2025-03-11, 21:04
Medlem
Abelssuns avatar
Mandelmanns tar inträde för att besöka deras gård och växthus. Det ska visst vara svindyrt att äta och fika där, samt handla i gårdsbutiken. Man möts av en skylt när man kommer in att "vi ställer inte upp på selfies". De hälsar inte på besökare i trädgården. De är nog inte så trevliga och puttenuttiga som de verkar på tv.

På hemsidan står det att det är familjen som jobbar på gården, men i praktiken har de ett tjugotal anställda.
Citera
2025-03-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Vad är det där mashi som gubben hela tiden säger?
Jag antar att det är något sexuellt
Citera
2025-03-11, 21:58
Medlem
Citat:
Vad är det där mashi som gubben hela tiden säger?
Vad jag förstått så gillar han marsipan och han gillar sin fru, maschi.....
Citera
2025-03-11, 22:03
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ja det var det jag skrev förra veckan återigen
Citera
2025-03-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ja det var det jag skrev förra veckan återigen
Det tål att upprepas
Citera
2025-03-11, 22:19
Medlem
picapicans avatar
Vad tjänar de på inspelningen? Jag antar att de inte går lottlösa precis.
Citera
2025-03-11, 22:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad tjänar de på inspelningen? Jag antar att de inte går lottlösa precis.

Här kan du se företagets omsättning. Tycks inte göra några massor i vinst men samtidigt är nog omsättningen mycket högre än vad gården borde vara om de inte hade tv och samtidigt har de säkerligen fler anställda än vad som skulle behövas.

Har aldrig själv sett programmet då jag tycker hela upplägget är idiotiskt och anser inte detta vara något som ska visas på tv.

https://www.allabolag.se/foretag/mandeldalen-ab/simrishamn/restauranger/2KH5QVMI5YH9F
Citera
2025-03-11, 22:59
Medlem
Crapmagics avatar
Te ceremonin var det löjligaste & pretentiösaste jag sätt på länge
Senast redigerad av Crapmagic 2025-03-11 kl. 23:59.
Citera
2025-03-11, 23:30
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Här kan du se företagets omsättning. Tycks inte göra några massor i vinst men samtidigt är nog omsättningen mycket högre än vad gården borde vara om de inte hade tv och samtidigt har de säkerligen fler anställda än vad som skulle behövas.

Har aldrig själv sett programmet då jag tycker hela upplägget är idiotiskt och anser inte detta vara något som ska visas på tv.

https://www.allabolag.se/foretag/mandeldalen-ab/simrishamn/restauranger/2KH5QVMI5YH9F

9 anställda, hur många jobbar svart kan man undra.

Vad är det du inte gillar med serien? Själv har jag tröttnat på deras gulligull hela tiden. Verkar vara mycket fake rakt igenom.

Vem rensar ogräs och mockar skit?
Citera
2025-03-12, 06:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
9 anställda, hur många jobbar svart kan man undra.

Vad är det du inte gillar med serien? Själv har jag tröttnat på deras gulligull hela tiden. Verkar vara mycket fake rakt igenom.

Vem rensar ogräs och mockar skit?

Då jag aldrig sett programmet så kan jag inte peka ut exakt varför jag inte gillar programmet men bara att ha sett och läst om dessa två personer på andra ställen får mig att må dåligt.
Sen som sagt, att göra en serie om två puckon som sköter sin gård är inte underhållning i min värld.

De är väl dessa nio som jobbar medans paret bara gör något kul om kameran är där.
Citera
2025-03-12, 13:07
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad jag förstått så gillar han marsipan och han gillar sin fru, maschi.....

Citat:

Alltså....va? Var har ni fått dessa idéer ifrån? Smeknamnet kommer självklart av namnet Marie. I exempelvis rysktalande länder är det ett vanligt sätt att göra smeknamn av ett namn att slå ihop namnet med ett "-shi" eller "sha" på slutet. Jag känner en Mashi/Masha(Maria) som är vitryss/rumän och en Kashi(Kateryna) som är ryss.
Gustav,med sin judiska bakgrund, kan mycket väl ha rötter i den delen av världen.
Senast redigerad av Incendio 2025-03-12 kl. 13:10.
Citera
2025-03-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Alltså....va? Var har ni fått dessa idéer ifrån? Smeknamnet kommer självklart av namnet Marie. I exempelvis rysktalande länder är det ett vanligt sätt att göra smeknamn av ett namn att slå ihop namnet med ett "-shi" på slutet. Jag känner en Mashi(Maria) som är vitryss/rumän och en Kashi(Kateryna) som är ryss.
Gustav med sin judiska bakgrund kan mycket väl ha rötter i den delen av världen.
Någon av de första säsongerna där han sa det själv. Men jag kan minnas fel.

Edit.

Hittade en liten filmsnutt där han förklarar sina diverse smeknamn på sin fru.

Så jag minns rätt att marsipan var inblandat men det kan nog vara så att ditt argument är det rätta och att han sen spinner vidare med rimmande ord på detta ryska uttal av Marie.

https://www.facebook.com/TV4/videos/mandelmanns-g%C3%A5rd/1846951028713121/?utm_source=chatgpt.com
Senast redigerad av lacrima 2025-03-12 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in