2025-03-13, 09:44
Medlem
IvanDF3s avatar
Ok FB007, här kommer en EQ vs Mast/Primo-fråga:

I kombo mot Test, utgör Mast och Primo en bra balans mot aromatisering av östrogen.
Både utgör också hair killers.
Det gör inte EQ. Bidrar till håravfall, alltså. Skulle detta tala för att Testo + EQ på många vis är en optimalt "snäll" kombo att köra över tid. Som tex vid TRT?
Citera
2025-03-13, 10:35
Medlem
CuckoosNests avatar
Härligt att läsa hur det rullar på bra för dig, själv har man legat magsjuk 2 dagar, men börjar må bättre nu.
Längtar efter ett hårt pass nu
Citera
2025-03-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Ok FB007, här kommer en EQ vs Mast/Primo-fråga:

I kombo mot Test, utgör Mast och Primo en bra balans mot aromatisering av östrogen.
Både utgör också hair killers.
Det gör inte EQ. Bidrar till håravfall, alltså. Skulle detta tala för att Testo + EQ på många vis är en optimalt "snäll" kombo att köra över tid. Som tex vid TRT?

Mast sänker inte östrogenet men konkurrerar om samma receptorer = östrogenet binder inte lika mycket till vävnader och därmed får du inte lika mycket östrogena bieffekter som du annars hade fått.

Ena av primos metabolit agerar dock som en sucide inhibitor (likt aromasin) och sänker direkt serumnivån av östrogen.

EQ är hårsnäll jämfört med andra preparat, men all androgen aktivitet bidrar till viss mån av håravfall.

Nackdelen med EQ är att de flesta studier pekar på att den är mer njurtoxic än andra preparat. Finns en känd stor studie från Turkiet har jag för mig som jämförde 3 olika steroid stacks, och den med EQ i sig visade på mest njursvullnad. Även dom flesta djurstudier visar på njurtoxcitet. Så i det avseendet bör man vara försiktig och kolla sina njurar regelbundet om man väljer att köra EQ ofta eller regelbundet.
Citera
2025-03-13, 14:23
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Mast sänker inte östrogenet men konkurrerar om samma receptorer = östrogenet binder inte lika mycket till vävnader och därmed får du inte lika mycket östrogena bieffekter som du annars hade fått.

Ena av primos metabolit agerar dock som en sucide inhibitor (likt aromasin) och sänker direkt serumnivån av östrogen.

EQ är hårsnäll jämfört med andra preparat, men all androgen aktivitet bidrar till viss mån av håravfall.

Nackdelen med EQ är att de flesta studier pekar på att den är mer njurtoxic än andra preparat. Finns en känd stor studie från Turkiet har jag för mig som jämförde 3 olika steroid stacks, och den med EQ i sig visade på mest njursvullnad. Även dom flesta djurstudier visar på njurtoxcitet. Så i det avseendet bör man vara försiktig och kolla sina njurar regelbundet om man väljer att köra EQ ofta eller regelbundet.

Stort tack el profesor!

Det är ditt nya (heders)smeknamn: El Profesor. Lånat från mästerhjärnan i spanska Netflix-serien "La casa de papel". Det var ju attans med EQ. Apropå njurtoxcitet, alltså. Tack för viktig info. EQ beskrivs ibland som decas snällare lillebror. Stämmer det med vad dina studier säger?

Vad skulle du säga är den optimala kompisen till Testo, om man nu vill addera till en andra komponent?
Citera
2025-03-13, 14:38
Medlem
IvanDF3s avatar
ETT BÄTTRE BRÖSTPASS OCH NU KÄNNER JAG AV SUSTA & NPP!

Vi börjar med det sista först: De första tecknen på att oljorna från *poteksh*set börjar göra väsen av sig! Runt dag 10-12 på Testo C brukar jag checka av två säkra indikatorer på att oljan gör sitt:

1) Ovanligt röd i ansiktet när jag ser mig själv i gymspeglarna då jag kör de sista, tunga repetitionerna
2) Svettas mer än vanligt

...och så tjejgissar Ivan den Förskräcklige
Jag hoppades på att med bra kvalitet på de här oljorna med snabba estrar, borde jag märka av de första tecknen efter drygt en vecka. Det var iofs en tjejgissning. Men som visar sig stämma. I dag, när jag körde bröst och 6 dagar efter första sticket, noterade jag både att jag blev rödare än vanligt i ansiktet och jag svettades påtagligt mycket mer. När jag började preppa, kallade jag detta för "Galenikaregn". För då fanns Galenika som inte var fake. Då svettades jag av Galenika-gullisarna så att det droppade från pannan och hakan, ner på det svarta gymgolvet. Där dropparna skapade bilden av regnstänk mot svart asfalt. Lite som att bara jag gick omkring med ett eget regnmoln precis ovanför huvudet. Som Kalle Anka.

🎶It's raining from injects, halleluja🎶
I dag började det regna. Eller med andra ord: Nu är vi igång: Jag, Herr Susta och Mr Npp!
De närmsta 1-2 veckorna ska bli otroligt intressanta.

Helt kort om dagens pass
Pecs stod på schemat. Med tanke på att jag kanske kör ett lättare bröstpass i eftermiddag med högre repsintervall och kabelövningar, började jag dagen med tunga 5'or i 5 set per övning:

- Snedbänk (incline) i Smithmaskinen: 5 x 5
- Snedbänk (decline) i Smithmaskinen: 5 x 5
- Flyes i pec deck: 5 x 5 (124 kilo i dag = en ökning från förra passets 117 kg)
- Sittande maskinpressar med fria vikter: 5 x 5
- Flyes i pec deck: 5 x 5 (110 kg i dag vs 103 kg förra passet)
- Maskinpressar för övre bröst: 5 x 5 (mellan 90-100 kg)

Kör hårt nu alla F161's monsterdiggare, det ska jag strax göra igen (jo, det blir ett andra pass i dag)!

//Ivan

__________________________________________________ _________ ___________
Kur fram till den 15 maj: 400 mg Sustanon MediPharma + 100 mg NPP MediPharma e3d
Senast redigerad av IvanDF3 2025-03-13 kl. 14:41.
Citera
2025-03-13, 16:54
Medlem
Citat:
Stort tack el profesor!

Det är ditt nya (heders)smeknamn: El Profesor. Lånat från mästerhjärnan i spanska Netflix-serien "La casa de papel". Det var ju attans med EQ. Apropå njurtoxcitet, alltså. Tack för viktig info. EQ beskrivs ibland som decas snällare lillebror. Stämmer det med vad dina studier säger?

Vad skulle du säga är den optimala kompisen till Testo, om man nu vill addera till en andra komponent?

Haha, skulle inte direkt gå så långt 😅 minns att jag gillade första säsongen av den serien! Men om man är intresserad lär man sig mycket av vigorous steve, MPMD (inte så aktiv längre tyvärr men har ett bra arkiv) och även Leo longevity (tyvärr död men har bra arkiv). Dessa tre har ju kört några ”podcasts” ihop också som är väldigt informativa. Men man får ta det lite pö om pö, blir lätt överväldigande och ofta man sitter där och inte fattar hälften vad dom snackar om 😅

Skulle väl snarare säga att det är en lillebror till testosteron. Faller ju under samma familj, aromatiserar 50% och är typ 50% mindre androgent än vad testosteron är. Deca är ju 19-nor preparat. Iofs är decas molekyl nästan helt identisk med testo bara att man kluvit av en metylgrupp. Så beroende hur man ser på det är ju alla preparat rätt nära besläktade med varandra.

Skulle säga att Primo nog är den bästa kompisen till testo 😊 som Winny skrev tidigare om Mast förstärker även primo testosteron effekten och som sagt kontrollerar även östrogen aromatiseringen. Sen kan man komma undan med hög dosering utan några överväldigande bieffekter. Har för mig att Arnold var stort fan av primo, det är ju typ från österrike/Tyskland nånstans därifrån, och många som nämnt att man kunde se skillnaden i hans fysik när han introducerade primo i sin karriär och fraktade över (säkert en jävla massa) från Europa till USA.

Man bör dock vara försiktig med att inte undantrycka sitt östrogen för mycket bara vilket kan vara lätt hänt med primo innan man hittar rätt ratio. Det är extremt mycket skadligare att gå med för lågt östrogen än för högt. Det skyddar hjärnan och organen samt andra vävnader. Med högt östrogen får du i värsta fall tuttar, bloat, blir känslosam och får lite högre blodtryck liksom.
Citera
2025-03-13, 17:25
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Haha, skulle inte direkt gå så långt 😅 minns att jag gillade första säsongen av den serien! Men om man är intresserad lär man sig mycket av vigorous steve, MPMD (inte så aktiv längre tyvärr men har ett bra arkiv) och även Leo longevity (tyvärr död men har bra arkiv). Dessa tre har ju kört några ”podcasts” ihop också som är väldigt informativa. Men man får ta det lite pö om pö, blir lätt överväldigande och ofta man sitter där och inte fattar hälften vad dom snackar om 😅

Skulle väl snarare säga att det är en lillebror till testosteron. Faller ju under samma familj, aromatiserar 50% och är typ 50% mindre androgent än vad testosteron är. Deca är ju 19-nor preparat. Iofs är decas molekyl nästan helt identisk med testo bara att man kluvit av en metylgrupp. Så beroende hur man ser på det är ju alla preparat rätt nära besläktade med varandra.

Skulle säga att Primo nog är den bästa kompisen till testo 😊 som Winny skrev tidigare om Mast förstärker även primo testosteron effekten och som sagt kontrollerar även östrogen aromatiseringen. Sen kan man komma undan med hög dosering utan några överväldigande bieffekter. Har för mig att Arnold var stort fan av primo, det är ju typ från österrike/Tyskland nånstans därifrån, och många som nämnt att man kunde se skillnaden i hans fysik när han introducerade primo i sin karriär och fraktade över (säkert en jävla massa) från Europa till USA.

Man bör dock vara försiktig med att inte undantrycka sitt östrogen för mycket bara vilket kan vara lätt hänt med primo innan man hittar rätt ratio. Det är extremt mycket skadligare att gå med för lågt östrogen än för högt. Det skyddar hjärnan och organen samt andra vävnader. Med högt östrogen får du i värsta fall tuttar, bloat, blir känslosam och får lite högre blodtryck liksom.

Vill bara passa på att slänga in ett tack för tipset, ang Leo longevity, ska kolla in det, Steve följer jag och gillar hans kanal, men Leo är som sagt ny för mig, ska kolla igenom lite nu när jag ändå bara ligger och återhämtar mig från sjukdom.

Ivan har du kört NPP innan? Jag är nyfiken på att kasta in det då jag enbart kör test e för tillfället.
Senast redigerad av CuckoosNest 2025-03-13 kl. 17:27.
Citera
2025-03-13, 18:27
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:

Åjo, nu ÄR du El Profesor - klubbat och klart🇪🇸✅

Du, tack för intressant och givande läsning, uppskattas! Jag har tidigare fått tipset om 50/50 testo resp. Mast för trt men då låter det som 150 mg Testo C och 100 mg Primo (eller 200 + 50) skulle vara en bättre kombination.

Jag kommer lägga mig på TRT snart. Troligtvis from januari nästa år. Om jag inte kan få det via vården (verkar hopplöst baserat på andra som jag känner som försöker - läkarna vill inte ens göra en koll av deras testonivåer) blir det i egen regi. Med andra ord är det bra att redan nu börja läsa in sig på vad som är mest optimalt.
Citera
2025-03-13, 18:32
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Ivan har du kört NPP innan? Jag är nyfiken på att kasta in det då jag enbart kör test e för tillfället.

Jag har kört en hel del Deca genom åren men aldrig Npp. Men om allt är sig likt förutom att den kickar in snabbare (märkte som sagt effekt i dag), tycker jag mycket om kombon av testo/deca liksom susta/npp. Jag liknar alltid deca vid basisten i ett rockband. Det är sångaren och gitarristen (testo) som märks mest men deca är basisten som står lite i bakgrunden och pumpar på, tungt och stabilt. Min erfarenhet är att Testo + Deca är en mycket bra kombo för att lägga på sig massa. Om du har tid att avvakta lite så kommer jag snart kunna berätta om *pot*ksh*sets Npp är så bra som jag tror så här långt. Deras service är i alla fall freckin' flawless. Starkt lysande gröning i antågande från min sida.

//Ivan
Kur fram till den 15 maj: 400 mg Sustanon MediPharma + 100 mg NPP MediPharma e3d
Citera
2025-03-13, 18:37
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Jag har kört en hel del Deca genom åren men aldrig Npp. Men om allt är sig likt förutom att den kickar in snabbare (märkte som sagt effekt i dag), tycker jag mycket om kombon av testo/deca liksom susta/npp. Jag liknar alltid deca vid basisten i ett rockband. Det är sångaren och gitarristen (testo) som märks mest men deca är basisten som står lite i bakgrunden och pumpar på, tungt och stabilt. Min erfarenhet är att Testo + Deca är en mycket bra kombo för att lägga på sig massa. Om du har tid att avvakta lite så kommer jag snart kunna berätta om *pot*ksh*sets Npp är så bra som jag tror så här långt. Deras service är i alla fall freckin' flawless. Starkt lysande gröning i antågande från min sida.

//Ivan

Tid det har jag så jag inväntar med spänning, uppskattar dina rapporter skarpt.

/ McMurphy
Citera
2025-03-13, 19:01
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Tid det har jag så jag inväntar med spänning, uppskattar dina rapporter skarpt.

/ McMurphy

Jamen vad roligt att höra McM, det gör mig jätteglad - Kul!
Bra att du har tid, om en 7-14 dagar kan jag definitivt uttala mig om *pot*sh*sets Susta och Npp!
Citera
2025-03-13, 19:26
Medlem
Citat:
Åjo, nu ÄR du El Profesor - klubbat och klart🇪🇸✅

Du, tack för intressant och givande läsning, uppskattas! Jag har tidigare fått tipset om 50/50 testo resp. Mast för trt men då låter det som 150 mg Testo C och 100 mg Primo (eller 200 + 50) skulle vara en bättre kombination.

Jag kommer lägga mig på TRT snart. Troligtvis from januari nästa år. Om jag inte kan få det via vården (verkar hopplöst baserat på andra som jag känner som försöker - läkarna vill inte ens göra en koll av deras testonivåer) blir det i egen regi. Med andra ord är det bra att redan nu börja läsa in sig på vad som är mest optimalt.

Man brukar ju säga att Mast är fattigmannens primo då dom är så snarlika. Så tror ärligt inte det gör någon skillnad vilket preparat man väljer om man kör TRT doser. Det jag läst och hört är att primo ska vara snäppet mer anabolt och mast gör en snäppet lite hårdare.

När man läser och hör om professionellas kurer är nästan alltid primo med både off session och på contest prepp. Mast är för det mesta bara med på contest prepp.

Så du kommer aldrig mer kura efter detta år? TRT bara livet ut? Du är 50+ va om jag snäppat upp det rätt? Isåfall är det nog klokt beslut om du inte vill vara som Vince McMahon 79 bast och förmodligen fortfarande på tren, haha. Han verkar odödlig.

Sorgligt om du inte får TRT utskrivet, men det ska du väl kunna fixa via rewell? Du måste förmodligen bara gå och lida ett tag under utredningen så kanske lika bra att lösa på egen hand.

Citat:

//Ivan

Det är nog smart att köra NPP istället för deca. Om man får problem är det ute ur systemet snabbt. På deca får man ju dras med problemen ett tag om det uppkommer.

Jag funderar på min kur till hösten och som det känns nu i och med att jag mår bra på EQ+testo blir det förmodligen samma kur men funderar på att eventuellt slänga in bara 200mg NPP eller deca också.

Skrev ju i torrans tråd förut att jag kan köra Skullcruchers osv utan problem, och självklart har min vänstra armbåge börjat jävlas. Iofs känns det bra i gymmet på alla övningar när jag är uppvärmd men har ont utanför bara om jag ska skriva upp ett lock.. vänstra handleden har också börjar smärta lite. Deca eller NPP ska ju göra under för sånt.

Kul att du bra erfarenhet av A******h****, har dom på min go-to lista även om jag ännu inte köpt av dom ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in