2025-03-12, 16:19
Medlem
Att Anjo fokuserar på lokal är ingenting annat än ren och skär fokusförflyttning. Det är uppenbart för alla andra förutom Anjo att det finns en väldigt stor skillnad i det som Lokal gjorde och det som Anjo gjort nu, nämligen att det finns ett riktigt offer som blivit utsatt för en våldtäkt i Anjos fall.
Spelar ingen roll hur man vrider och vänder på det, Jocke och Jonna är inte större offer än en 13-åring som blivit våldtagen, även om Anjo försöker få det till det.
Det Anjo och familjen Book utsatt målsägande för både i närhet till brottet, efter det och nu 8 är senare är inget annat än eftervåld och det är mer vidrigt än någonting Lokal någonsin gjort.

Nu försöker han vrida det till att kritikerna också gör målsägande än mer utsatt men den enda anledningen till att någon överhuvudtaget pratar om det här är pga. Anjo.

Vet att du läser här Anjo.
Även om du inte vågar säga det rakt ut så har du på alla sätt gjort det tydligt att du inte tror att övergrepp har skett, samtidigt som du sitter och läser i din pissiga bil detaljerat om hur övergreppen har skett. Hur fan vågar du? skäms du inte? vad är du för man som gör så här mot en då 13-årig tjej och en idag 20-årig kvinna? det är så vidrigt på en nivå att jag mår fysiskt illa av det, längtar till den dag du står i rätten mot henne och skäms ögonen ur dig.

_
Citera
2025-03-12, 16:21
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Problemet är att det blir sandlådenivå kring dokumentären, jag tror att det finns risk att gammelmedia/samhället inte tar det på allvar när alla som rapporterar ligger farligt nära gränsen att framstå som hämndlystna skvallerkärringar. T ex hur Legio säger sig vara Youtubes snabbast växande kanal pga detta, för mig lämnar det en rätt dålig eftersmak.

Hur han borde gjort kan jag inte svara på, för mig personligen verkar han, och de andra på ”den sidan”, ibland ta saker som Pontus gör/säger personligt. Det tror jag kan vara ett misstag.

Ja precis jag tog upp Legio som exempel, men egentligen alla de här snubbarna på ”båda” sidor.
Tror faktiskt tvärt om gällande gammelmedia, ju fler som är inblandade i en konflikt desto mer myser de väl? Då kan de ju kalla det masspsykos och allt möjligt som låter spännande. (Ur deras synvinkel då).

Det där med snabbast växande tolkade jag som ett lulz på att Axel kallar sig Sveriges största drama-slafs-streamer.

Men att ta Anjo (eller någon sådan) personligt tror jag också är ett misstag, där är vi överens. Däremot kan jag ändå se hur det blir så, om han strikear folks videos eller hänger ut dem på falska grunder, det är ju gjort mot deras person, eller vad man ska säga. Sen vet jag inte om det verkligen är att de tar det personligt som i "känner sig påhoppade", men jag hade också surnat till.

Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag kan inte ta Lokal på allvar.
Tänker att även dessa videos som nu görs också kan vara jobbigt för målsägande.
Skiter i Lokal i övrigt men här har haft bra poänger, som Anjo smidigt nog kan avskriva helt eftersom det är just Lokal.

Håller fast vid vad jag sa tidigare, alla kan inte hålla käften bara för att BO inte ville att Anjo skulle släppa dokumentären. Det är liksom för sent. Med den logiken kan ju Anjo och alla andra släppa precis vad de vill så länge det handlar om något som är jobbigt för någon annan. Och använda det som sköld.
Citera
2025-03-12, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Och vem är ansvarig för det? Min idé: därför att en komplett jävla okunnig nolla valde att lajva "dokumentärfilmare" och juridiskt kunnig - vilket resulterade i kritik mot "dokumentären" från personer som ser saken ur brottsoffrets perspektiv?

Är fullt medveten om vem som gjorde filmen men nu är det ju andra som reagerar på den gång efter gång, filmen delas runt här inne till höger & vänster, tror du det gör gott för målsägande?
Citera
2025-03-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Någon mer som sett denna?

https://www.youtube.com/watch?v=bITYosaulII&t=2019s&ab_channel=TomasochCar ina

Anjo skall ha skickat filmen till dom för att få en recension. Ca 22 minuter in tar dom upp ämnet. Jag undrar hur dom tänker, om dom tänker, och varför Anjo som kallar skilleras, BoB, Medvikt och Legio för små obetydliga youtubers skulle skicka filmen till dom?

Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Sammanfattning: De hyllar Anjos film. "Snyggt producerad: som en "Beck" film!". I övrigt påstår de: "Vi VET ju hur mycket fel det begås i rättegångar"...

De försöker alltså få folk att faktiskt se filmen, och därmed gynna Anjo ekonomiskt: "Se filmen! Den är sevärd!"...

Undrar om de har "alla besticken i lådan"?

The muppet show... precis som i Anjos kommentarsfält.
Citera
2025-03-12, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Tror faktiskt tvärt om gällande gammelmedia, ju fler som är inblandade i en konflikt desto mer myser de väl? Då kan de ju kalla det masspsykos och allt möjligt som låter spännande. (Ur deras synvinkel då).

Det där med snabbast växande tolkade jag som ett lulz på att Axel kallar sig Sveriges största drama-slafs-streamer.

Men att ta Anjo (eller någon sådan) personligt tror jag också är ett misstag, där är vi överens. Däremot kan jag ändå se hur det blir så, om han strikear folks videos eller hänger ut dem på falska grunder, det är ju gjort mot deras person, eller vad man ska säga. Sen vet jag inte om det verkligen är att de tar det personligt som i "känner sig påhoppade", men jag hade också surnat till.

Skiter i Lokal i övrigt men här har haft bra poänger, som Anjo smidigt nog kan avskriva helt eftersom det är just Lokal.

Håller fast vid vad jag sa tidigare, alla kan inte hålla käften bara för att BO inte ville att Anjo skulle släppa dokumentären. Det är liksom för sent. Med den logiken kan ju Anjo och alla andra släppa precis vad de vill så länge det handlar om något som är jobbigt för någon annan. Och använda det som sköld.

Men det kanske kan finnas en gräns för målsägandes skull det är så jag menar.
Citera
2025-03-12, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Att Anjo fokuserar på lokal är ingenting annat än ren och skär fokusförflyttning. Det är uppenbart för alla andra förutom Anjo att det finns en väldigt stor skillnad i det som Lokal gjorde och det som Anjo gjort nu, nämligen att det finns ett riktigt offer som blivit utsatt för en våldtäkt i Anjos fall.
Spelar ingen roll hur man vrider och vänder på det, Jocke och Jonna är inte större offer än en 13-åring som blivit våldtagen, även om Anjo försöker få det till det.
Det Anjo och familjen Book utsatt målsägande för både i närhet till brottet, efter det och nu 8 är senare är inget annat än eftervåld och det är mer vidrigt än någonting Lokal någonsin gjort.

Nu försöker han vrida det till att kritikerna också gör målsägande än mer utsatt men den enda anledningen till att någon överhuvudtaget pratar om det här är pga. Anjo.

Vet att du läser här Anjo.
Även om du inte vågar säga det rakt ut så har du på alla sätt gjort det tydligt att du inte tror att övergrepp har skett, samtidigt som du sitter och läser i din pissiga bil detaljerat om hur övergreppen har skett. Hur fan vågar du? skäms du inte? vad är du för man som gör så här mot en då 13-årig tjej och en idag 20-årig kvinna? det är så vidrigt på en nivå att jag mår fysiskt illa av det, längtar till den dag du står i rätten mot henne och skäms ögonen ur dig.

_

Lokal har pratat med Jocke och bett om ursäkt, dom är okej när det gäller den saken. Lokal har dock krupit in under skinnet på Anjo, och det kliar honom så ända in i helvete i röven. Han kan inte släppa det.
Såg tidigare någonstans att Anjo fick frågan om hans son gjort samma sak som Antonio, om han tyckt det var okej att "en Anjo" gjort en dokumentär om det. Anjo svarade att han skulle be Simon Väp göra en sketch om det.
Så om du mådde illa tidigare så lär du förmodligen känna kräksmak i munnen nu. Han är fullkomligt vidrig, och skiter fullkomligt i offret.
Han anser ju inte att hon egentligen blev våldtagen eftersom hon i princip var medvetslös, sen säger han någonstans att hon led bara i åtta veckor??? Vilken planet kommer han ifrån?
Citera
2025-03-12, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
The muppet show... precis som i Anjos kommentarsfält.

Dom hängde i Chrippas streams i somras och Chrippa drev med dom. Lovade dom en bröllopsresa till Dubai. Dom gick stenhårt på det och insåg inte att han hade full koll på hur mycket skit dom pratade om honom på tiktok. I streamen fjäskade dom som fan
Citera
2025-03-12, 16:30
Medlem
Citat:
Men det kanske kan finnas en gräns för målsägandes skull det är så jag menar.
Om Anjo tog bort videon och slutade prata om den så hade det underlättat processen att alla är tysta. Men av någon sjuk anledning så gör han inte det.
Citera
2025-03-12, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Om Anjo tog bort videon och slutade prata om den så hade det underlättat processen att alla är tysta. Men av någon sjuk anledning så gör han inte det.

Även om han tog bort den så delas den ju runt här inne så den kommer ju finnas kvar oavsett.
Citera
2025-03-12, 16:38
Medlem
Citat:
Även om han tog bort den så delas den ju runt här inne så den kommer ju finnas kvar oavsett.

Anjo sitter och beskriver övergreppen detaljerat på sin youtubekanal och du lägger fokus på att människor som kritiserar dokumentären? friskt.

_
Citera
2025-03-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Dom hängde i Chrippas streams i somras och Chrippa drev med dom. Lovade dom en bröllopsresa till Dubai. Dom gick stenhårt på det och insåg inte att han hade full koll på hur mycket skit dom pratade om honom på tiktok. I streamen fjäskade dom som fan

Hahaha

Förvånar mig inte ett dugg.
Citera
2025-03-12, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Anjo sitter och beskriver övergreppen detaljerat på sin youtubekanal och du lägger fokus på att människor som kritiserar dokumentären? friskt.

_

Du har fel jag tänker på målsägande. Tror du på riktigt att hon mår bättre av vad som händer på YouTube just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in