2025-03-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Håller helt med, om det inte vore för Anjo hade ingen vetat namnet, det kan bara ligga på honom att det sprids. Och glöm inte att namnet fortfarande syns, känns som de är många som missar detta.
Och jag vill inte att folk ska hålla käften, tvärtom filmen ska bort. Men jag tror inte att bästa eller mest effektiva sättet är att skicka svar på svar om irrelevant och personlig info fram och tillbaka som småbarn.

Det här är ju mycket allvarligt. Att Anjo och Lisen är orolig för sin son då han kommer att måsta spela in allt sex han har i hela sitt liv säger ju allt om hur vridna de är i rötterna.
Citera
2025-03-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Även om han tog bort den så delas den ju runt här inne så den kommer ju finnas kvar oavsett.
Håller inte med, det enda rätta är Anjo tar bort den och ger intäkterna till BO.
Visst den kommer finnas kvar men tror absolut de skulle självdö så småningom.
Citera
2025-03-12, 18:48
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Har inte hört eller sett men det ska bli intressant att se hur detta ska vridas i det här läget. Dokumentären går att fortsätta att diskutera men framför allt Anjos attityd till målsäganden ska granskas. Antingen så inser han att han gjort ett massivt fel, inte för sig själv, utan för målsägande. Han har nog nu avslutat sin icke påbörjade karriär som dokumentärfilmare. Det har gått för lång tid och hans senaste nedskjutning av sig själv gör att han inte kommer att någonsin slippa undan diskussioner om det här tilltaget. Hans beskrivning av henne ja vad ska man säga, men jag hoppas att hon har stöd personligen men också juridiskt. Sen bestämmer ju hon själv vad hon vill göra åt det hela, utifrån vad som kan göras då.

Sluta släta över Anjos dokumentär!

Ja. Han ska sluta att deflekta sin skit.

Kommer Skilleras med sina minutiösa anteckningar gjorda i lajvs vara spiken på Anjo?

Anjo kan roa dig med barnen på Grönan och Lisen på spa.
Citera
2025-03-12, 18:51
Medlem
Pianotangents avatar
Jag började fundera på vad sjutton jag hörde av Anjo precis. Den sista delen i hans sk svar till BoB och där han drog upp Lokal.

När han pratar fram och tillbaka om offer och vittnen. Jag reagerade på att han lämnar ut alla uppgifter vad de unga vittnena sagt/inte sagt.

Jag frågade Gemini, skrev åldrar på de inblandade och fick det här svaret.

Citat:

"När det gäller sekretess för vittnen i en rättegång, särskilt när det handlar om unga personer och känsliga brott som våldtäkt mot barn, finns det flera viktiga aspekter att beakta:

**Sekretess och unga vittnen:**

* **Skydd av unga:**
* I fall där unga personer är inblandade, oavsett om det är som målsägande eller vittnen, är skyddet av deras identitet och integritet av största vikt.
* Detta gäller särskilt i fall av sexualbrott, där risken för stigmatisering och ytterligare trauma är hög.
* **Förundersökningsprotokoll (FUP):**
* I förundersökningsprotokoll kan det finnas uppgifter som omfattas av sekretess för att skydda vittnen, särskilt unga vittnen.
* Detta kan innebära att vissa uppgifter, som namn och kontaktuppgifter, maskeras eller tas bort.
* **Rättegång:**
* Under rättegången kan domstolen besluta om olika åtgärder för att skydda vittnen, till exempel att hålla förhör bakom stängda dörrar eller att använda skärmar för att skärma av vittnet från åhörarna.
* I vissa fall kan även vittnets identitet hållas hemlig.
* **Vårdnadshavare:**
* När det gäller minderåriga vittnen så har vårdnadshavare alltid rätt att få information om vad som försiggår.
* **Anonyma vittnen:**
* Det finns möjlighet att vittnen hörs anonyma, det kräver dock ett beslut från domstolen.

**Specifikt för detta fall:**

* Eftersom både målsäganden och den misstänkte är minderåriga, och det handlar om ett mycket känsligt brott, är det sannolikt att sekretessen kommer att vara sträng.
* Vittnenas ålder (16 år) innebär att de omfattas av bestämmelserna om unga personer i rättsprocessen.
* Detta innebär att det troligtvis finns sekretess på vittnen i både FUP och under rättegång.

**Viktigt att notera:**

* Sekretessbestämmelserna kan variera beroende på omständigheterna i det enskilda fallet.
* Domstolen gör alltid en bedömning av behovet av sekretess i varje enskilt fall.

För mer detaljerad information rekommenderas att kontakta en jurist eller Brottsofferjouren."

Borde inte Anjo och Anna Book tagit hänsyn till ovanstående med?
Citera
2025-03-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du har fel jag tänker på målsägande. Tror du på riktigt att hon mår bättre av vad som händer på YouTube just nu?

Jag tror absolut hon mår bättre av att några försvarar henne och att Anjo, hans kompisar och följare inte oemotsagt får sprida att hennes våldtäktsman är oskyldig när han är dömd i två instanser.
Hade inte dessa personer och andra sagt emot och avslöjat Anjos lögner om fallet så hade ännu fler trott att han var oskyldig, vilket han inte är.
Även du själv har blivit totalt lurad av Anjo eftersom du skriver "jag vet inte men dumpen själva kanske tycker det var svag bevisning med tanke på att vittnet är osäker och polisen inte ens kunde fotografera på rätt plats tex.
Och med det menar jag inte att Antonio är oskyldig men jag tycker att det var en svag förundersökning om man ska jämföra med andra fupar jag läst."

Eftersom vittnet varken varit osäker, det har fotats på rätt plats och det är mycket starkare bevis i det här fallet än andra sexualbrott. Hur ofta i andra sexualbrott har två olika vittnen vittnat om att de sett övergreppet?

_
Citera
2025-03-12, 18:56
Avslutad
Anjos små minioner jobbar hårt för sin master nu. Både här och i YT-chattar
Snart får dom leta en ny Master att tillfredställa
Citera
2025-03-12, 18:58
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Anjos små minioner jobbar hårt för sin master nu. Både här och i YT-chattar
Snart får dom leta en ny Master att tillfredställa

🙂

Vad menar du?

Han hade väl bara en kontakt in i riktig media och Jocke är tyst?

Berätta 🙂
Citera
2025-03-12, 19:00
Medlem
Skilleras pratar om Anjos senaste gnällvideo nu kl 19.
Citera
2025-03-12, 19:39
Medlem
Carrocks avatar
Kan någon länka till FUP:en igen.
Citera
2025-03-12, 19:45
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Kan någon länka till FUP:en igen.

Om du trycker på förstoringsglaset uppe till höger och skriver FUP så kommer den upp.
Citera
2025-03-12, 19:58
Medlem
Osäker på om detta kan göra någon som helst skillnad men jag har uttömt allt annat jag kan komma på; jag har startat en namninsamling i syfte att få Pontus att radera filmen från vimeo. Bara jag som skrivit på hittills, man kan vara anonym om man önskar.

https://www.skrivunder.com/stoppa_youtuber_fran_att_outa_minderarigt_brottsof fer
Citera
2025-03-12, 20:20
Medlem
Deimos01s avatar
Jag orkade ju inte lyssna på Anjos svammel igår. Bästa Axel som sammanfattar allt så jag får veta vad Anjo svamla om ut att själv behöva lyssna på skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in