Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Det har jag redan länkat.
Om du inte vill titta på klippet när några väldigt erfarna piloter förklarar svårigheten med att svänga så snävt och lägga sig så nära marken i så hög hastighet och på så låg höjd så kan jag inte tvinga dig.
Det stora problemet är lufttätheten på så låg höjd.
Som vanligt när det gäller konspirationsteoretiker så tänker ni inte hela vägen fram.
Att nånting är väldigt svårt betyder inte att det är omöjligt. Jag har själv hundratals flygtimmar i DCS med de flesta flygplanen (både stora och små) som de har i den simulatorn. Och jag har flugit in i byggnader många gånger, både frivilligt och av misstag, och det är inte så svårt som du tror att flyga nära marken och träffa en byggnad. Den är gratis att ladda ner så du kan själv prova.
Dessutom vet du inte om träffen i Pentagon var en succé. Du vet inte om det var Pentagon som skulle träffas, men om det var det så vet du inte om de tänkt träffa från sidan som de gjorde eller om de tänkt träffa snett uppifrån. Det är möjligt att träffen inte alls blev som de planerat.
Pentagon är dessutom en inte så viktig byggnad, det troliga är att Flight 77 och Flight 93 var tänkta att träffa Vita Huset och Capitol Building för det hade gjort betydligt större skada än Pentagon.
En kvalificerad gissning från mig är att Flight 77 var tänkt att träffa Vita Huset, men kaparna kunde inte lokalisera Vita Huset så de valde Pentagon istället som är betydligt lättare att se från luften.
Flight 93 var tänkt för Capitol Building men kom aldrig fram.