2018-11-22, 11:29
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men dom är inte bättre på att skaffa ovänner

Men en sak som kvinnor helt odiskutabelt är bättre på än män måste vara att föda barn, skvallra, intrigera, skylla på motsatta könet, gå i högklackat och inte minst rösta på fel partier.

Jag har säkert glömt flera punkter

Kvinnor har lättare för att skaffa vänner för att de har ett större behov av vänner, en följd av att de har starkare flockmentalitet än män.
Citera
2018-11-22, 12:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Kvinnor har lättare för att skaffa vänner för att de har ett större behov av vänner, en följd av att de har starkare flockmentalitet än män.

Vilket till viss del bevisas av #metoo-flocken förra året där alla högljutt försökte överträffa varandra i gammal skåpmat från typ förra årtiondet eller ännu längre tillbaka. Kvinnor är helt enkelt bättre än män på att älta urgamla raggförsök/inviter eller inbillade oförrätter från det motsatta könet.

En annan sak som kvinnor är bäst på är att skräpa ner marken med cigarettfimpar, böter borde instiftas rätt omgående för detta respektlösa beteende.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-11-22 kl. 12:31.
Citera
2018-11-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Om inte det där med kvinnlig empati är en myt, skulle jag vilja se det som en väldigt positiv kvinnlig egenskap. Det förutsätter dock att den används för att göra gott till skillnad mot att försöka bli den optimala psykopaten eller satkärringen.

Tycker också att kvinnor är överlägset bäst på att höja (eller sänka... ) stämningen och motivationen bland människor. Sådant skall inte förringas. Krig kan vändas (eller kanske upphöra) med rätt motivation.

För övrigt är det väldigt frestande att skriva om hur män är överlägsna på många områden, men motiveringen till det är ju att att man inte vill ha jämställdhet via kvotering och annan totalitär skit. Alltså att inte felaktigt förvänta sig 50-50. Inte att man vill trycka ner kvinnor som en del felaktigt tror.
Du kan varken döma eller frikänna hela ditt kön baserat på hur du själv fungerar. Jag tror inte folk vill "trycka" ner kvinnor, jag tror de anser att kvinnor redan är därnere.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2018-11-22 kl. 14:11.
Citera
2018-11-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/har-ar-andelen-ensamma-pappor-storst
https://www.scb.se/statistik/_publikationer/le0001_2010k02_ti_03_a05ti1002.pdf
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0179639

"Interesting facts:

Single fathers are more likely to be divorced and single mothers are more likely to have never been married (NBM). 50% of single mothers are NBM status compared to 30% of single fathers who are NBM status.
Single Fathers are more likely to be white, older and more educated than single mothers. 56% of single fathers identify as white, while 33% of single mothers identify as white.
41% of single fathers were cohabiting compared to only 16% of single mothers. The Cohabiting single fathers were highly disadvantaged - younger, less educated, and more likely to be in poverty.
Single fathers make more money than single mothers. But, I am not sure if this study includes money paid by welfare, food stamps (SNAP, School lunch), rent subsidies (income based, section 8, vouchers, etc), healthcare, childcare, and other benefits. While there are specific government assistance programs that target women and children, there is few or no such programs that target single dads. The assumption seems to be that single moms and women need help but struggling single dads don’t.
There is a 900% increase in single fathers from 1960 to 2015."
Källa: "Quora"

https://slate.com/human-interest/2012/07/single-motherhood-worse-for-children.html
Varför länkade du till den där informationen om att det finns mest singelpappor i Kalix? hade svårt att hitta någon relevans med den informationen. Du kommenterar inte en enda av källorna du länkat till och ingen av dom stödjer ditt tidigare påstående.

Ja, det var min poäng, det är olika grupper. Hur tolkar du det här: "41% of single fathers were cohabiting compared to only 16% of single mothers. The Cohabiting single fathers were highly disadvantaged - younger, less educated, and more likely to be in poverty."? Att när mannen när han träffar en ny kvinna blir han "disadvantaged" och det går ut över barnen? Mannen blir yngre, mindre utbildad och fattigare?
Senast redigerad av Emmy.Ha 2018-11-22 kl. 14:15.
Citera
2018-11-22, 14:01
Avslutad
Män är bättre än kvinnor på att:

Begå självmord

Våldta barn, kvinnor, män

Mörda sina barn

Mörda sin partner

Utnyttja barn sexuellt

Begå sexuella övergrepp

Tortera

Misshandla

Förstöra egendom

Starta krig

Utföra massakrer

Vara ensamma

Skylla på andra

Framställa massförstörelsevapen

Vara manipulativa diktatorer

Roffa åt sig

Vara egoistiska

Vara autistiska

Vara pskykopatiska

Kosta samhället pengar

Dö i trafiken

Orsaka så andra dör i trafiken

Hata kvinnor/döda kvinnor

Hetsigt temperament

Vara fåfänga/stolta låta fåfängan/stoltheten gå ut över andra

Köpa prostituerade

Handla med människor, vapen, knark

Korrumpera samhället

Jag har säkert glömt något, men nej, finns inte mycket kvinnor är bättre på.
Senast redigerad av Jenny9 2018-11-22 kl. 14:03.
Citera
2018-11-22, 14:04
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män är bättre än kvinnor på att:

Begå självmord

Mörda sina barn

Mörda sin partner

Utnyttja barn sexuellt

Begå sexuella övergrepp

Tortera

Misshandla

Förstöra egendom

Starta krig

Utföra massakrer

Vara ensamma

Skylla på andra

Framställa massförstörelsevapen

Vara manipulativa diktatorer

Roffa åt sig

Vara egoistiska

Vara autistiska

Vara pskykopastiska

Kosta samhället pengar

Dö i trafiken

Orsaka så andra dör i trafiken

Hata kvinnor/döda kvinnor

Hetsigt temperament

Vara fåfänga/stolta låta fåfängan/stoltheten gå ut över andra

Köpa prostituerade

Handla med människor, vapen, knark

Korrumpera samhället

Jag har säkert glömt något, men nej, finns inte mycket kvinnor är bättre på.
Tack för din Information. Skulle du kunna säga något som kvinnor är bättre på?
Citera
2018-11-22, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Tack för din Information. Skulle du kunna säga något som kvinnor är bättre på?

Här är det kanske mer frågan om vad kvinnor inte är bra på
Citera
2018-11-22, 14:08
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Jaså.. Som vad?
Citera
2018-11-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Du kan varken döma eller frikänna hela ditt kön baserat på hur du själv fungerar. Jag tror inte folk vill "trycka" ner kvinnor, jag tror det anser att kvinnor redan är därnere.

Nej det är klart, de flesta tänker nog på sitt aldeles egna vis. Jag försökte bara ta fram en variant som kanske inte nödvändigtvis behöver ses som helsvart för kvinnor som läser trådar som den här.

Rent praktiskt. Tror du att många menar att en kvinna som gillar och klarar sitt arbete helt ok, plötsligt skall sluta bara för att hon är en kvinna? Det har i alla fall jag väldigt svårt att tro.
Jag tror de flesta bara vill att världen skall vara rättvis. Varken mer eller mindre.
Citera
2018-11-22, 14:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Tack Jenny9, då vet vi vad du tycker om män.
Lycka till i din värld sen då. Det kommer nog gå jättebra med dina relationer till andra människor.
Citera
2018-11-22, 14:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Varför länkade du till den där informationen om att det finns mest singelpappor i Kalix? hade svårt att hitta någon relevans med den informationen. Du kommenterar inte en enda av källorna du länkat till och ingen av dom stödjer ditt tidigare påstående.

Ja, det var min poäng, det är olika grupper. Hur tolkar du det här: "41% of single fathers were cohabiting compared to only 16% of single mothers. The Cohabiting single fathers were highly disadvantaged - younger, less educated, and more likely to be in poverty."? Att när mannen när han träffar en ny kvinna blir "disadvantaged" och det går ut över barnen? Mannen blir yngre, mindre utbildad och fattigare?
Hade du hängt med så är det svar på en specifik fråga.
Jag kan inte hjälpa att du inte hänger med i diskussionerna utan hoppar in mitt i handligen.
Citera
2018-11-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej det är klart, de flesta tänker nog på sitt aldeles egna vis. Jag försökte bara ta fram en variant som kanske inte nödvändigtvis behöver ses som helsvart för kvinnor som läser trådar som den här.

Rent praktiskt. Tror du att många menar att en kvinna som gillar och klarar sitt arbete helt ok, plötsligt skall sluta bara för att hon är en kvinna? Det har i alla fall jag väldigt svårt att tro.
Jag tror de flesta bara vill att världen skall vara rättvis. Varken mer eller mindre.
Jag tror inte det är så enkelt. I så fall hade världen redan varit mer rättvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in