Citat:
Ursprungligen postat av
ExErslim
Problemet är att det blir sandlådenivå kring dokumentären, jag tror att det finns risk att gammelmedia/samhället inte tar det på allvar när alla som rapporterar ligger farligt nära gränsen att framstå som hämndlystna skvallerkärringar. T ex hur Legio säger sig vara Youtubes snabbast växande kanal pga detta, för mig lämnar det en rätt dålig eftersmak.
Hur han borde gjort kan jag inte svara på, för mig personligen verkar han, och de andra på ”den sidan”, ibland ta saker som Pontus gör/säger personligt. Det tror jag kan vara ett misstag.
Ja precis jag tog upp Legio som exempel, men egentligen alla de här snubbarna på ”båda” sidor.
Tror faktiskt tvärt om gällande gammelmedia, ju fler som är inblandade i en konflikt desto mer myser de väl? Då kan de ju kalla det masspsykos och allt möjligt som låter spännande. (Ur deras synvinkel då).
Det där med snabbast växande tolkade jag som ett lulz på att Axel kallar sig Sveriges största drama-slafs-streamer.
Men att ta Anjo (eller någon sådan) personligt tror jag också är ett misstag, där är vi överens. Däremot kan jag ändå se hur det blir så, om han strikear folks videos eller hänger ut dem på falska grunder, det är ju gjort mot deras person, eller vad man ska säga. Sen vet jag inte om det verkligen är att de tar det personligt som i "känner sig påhoppade", men jag hade också surnat till.
Citat:
Ursprungligen postat av
mutemute123
Jag kan inte ta Lokal på allvar.
Tänker att även dessa videos som nu görs också kan vara jobbigt för målsägande.
Skiter i Lokal i övrigt men här har haft bra poänger, som Anjo smidigt nog kan avskriva helt eftersom det är just Lokal.
Håller fast vid vad jag sa tidigare, alla kan inte hålla käften bara för att BO inte ville att Anjo skulle släppa dokumentären. Det är liksom för sent. Med den logiken kan ju Anjo och alla andra släppa precis vad de vill så länge det handlar om något som är jobbigt för någon annan. Och använda det som sköld.