2025-03-11, 10:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Jag har alltid undrat varför feminister inte bara går ihop och köper en ö där de kan starta sitt eget utopiska samhälle utan män. Eftersom kvinnor är så duktiga och minst lika bra på män som allt utom möjligen irrelevanta saker som fotboll och höjdhopp så är succén given.

Istället går de omkring i alla dessa patriarkat och bara gnäller som små bebisar.

Märkligt.

Sverige är inget patriarkat så varför skulle kvinnor flytta ut till en ö?

Det är väl snarare alla MGTOW + MAGA män som borde göra det eftersom de är så fruktansvärt trötta på kvinnors "parasiterande".
Citera
2025-03-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Det är väl snarare alla MGTOW + MAGA män som borde göra det eftersom de är så fruktansvärt trötta på kvinnors "parasiterande".

Vad pratar du om? Det här är inte amerika
Citera
2025-03-11, 10:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kvinnor i parförhållande gör 7 timmar mer hemarbete än männen, om jag minns rätt.

Det är dessa sju timmar i veckan som du menar ska förklarar kvinnors benägenhet att sjukskriva sig mer.

Jag har två frågor:

Hur vet vi att de extra sju timmarna är nödvändiga över huvud taget?

Kan det vara så att kvinnor har tid att göra mer hemarbete än män eftersom dom går hemma sjukskrivna så mycket? Du verkar ta för givet att sjukskrivningen är en konsekvens av det extra hemarbetet och inte tvärtom.

Förstår egentligen inte varför du hängt upp dig på just hemarbetet. Hemarbetet brukar funka fram tills barnen kommer. Det är när barnen "kommit" som den skeva arbetsfördelningen uppstår.

"Att gå in i väggen, bränna ut sig eller bli sjukskriven med stressdiagnos – 2024 nåddes en ny dyster toppnotering i Gävleborg och Sverige.

Det är främst mammor i åldern 30-39 som drabbas, enligt den senaste rapporten från Försäkringskassan om psykisk ohälsa."

"Rapporten visar också att kvinnor löper mer än dubbelt så hög risk för stressrelaterad psykisk ohälsa, jämfört med män.

– Det positiva är att vi känner till de bakomliggande orsakerna och att utvecklingen går att bryta genom förebyggande arbetsmiljöarbete och ökad jämställdhet mellan kvinnor och män, säger Ulrik Lidwall, analytiker på Försäkringskassan och författare av rapporten."

"Störst risk löper kvinnor mellan 30-39 år som har barn i förskole- och lågstadieåldern, 3 till 8 år."

"Hon tror också att en mer uppdelad föräldraledighet tidigt i barnens liv skulle kunna hjälpa.

– Om mannen redan från början förstår vilket stort arbete det är att ta hand om ett hem och barn, är det en god start för att nå en genuin jämställdhet, tror hon."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/smabarnsmammor-mer-stressade-i-hemmet-an-pa-jobbet

Det där med delad föräldraledighet tror jag också på. Borde bli lag på det.
Citera
2025-03-11, 10:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad pratar du om? Det här är inte amerika

Du vet vad jag pratar om herr "pingviner och lejon lever faktiskt också i patriarkaaat"
Citera
2025-03-11, 11:13
Medlem
Citat:
Du vet vad jag pratar om herr "pingviner och lejon lever faktiskt också i patriarkaaat"

Nej. Du refererar till ett citat av USAs president?
Citera
2025-03-11, 11:35
Medlem
Citat:

Prova att säga det på valfri genuskurs och se hur länge du överlever.

Citat:

Knappast jämförbart, men män skulle ju till skillnad från kvinnor lyckas med det om de bara ville.
Citera
2025-03-11, 11:36
Medlem
Citat:
Män är bättre än kvinnor på att:

Begå självmord

Våldta barn, kvinnor, män

Mörda sina barn

Mörda sin partner

Utnyttja barn sexuellt

Begå sexuella övergrepp

Tortera

Misshandla

Förstöra egendom

Starta krig

Utföra massakrer

Vara ensamma

Skylla på andra

Framställa massförstörelsevapen

Vara manipulativa diktatorer

Roffa åt sig

Vara egoistiska

Vara autistiska

Vara pskykopatiska

Kosta samhället pengar

Dö i trafiken

Orsaka så andra dör i trafiken

Hata kvinnor/döda kvinnor

Hetsigt temperament

Vara fåfänga/stolta låta fåfängan/stoltheten gå ut över andra

Köpa prostituerade

Handla med människor, vapen, knark

Korrumpera samhället

Jag har säkert glömt något, men nej, finns inte mycket kvinnor är bättre på.

Hata män, kanske?
Citera
2025-03-11, 13:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Prova att säga det på valfri genuskurs och se hur länge du överlever.

Knappast jämförbart, men män skulle ju till skillnad från kvinnor lyckas med det om de bara ville.

Det hade med all säkerhet gått alldeles utmärkt att säga att Sverige inte är ett patriarkat på valfri genuskurs. Deras största fokus är troligen inte om Sverige är ett patriarkat eller inte.

Bortsett reproduktionen så hade män säkerligen överlevt utan kvinnor om de bara gav sig fan på det. Många krig och konflikter hade brutit ut för att säkerställa den nya rangordningen.
Bara att hoppas att alla andra män varit ok med att bli våldtagna och leva som domesticerade husslavar.
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-11 kl. 13:37.
Citera
2025-03-11, 13:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hata män, kanske?

Syftar du på mig?

Jag hatar inte män per se. Jag hatar inte kvinnor heller per se.
Citera
2025-03-11, 14:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Haha! Det låter ju kanon å inget man bör opponera sig emot 😅 Att bli bortskämd med dyra presenter å så vidare är inget jämfört med att bli bortskämd med att karln sköter matlagningen. Det är fan i mig kärlek det 😀

Spindlar söta?! Njäe inte direkt. Ser skit läskiga ut underifrån haha! Det ska vara en hoppspindel då eller den pyttelilla röda. Men där går fan gränsen. Min yngsta har frågat om vi kan skaffa en tarantula. Men det kan hon glömma!! Flyttar en sån in så flyttar jag ut 🤣

Silverfiskar är oxå små läskiga å andra kryp. Å icke att förglömma fästingen. Riktigt läskiga små kryp det.. Ryser..

Nä men fy!! Ormar är oxå läskiga 😅

Nej dom kanske inte opponerar sig men kaxa upp sig och säga "snabba på nu gubben" och nypa mig i kinden eller liknande händer ju jämt, liksom att kvinnor försöker bitcha en men jag förstår att jag får igen en del med tanke på hur jag är med... Ja det är ju en av sakerna som är tråkiga med att vara singel, man gör något fantastiskt gott men så äter man bara det själv.

Haha nja inte söta men coola, jag tänker alltid på spindlar när män och kvinnor bråkar, spindlars parningsritual är ju liksom för så många arter så fucked upp att man knappt fattar hur det ens kan finnas spindlar, honorna är 5 gånger större och en total mordisk kannibal som käkar upp alla hanar dom ser så hela deras arts överlevnad bygger på att honorna aldrig ser hanarna och hanarna smyger på honorna och spottar sperman från munnen in i henne så dom njuter inte heller av det....och här gnäller vi på feminism och patriarkatet liksom.... Så var inte sån nu, klart din gumma ska ha en massiv spindel en liten goliath birdeater större än din katt kanske?

Hahaha rädslan för silverfiskar kan jag inte förstå men ja fästingar och älgflugor är ju jävligt irriterande när man är i skogen om inte annat. Ormar är med coola ju!
Citera
2025-03-11, 14:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Då är det bara åka ut till något obebott land utan byggnader/infrastruktur och börja om ifrån början som männen gjorde. Lycka till!

Det är väldigt lätt att prata skit när mannen har gjort era liv så bekväma. Allt du använder är uppfunnit och gjort av en man, generellt.
Det finns ju inga kvinnor längre. Endast män i ett kollapsat patriarkat, det är de själva som får åka till obebott land och börja om från början. Vi får se hur länge det roliga varar.

I 800 generationer har människosläktet överlevt utan männens bidrag till uppfinningar. Utan kvinnor har män fått klara sig utan följande saker:

Utan män har kvinnor fått klara sig utan kärnvapen, bekämpningsmedel som DDT, fossildrivna industrier och massproduktion, asbest som byggmaterial, blyad bensin, plast och engångsartiklar, automatiserade vapensystem och AI-vapen samt mycket annat som är förödande för människosläktet, djurriket, växtriket, havet och klimatet.

Utan kvinnor hade du frusit ihjäl. För vem ska sy kläder?
Citera
2025-03-11, 14:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det finns ju inga kvinnor längre. Endast män i ett kollapsat patriarkat, det är de själva som får åka till obebott land och börja om från början. Vi får se hur länge det roliga varar.

I 800 generationer har människosläktet överlevt utan männens bidrag till uppfinningar. Utan kvinnor har män fått klara sig utan följande saker:

Utan män har kvinnor fått klara sig utan kärnvapen, bekämpningsmedel som DDT, fossildrivna industrier och massproduktion, asbest som byggmaterial, blyad bensin, plast och engångsartiklar, automatiserade vapensystem och AI-vapen samt mycket annat som är förödande för människosläktet, djurriket, växtriket, havet och klimatet.

Utan kvinnor hade du frusit ihjäl. För vem ska sy kläder?

Japp, efter att ha sett rätt många dokumentärer om fängelser runtom världen såsom Brasilien, Ryssland och USA så är det rätt komiskt att vissa män verkar slå sig för bröstet och skryta om hur de hade varit bättre på att överleva utan kvinnor än kvinnor utan män.

Fy för i helvete vad de våldtar, misshandlar, och mördar varandra. Bildar gäng och allianser, hugger varandra i ryggarna osv osv.
Blir det upplopp slaktar de varandra rakt av.

Majoriteten (normala) unga män hade fått prostituera sig och suga kuk som fan för att ha en chans att överleva.
OCH sy kläder, diska, städa, skaffa och tillaga maten, bädda, vårda åldrande och/eller sjuka släktingar, putsa fönster, springa ärenden, ta hand om det administrativa, osv osv osv.
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-11 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in