2025-03-12, 11:14
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Vet Anjo något om kost och träning eller är han helt enkelt nöjd med att se ut som en flodhäst?
https://www.youtube.com/watch?v=kWRWh1T1GP4&t=61s

Planerna sket sig så det blev McMuffin & mobbning istället
Citera
2025-03-12, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Denna kommentar gillar Anjo.
Folk hotar om att kontakta Legios jobb och grannar, dom kommentarerna låter han vara kvar.

https://imgur.com/a/dnsvm5Q

Jag tror inte Legio oroar speciellt mycket. Däremot borde Anjo oroa sig för vad hans barns skola- och förskola tycker om att han försvarar Antonios handling mot ett barn
Citera
2025-03-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Vet Anjo något om kost och träning eller är han helt enkelt nöjd med att se ut som en flodhäst?

Han äter McDonalds till frukost 5 av 7 dagar.
Citera
2025-03-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag tror inte Legio oroar speciellt mycket. Däremot borde Anjo oroa sig för vad hans barns skola- och förskola tycker om att han försvarar Antonios handling mot ett barn

Eller han kan ju oroa sig för att hans barn ska bli mobbade för pappas mobbande och sjuka uttalanden om en trettonårig flickas våldtäkt. Det skulle jag göra om jag var han eller Lisen. För detta blåser inte över på det sättet. Föräldrar pratar och de hör sina föräldrar prata om de här tre barnens pappas tilltag. Det är fruktansvärt på alla sätt och vis det här. Det bästa vore om han drog sig tillbaka, tog studielån och läst in högstadiet och gymnasiet? Så kanske han kan jobba med något inom skapande som han verkar vilja göra. Att hålla på med dokumentärer tror jag inte han passar som, men det finns ju annat skapande. Han måste gräva där han står. Högstadiet först.
Citera
2025-03-12, 11:36
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej det finns ingen vettig rapporterar om detta, känns som att dessa killar gör detta för att dom inte gillar Anjo det handlar inte om att dom bryr sig om målsägande särskilt mycket.
Ju fler videos dom gör om detta desto mer omtalad blir målsägande.
Öh, va? Det är ju Anjo som gjort dokumentären så det är väl helt rimligt att det är honom de pratar om och inte gillar? Man kan ju för fan inte tiga när någon gång på gång gör övertramp med den motiveringen?

Eftersom de (antar jag) inte har kontakt med målsäganden kan de ju inte göra så mycket annat än kritisera just Anjo och hans beteende, och någon måste verkligen göra det.
Citera
2025-03-12, 12:25
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Eller han kan ju oroa sig för att hans barn ska bli mobbade för pappas mobbande och sjuka uttalanden om en trettonårig flickas våldtäkt. Det skulle jag göra om jag var han eller Lisen. För detta blåser inte över på det sättet. Föräldrar pratar och de hör sina föräldrar prata om de här tre barnens pappas tilltag. Det är fruktansvärt på alla sätt och vis det här. Det bästa vore om han drog sig tillbaka, tog studielån och läst in högstadiet och gymnasiet? Så kanske han kan jobba med något inom skapande som han verkar vilja göra. Att hålla på med dokumentärer tror jag inte han passar som, men det finns ju annat skapande. Han måste gräva där han står. Högstadiet först.
Hur osannolikt det än låter så är jag rätt säker på att anjo faktiskt gått en svetsutbildning och i alla fall en kortare tid jobbat som svetsare. Det är bara det att hans behov av att synas och höras och vara kändis går före allt annat. Dokumentärfilmare och TV-jobb kan han nog fetglömma nu så det kanske blir McMuffin i svetsbåset i framtiden.
Citera
2025-03-12, 12:34
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Hur osannolikt det än låter så är jag rätt säker på att anjo faktiskt gått en svetsutbildning och i alla fall en kortare tid jobbat som svetsare. Det är bara det att hans behov av att synas och höras och vara kändis går före allt annat. Dokumentärfilmare och TV-jobb kan han nog fetglömma nu så det kanske blir McMuffin i svetsbåset i framtiden.
Menar du inte Chrippa? Så vitt jag vet har Anjo bara jobbat som telefonförsäljare hos comhem eller liknande.
Citera
2025-03-12, 12:42
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Menar du inte Chrippa? Så vitt jag vet har Anjo bara jobbat som telefonförsäljare hos comhem eller liknande.
Ja det verkar väldigt märkligt att jobba som telefonförsäljare om man har en svetsutbildning. Det finns bilder på hans fb-profil där han verkar väldigt entusiastisk kring svetsningen och morsan skriver heja Pontus på alla bilder. Han ska tydligen ha gått på JB kompetens i Norrköping i 1,5 år och jobbat som svetsare i Nyköping. Detta skrev han 2014. Han kanske var lika dålig på att svetsa som på att göra dokumentärfilmer eller så var det bara för jobbigt att jobba.
Citera
2025-03-12, 12:45
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Hur är det möjligt för en vuxen människa att vara så okunnig inom SÅ många olika ämne?

Finns nog en del, men dessa personer är oftast medvetna om att deras kunskapsnivå är låg och att man inte är så speciellt allmänbildade. Det är någonstans okej då.
Men Anjo föröker spela att han är smart och kunnig och då blottar han sig själv på ett sätt han inte begriper.

Det blir lite som att gå in på en audition och sjunga när man är tondöv.
Citera
2025-03-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Finns nog en del, men dessa personer är oftast medvetna om att deras kunskapsnivå är låg och att man inte är så speciellt allmänbildade. Det är någonstans okej då.
Men Anjo föröker spela att han är smart och kunnig och då blottar han sig själv på ett sätt han inte begriper.

Det blir lite som att gå in på en audition och sjunga när man är tondöv.

Typ som Anna Book som ännu inte gett upp. Det kanske finns ett band mellan de här två som gör att de förstår varandras inneboende behov. Och de tror dessutom att de är begåvade. Anjo talat ju om Anna som en svensk artist. Och Anna menar att Anjo är lämpad att göra en dokumentär om hennes familj.

Som någon skrev, så att Julia och det lilla barnet kan bo hos Anna så att Anna slipper ha ett så trist liv mellan bäddningarna och de rena glasen med kallt vatten.
Citera
2025-03-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Har Legio (eller någon) sagt att de ska föregå med gott exempel? Var/när i så fall?

Obs försöker inte vara dryg, har bara missat att detta yttrats, men om det har det blir det såklart lite löjligt.

Nej han själv har inte sagt det, det var min uppfattning om honom.
Citera
2025-03-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Nej han själv har inte sagt det, det var min uppfattning om honom.

Ja, min uppfattning är att han vill att alla ska fokusera på vad andra har felat. För han själv har bara velat gott med dokumentären. Han anser själv att han har visat respekt och omtanke om den våldtagna trettonåriga flickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in