot ångest sen imo till sömnen. Men som att prata med en vägg när jag träffar min dr. Han vill inte ens lyssna på mej.

Funderar att flytta neråt i landet när jag blir fri. Sjukvården och laro verkar bättre nere i Skåne. Synd bara att ,an måste flytta för att få hjälp.

Man får som regel inga narkotikakladssade mediciner på Laro förutom bup/meta såklart och adhd medicin. Vet en som går på LARO som har epelipsi och dom håller på hela tiden och jävlas med hans Iktorivil.

Du kommer inte få benzo/imo i Skåne heller och ska dom inte stänga dom privata mottagningar i Skåne? Tyckte jag såg det på nyheterna för ett tag sedan.

Försök lös dina sömnproblem med annat än "mediciner", ingen bra lösning med z analoger eller benzo...det gör bara saken värre i längden.
Citera
2025-02-27, 09:00
Medlem
Hej undrar bara hur länge jag måste vänta på att få komma in. Träffade en läkare på Laro för en vecka sen och vill verkligen att detta ska gå igenom så fort som möjligt. Någon som kommit in riktigt snabbt eller väntat väldigt länge?

Läste första inlägget och sett 8 dagar. Men sån tur förväntar jag mig inte.
Citera
2025-02-27, 09:47
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Man får som regel inga narkotikakladssade mediciner på Laro förutom bup/meta såklart och adhd medicin. Vet en som går på LARO som har epelipsi och dom håller på hela tiden och jävlas med hans Iktorivil.

Du kommer inte få benzo/imo i Skåne heller och ska dom inte stänga dom privata mottagningar i Skåne? Tyckte jag såg det på nyheterna för ett tag sedan.

Försök lös dina sömnproblem med annat än "mediciner", ingen bra lösning med z analoger eller benzo...det gör bara saken värre i längden.

Okej visste inte att dom skulle stänga laro där nere. Men vet folk som har gått på dom privata mottagningar där nere som har haft sån medicin utskrivet. Jag har 25år inom vården och tycker att när inget annat funkar så måste man få den medicin som man vet funkar.
Citera
2025-02-27, 13:11
Medlem
inspulins avatar
Jag tar återfall efter återfall med denna buvidal, vill så hemskt testa metadon och se om det är tillräckligt för mig att ha ett drägligt liv, nån som varit i samma stits som jag och fick metadon?
Jag funderar på att ta upp att jag använder nitaziner för att slå igenom buvidalen och att jag behöver något som faktiskt tar hand om mina drog sug. Vilket är en sanning med modifikation.

Hjälp mig, jag känner mig lite lost och ensam i detta.
Citera
2025-02-27, 14:26
Medlem
Har du tagit upp med din ssk och eller läkare att du skulle vilja testa metadon?

Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Jag tar återfall efter återfall med denna buvidal, vill så hemskt testa metadon och se om det är tillräckligt för mig att ha ett drägligt liv, nån som varit i samma stits som jag och fick metadon?
Jag funderar på att ta upp att jag använder nitaziner för att slå igenom buvidalen och att jag behöver något som faktiskt tar hand om mina drog sug. Vilket är en sanning med modifikation.

Hjälp mig, jag känner mig lite lost och ensam i detta.
Citera
2025-02-28, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Okej visste inte att dom skulle stänga laro där nere. Men vet folk som har gått på dom privata mottagningar där nere som har haft sån medicin utskrivet. Jag har 25år inom vården och tycker att när inget annat funkar så måste man få den medicin som man vet funkar.

Jag vet inte om det är bestämt men jag tror politikerna skulle ta ett beslut om det nu i feb, sök på nyheter så får du nog ett bättre svar.

Förstår men jag vet att nån mottagning har skrivit ut z analoger och det är säkert en av många anledningar till att dom ev ska bomma igen dom privata Laro mottagningarna och att en av dom privata Laro skrev ut metadon till en 19 årig tjej som dog var nog spiken i kistan (jävla idioter, ingen 19 åring ska ha metadon men jag vet att ett par av dom privata mottagningarna sköts bättre än statliga Laro så det är fucked att stänga alla men isåfall kommer patienter dö som flugor så vi får väl se vad som händer).

Tänk vilken kaos det skulle bli om Skåne stängde sina privata mottagningar, det finns säkert ett dussin privata Laro i Skåne så det handlar om MÅNGA patienter. Sverige i ett nötskal.
Citera
2025-03-01, 14:47
Medlem
depressed.worlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Aa stort lycka till! Ja heroin beroende e fan inte billigt/roligt! LARO är livräddande och ger många livskvalité. Vet hur det känns o gå på hårse och jobba samtidigt...riktigt helvete. Har du mycket dokumentation? Tidigare OD's, behandlingar, avgiftningar etc. Ju mer dokumentation man har desto bättre. Första bedömnings samtalet e lite nervigt. Men är man verkligen e opioid beroende med dokumentation så kommer man in. Det är bara o PM:a om du har nå frågor..eller skriva här

Tusen tack för all info! 😊

Ja det är inte lätt att ha ett högpresterande arbete samtidigt som man är sugen på en sil hela arbetsdagen.

Finns en del dokumentation som förmodligen kommer bevisa att behovet finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in