2025-03-12, 17:44
Medlem
Jag måste säga att jag skulle läsa om att de som stöttar mig efter ett övergrepp av något slag skulle hålla tyst skulle jag bli förbannad. Jag skulle verkligen inte tycka om det.

Om den personen som vill tysta de som vill stötta mig mår dåligt skulle jag förlåta den och önska att den tog kontakt med närmaste psykiatriska mottagning och få hjälp. En kris kan ta sig så många uttryck. Att inte vilja att folk stöttar ett våldtäktsoffer visar ju i mina ögon i alla fall att det är något som är rejält vajsing. Så alla som mår dåligt och inte klarar av att läsa i tråden och vill att andra ska "SITTA NER OCH HÅLLA KÄFTEN" höra sig av till någon som kan hjälpa dem till vårdinrättning eller präst eller liknande.

ATT ANDRA SKA SITTA NER OCH HÅLLA KÄFTEN är inget som riktigt hör hemma på ett debattforum, men det kanske bara är jag ...
Citera
2025-03-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du behöver inte vara spydig, vet du hur hon känner själv? vet du om hon vill att folk ska snacka om det?

Ha ha ha du är så fånig. Om du känner att det stör dig att folk skriver här kanske du ska sluta läsa? Hur skulle det funka för dig?

Jag tror att Anjo faktiskt är lite rädd i dag, och det är inte så att jag inte förstår varför. Hans uttalanden om målsägandes utsatta situation som trettonåring med sexuellt språk så kan nog det var dags att han kniper ihop bara. För den juridiska situationen vill han inte vara med om. Tro mig!
Citera
2025-03-12, 17:50
Medlem
Citat:
Du vill ju bara missförstå vad jag säger, jag har inte backat upp Anjo eller filmen.
Men är det någon som har frågat målsägande vad hon känner? Vi vet via hennes advokat hur hon kände inför filmen så vad tror du hon känner av allt eftersnack? hon kanske inte alls mår bra av det.
Sen vad som händer med Anjo vet inte jag.

Så? Varför dryftar du detta på flashback? Detta är ett alldeles utmärkt spörsmål att skriva till Anjo: antingen som kommentar till hans videos eller i DM? Det är alltså Anjo som är ansvarig och därmed bör svara på detta.
Citera
2025-03-12, 17:50
Medlem
Citat:
Du vill ju bara missförstå vad jag säger, jag har inte backat upp Anjo eller filmen.
Men är det någon som har frågat målsägande vad hon känner? Vi vet via hennes advokat hur hon kände inför filmen så vad tror du hon känner av allt eftersnack? hon kanske inte alls mår bra av det.
Sen vad som händer med Anjo vet inte jag.
Har du frågat Linnéa vad hon känner? Du har ju haft en hel del åsikter om henne. Du fattar att hon också är ett brottsoffer va?
Citera
2025-03-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapapa
Äh sluta!

Vadå sluta?
En högst relevant frågeställning till den användaren.
Citera
2025-03-12, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Det är slut på slutandet och tystandet nu. Det är bara att acceptera.

Det är definitivt slutdaltat med det här gänget. Folk som behandlar folk så illa som Anjo hans BFF och svans har inget på sociala medier att göra. Det blir hyckleri när man skall tänka på ett offer men inte ett annat, även om dom inte råkat ut för samma sak.
Att Anjo sen tycker så otroligt synd om ägaren till landets största offerkofta som drabbades av Olof K, El Lobo och Lokal (som stod för studio) gör Jocke till offret, stackars liten.
För första gången under hela Jockes liv så väljer han att snabbt ta emot en ursäkt, och gå vidare utan inblandning av polisen. Anjo, det klappträ väljer att tjata vidare, här skall inget fallas i glömska
Varför gjordes ingen polisanmälan?
Citera
2025-03-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är definitivt slutdaltat med det här gänget. Folk som behandlar folk så illa som Anjo hans BFF och svans har inget på sociala medier att göra. Det blir hyckleri när man skall tänka på ett offer men inte ett annat, även om dom inte råkat ut för samma sak.
Att Anjo sen tycker så otroligt synd om ägaren till landets största offerkofta som drabbades av Olof K, El Lobo och Lokal (som stod för studio) gör Jocke till offret, stackars liten.
För första gången under hela Jockes liv så väljer han att snabbt ta emot en ursäkt, och gå vidare utan inblandning av polisen. Anjo, det klappträ väljer att tjata vidare, här skall inget fallas i glömska
Varför gjordes ingen polisanmälan?

Ja, varför gjordes ingen polisanmälan?
Citera
2025-03-12, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Ja, varför gjordes ingen polisanmälan?

Det hade klassats som grovt förtal mot offentlig person
Anjo, du läser ju här, kan du svara? Varför gjordes det ingen polisanmälan då?
Citera
2025-03-12, 18:27
Medlem
Någon som vet om skilleras kommer att analysera Anjos vidriga video där han "svarar" på B&B?
Citera
2025-03-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Tror faktiskt tvärt om gällande gammelmedia, ju fler som är inblandade i en konflikt desto mer myser de väl? Då kan de ju kalla det masspsykos och allt möjligt som låter spännande. (Ur deras synvinkel då).

Det där med snabbast växande tolkade jag som ett lulz på att Axel kallar sig Sveriges största drama-slafs-streamer.

Men att ta Anjo (eller någon sådan) personligt tror jag också är ett misstag, där är vi överens. Däremot kan jag ändå se hur det blir så, om han strikear folks videos eller hänger ut dem på falska grunder, det är ju gjort mot deras person, eller vad man ska säga. Sen vet jag inte om det verkligen är att de tar det personligt som i "känner sig påhoppade", men jag hade också surnat till.

Skiter i Lokal i övrigt men här har haft bra poänger, som Anjo smidigt nog kan avskriva helt eftersom det är just Lokal.

Håller fast vid vad jag sa tidigare, alla kan inte hålla käften bara för att BO inte ville att Anjo skulle släppa dokumentären. Det är liksom för sent. Med den logiken kan ju Anjo och alla andra släppa precis vad de vill så länge det handlar om något som är jobbigt för någon annan. Och använda det som sköld.
Ja precis! Skit i masspsykosen och fokusera på dokumentären som drar in en oskyldig kvinna! Alla de här grabbarna har frivilligt gått in i det här tjafset, det har inte BO.

Även b&bs kritik-video reagerade jag på, där han ägnar ungefär 10 min åt kritik om dokumentären och resterande 20 åt hur Anjo gått på honom som person och Anjos senaste video. Det är ju som upplagt för att få en ”svars-video” från Anjo där han såklart lägger fokus på de två sista ämnena istället för dokumentären.
Citera
2025-03-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Håller fast vid vad jag sa tidigare, alla kan inte hålla käften bara för att BO inte ville att Anjo skulle släppa dokumentären. Det är liksom för sent. Med den logiken kan ju Anjo och alla andra släppa precis vad de vill så länge det handlar om något som är jobbigt för någon annan. Och använda det som sköld.
Håller helt med, om det inte vore för Anjo hade ingen vetat namnet, det kan bara ligga på honom att det sprids. Och glöm inte att namnet fortfarande syns, känns som de är många som missar detta.
Och jag vill inte att folk ska hålla käften, tvärtom filmen ska bort. Men jag tror inte att bästa eller mest effektiva sättet är att skicka svar på svar om irrelevant och personlig info fram och tillbaka som småbarn.
Citera
2025-03-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Någon som vet om skilleras kommer att analysera Anjos vidriga video där han "svarar" på B&B?

Har inte hört eller sett men det ska bli intressant att se hur detta ska vridas i det här läget. Dokumentären går att fortsätta att diskutera men framför allt Anjos attityd till målsäganden ska granskas. Antingen så inser han att han gjort ett massivt fel, inte för sig själv, utan för målsägande. Han har nog nu avslutat sin icke påbörjade karriär som dokumentärfilmare. Det har gått för lång tid och hans senaste nedskjutning av sig själv gör att han inte kommer att någonsin slippa undan diskussioner om det här tilltaget. Hans beskrivning av henne ja vad ska man säga, men jag hoppas att hon har stöd personligen men också juridiskt. Sen bestämmer ju hon själv vad hon vill göra åt det hela, utifrån vad som kan göras då.

Sluta släta över Anjos dokumentär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in