2025-03-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det stämmer ,men nu är samhället byggt.

Vad jag tror att feministerna utnyttjar iden att män tror att de är bättre.

Det gör män till förlorare ,om man tittar på det statistiskt.

- Pojkar sämre i skolan

- Unga kvinnor har högre lön än män.

- Kvinnor studerar mer dominerar på Universiteten ,snart är männen helt utkonkurrerade där.

- Offentliga sektorn domineras av kvinnor.

Om män är bättre så finns det ingen anledning att hjälpa dem ,därav blir samhället inriktat mot att främja kvinnor. Ett fåtal tankar skapas för att hjälpa män.

Samhället behöver fortfarande underhållas.
Kvinnor blir inkvoterade och blir behandlade lite som barn. Lägre straff för samma brott etc.
Citera
2025-03-15, 10:02
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Det är allmänt känt. Alla som har bott med en kvinna kan vittna.
Har alla dessa män vittnat under ed? Har du tagit del av kvinnornas versioner? Det kan vara så att både mannen och kvinnan är lika bra eller dålig på att resonera logiskt och enas kring en lösning på problemet/konflikten i deras relation.

Känner du till ordspråket ”Det är aldrig ens fel när två träter.”?
Senast redigerad av lupac 2025-03-15 kl. 10:46. Anledning: formulering
Citera
2025-03-15, 10:07
Medlem
Citat:
Kvinnor blir inkvoterade och blir behandlade lite som barn. Lägre straff för samma brott etc.

1. Mänskliga samhällen "byggs" av båda könen. Att gå runt och inbilla sig att det endast vore män som skapat något är ren idioti.

2. Och vilket samhällsform är det som egentligen behandlat några "som barn" i meningen: ska inte behöva ta ansvar/ konkurrera på lika villkor? Det patriarkala eller det mer jämställda samtida svenska?

För din information ingen, blir idag "inkvoterad" i den mening du lägger i det, att man får något enkom baserat på ens kön och inget annat.
Men det blev och blir fortsatt män i många samhällen i världen idag och i det svenska för låt säga 100 år sen.
Citera
2025-03-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Har alla dessa män vittnat under ed? Har du tagit del av kvinnornas versioner? Det kan vara så att både mannen och kvinnan är lika bra eller dålig på att resonera logiskt och kan ha svårt att enas kring en lösning på problemet/konflikten i deras relation.

Känner du till ordspråket ”Det är aldrig ens fel när två träter.”?

Jag tänker inte argumentera med dig. Det här är något alla känner till, det är ingen nyhet.
Citera
2025-03-15, 10:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Antagligen syftas på detta. Länkarna hänvisar till samma interna utredning men den verkar inte vara publicerad någonstans. Det står heller inte att de har en hög sjukskrivningsgrad, men dock en dålig arbetsmiljö.

https://www.publikt.se/nyhet/manga-anstallda-mar-daligt-pa-jamstalldhetsmyndigheten-20843

https://www.sverigesradio.se/artikel/7087870

https://arbetet.se/2018/11/12/tva-av-tre-riskerar-att-bli-sjuka-pa-jamstalldhetsmyndigheten/
Att kvinnor är i majoritet på en arbetsplats innebär inte automatiskt att det blir mer konflikter, stress, trakasserier, tjafs, baktaleri eller mobbningar. Det är andra faktorer som är mer avgörande än könsfördelningen i sig. Ledarskap, arbetsbelastning, tydliga roller och organisationskultur har mycket större påverkan.

Det är inte bara kvinnodominerade arbetsplatser som har stora arbetsmiljöproblem. Inom exempelvis byggbranschen och polisen finns också rapporter om utbredd mobbning, tystnadskultur och psykisk ohälsa.
Citera
2025-03-15, 10:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Att kvinnor är i majoritet på en arbetsplats innebär inte automatiskt att det blir mer konflikter, stress, trakasserier, tjafs, baktaleri eller mobbningar. Det är andra faktorer som är mer avgörande än könsfördelningen i sig. Ledarskap, arbetsbelastning, tydliga roller och organisationskultur har mycket större påverkan.

Det är inte bara kvinnodominerade arbetsplatser som har stora arbetsmiljöproblem. Inom exempelvis byggbranschen och polisen finns också rapporter om utbredd mobbning, tystnadskultur och psykisk ohälsa.

Och jag ska åka till Coop och handla snart.
Citera
2025-03-15, 12:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är allmänt känt. Alla som har bott med en kvinna kan vittna.

Citat:

Citat:
Jag tänker inte argumentera med dig. Det här är något alla känner till, det är ingen nyhet.

Killen har inget mer att komma med = börjar sprida dynga istället.
Citera
2025-03-15, 12:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Och jag ska åka till Coop och handla snart.

Jämställdhetsmyndigheten hade problem med ledarskapet i nyetableringsfasen. Troligen fick de ordning på det för jag har inte sett nåt om det sen dess.

Det är allmänt känt att ledarskapet/chefen whatever har stor inverkan på organisationen/myndigheten/företaget. Jag menar kolla på polismyndigheten när Dan Eliasson var chef, bara som exempel.

Men gå du och handla på Coop, kanske kan du sätta dig utanför efteråt och tigga ihop lite kunskap eller iallafall fråga nån förbipasserande hur man gör en enkel sökning på google.
Citera
2025-03-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Killen har inget mer att komma med = börjar sprida dynga istället.

Ingen idè att argumentera med en feminist som inte tror på biologiska skillnader mellan könen.

Citat:
Män tenderar att vara mer logiskt inriktade, medan kvinnor ofta väger in känslor och sociala faktorer i sina beslut. Det beror på både biologiska faktorer (som hormoner och hjärnans struktur) och kulturell påverkan.
Citera
2025-03-15, 13:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ingen idè att argumentera med en feminist som inte tror på biologiska skillnader mellan könen.

Lupac har ju radat upp två listor över vardera kön som de skiljer sig åt på.
Citera
2025-03-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Lupac har ju radat upp två listor över vardera kön som de skiljer sig åt på.

Kvinnor:
- Ser jag fet ut i den här klänningen?
Män:
- Nej, det är inte klänningens fel, du är fet.
Citera
2025-03-15, 13:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnor:
- Ser jag fet ut i den här klänningen?
Män:
- Nej, det är inte klänningens fel, du är fet.

Är din tjej fet? Eller din mamma? Eller vem syftar du på? Har du knarkat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in