2025-03-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det är enormt ensamt här på forumet. Varför finns det inte en enda människa här som man på ett positivt sätt kan diskutera föreningen Det fria Sverige med? Jag blir frustrerad och galen i huvudet. Flashback Forum är bäst i hela världen, men nationalistdelen är ingenting som är värt att hänga i. Jag förstår varför Dan Eriksson och Magnus Söderman hatar oss på den här sidan. Fingubbar! Usch, jag mår så dåligt.

Att träffa någon på en promenad i skärgården och jag fattar att den förstår, och den förstår att jag förstår och man känner sig nära. Sen ses man aldrig igen. När dina händer sökte mig i mörkret, det är alltid kvar. Det minnet kommer aldrig någonsin att försvinna. Jag älskar dig för alltid!

Diskussion kommer emellanåt upp i andra trådar, om än inte alltid positiv sådan. Offervilja, kommer du ihåg när hjälten Dulny försökte ragga folk för en bussresa från Stockholm till gubbdagiset i Älgarås? Intresset var minimalt. Dulnys fanboys var inte intresserade av att lämna gaming-stolen.

Två trötta gubbar i Älgarås och deras medelålders+ medlemmar som gillar att äta brakmiddag. Äta och dricka gott. Mat och prat. Det här är inte direkt hög energi som Kasslern brukade säga. Och Kasslern själv dras nu med en massa gubbar och tanter.
Citera
2025-03-05, 21:59
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Diskussion kommer emellanåt upp i andra trådar, om än inte alltid positiv sådan. Offervilja, kommer du ihåg när hjälten Dulny försökte ragga folk för en bussresa från Stockholm till gubbdagiset i Älgarås? Intresset var minimalt. Dulnys fanboys var inte intresserade av att lämna gaming-stolen.

Två trötta gubbar i Älgarås och deras medelålders+ medlemmar som gillar att äta brakmiddag. Äta och dricka gott. Mat och prat. Det här är inte direkt hög energi som Kasslern brukade säga. Och Kasslern själv dras nu med en massa gubbar och tanter.
Just det raggandet kommer jag inte ihåg, men jag kommer ihåg allt hans prat i Vita Pillret om sitt raggande på unga indiantjejer i Sydamerika. Christoffer Dulny var fantastisk när han var konferencier på ett av Det fria Sveriges evenemang och på ett coolt sätt spelade upp människor på scenen med hjälp av musik. Han har ju en hyfsat bra musiksmak och stil, men är ett jävla svin. Det är väldigt synd om Frida. "Älska mig, älska mig, Dulny, jag hatar kvinnor till och med mer än vad ni män gör!" Patetiskt!

Boy Harsher - The Look You Gave (Tack, Dulny!)

Haha, den stora humorfestivalen. Dan Eriksson och Magnus Söderman har spelat in ett avsnitt där de äter semlor :

https://www.youtube.com/watch?v=5KTVFnwOMNE
Citera
2025-03-05, 23:11
Medlem
Citat:
Just det raggandet kommer jag inte ihåg, men jag kommer ihåg allt hans prat i Vita Pillret om sitt raggande på unga indiantjejer i Sydamerika. Christoffer Dulny var fantastisk när han var konferencier på ett av Det fria Sveriges evenemang och på ett coolt sätt spelade upp människor på scenen med hjälp av musik. Han har ju en hyfsat bra musiksmak och stil, men är ett jävla svin. Det är väldigt synd om Frida. "Älska mig, älska mig, Dulny, jag hatar kvinnor till och med mer än vad ni män gör!" Patetiskt!

Boy Harsher - The Look You Gave (Tack, Dulny!)

Haha, den stora humorfestivalen. Dan Eriksson och Magnus Söderman har spelat in ett avsnitt där de äter semlor :

Ja, mycket semlor i tvåpack att köpa i butikerna. Jag tror inte att två semlor, en var, räckte för Dan och Magnus.

Idag började den kristna fastan, Offervilja. Tror vi att Pastor Söderman fastar nu?
Citera
2025-03-05, 23:34
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, mycket semlor i tvåpack att köpa i butikerna. Jag tror inte att två semlor, en var, räckte för Dan och Magnus.

Idag började den kristna fastan, Offervilja. Tror vi att Pastor Söderman fastar nu?
Nej, det tror vi väl inte att han gör.

Var inte det där semmel-klippet med Dan och Magnus otroligt charmigt och roligt, experten10?

En underbar sak med Dan och Magnus är att de känns så trygga och alltid vågar driva med sig själva. De vet att de är lite knubbsälsaktiga, men spelar ändå in ett klipp där de vräker i sig semlor. Under min avstängningstid från Flashback så var min mamma och jag ute på landet under ett par dagar och då köpte vi en semla som vi delade på. Jag är inte så himla förtjust i semlor. Tyckte inte att den var så god alls, trots att den var dyr och hade fått fina recensioner. Det är ett tråkigt bakverk. Tråkmåns.
Citera
2025-03-06, 07:56
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
...

Fotfolket skall avstå söndagssteken medan överhögheten festar på semlor. Att någon vill betala till detta spektakel är tragiskt. Att Offervilja ser något roligt i det likaså.
Citera
2025-03-06, 11:45
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Fotfolket skall avstå söndagssteken medan överhögheten festar på semlor. Att någon vill betala till detta spektakel är tragiskt. Att Offervilja ser något roligt i det likaså.
Att nu i semmeltider spela in ett sådant där klipp är väl ett ganska smart sätt att försöka få nya människor att upptäcka Det fria Sverige. Någon med nationalistiska åsikter sökte kanske på semlor och klickade på det där. Nu känner den människan till den här föreningen. Ni måste ju förstå att jag troligtvis har blivit lite skadad i hjärnan också. Sedan 2017 har jag varit full fler dagar än vad jag har varit nykter.
Citera
2025-03-06, 21:02
Medlem
Offerviljas avatar
Föreningen Det fria Sverige är ju faktiskt helt ljuvlig. Vilken bredd av evenemang de har. Det är konstutställningar, trerättersmiddagar, föreläsningar, nationaldagsfiranden, midsommarfiranden, kräftskivor, julfiranden, musikspelningar, Youtubevideor, livesända podcastavsnitt, sälsafarin, pubkvällar, trubadurkvällar, utlandsresor till nationella i andra länder, sommarfester, loppisar, grillfester och allt möjligt annat. Skicka handskrivna brev till mig med bilder på Dan Andersson och Karin Boye där det bland annat står "jag tänker på dig och saknar dig". Den där människan är helt psyksjuk i huvudet. Två psykiskt sjuka människor ska inte ha med varandra att göra. Förresten så känner jag mig frisk när jag läser brevet om och om igen, jag är nog mest bara lite alkoholiserad och deprimerad. Samtidigt så blev jag jätteglad också, människan har lyssnat på mitt prat om Dan och Karin. Vilken underbart cool och vacker människa. De lesbiska tankarna och känslorna måste bort. Karin Boye gick i terapi för det här hon. Fingubbarna Dan Eriksson och Magnus Söderman är de rätta för mig, det är dem som jag verkligen, verkligen älskar. Över hela Älgarås finns det ett hopp och en förtvivlan. Allting kommer att bli bra till slut.

Vad tycker ni är det sämsta och det bästa med föreningen Det fria Sverige?

Återigen tack till SYSTEMexe för att du fick mig att upptäcka Retur to the Land!
Citera
2025-03-07, 11:28
Medlem
Offerviljas avatar
Magnus Söderman och Jonas Nilsson pratar om besöket i Sydafrika:

https://www.magnussoderman.nu/p/om-att-befinna-sig-i-afrika-och-europa
Citera
2025-03-07, 13:59
Medlem
Offerviljas avatar
Intressant att höra att både Magnus Söderman och Jonas Nilsson upplever att det känns mer som att de är bland sitt eget folk när de är tillsammans med boer i Sydafrika än när de träffar människor från Tyskland, England och Frankrike. Svenskar och boer är enligt Jonas och Magnus otroligt lika varandra. En sak som jag länge har undrat över är varför det germanska folket tyskar är så fula. Tyskar är också väldigt konstiga och svåra att umgås med. Efter ryssar så är tyskar det jobbigaste folket att behöva ha bredvid sig på badstränder i Spanien. Sydafrikaresan verkar ha varit helt fantastisk. I höst blir det en ny sådan här gruppresa till Sydafrika.
Citera
2025-03-10, 18:56
Medlem
Offerviljas avatar
Den här föreningens ordförande Dan Eriksson har läst här på Flashback Forum och inspirerats och försöker nu att få in lesbiska poeter i den nationella rörelsen. Först stavade han Karin Boyes efternamn helt fel, vilket jag gissar beror på att han kanske egentligen inte har en så himla bra koll på henne. Det har han dock nu i sin artikel rättat till. Kul och bra gjort av Dan! Karin Boye är helt underbar!
Citat:
Ta inte Det fria Sverige för givet

Karin Boye menade att det gör ont när knoppar brister, men nog finns det något härligt och kraftfullt när vårt köra nord vaknar till liv igen. Visserligen har det varit en osedvanligt mild vinter, åtminstone här i Skaraborg, men det är ändå härligt med de ljusa morgnarna och vårsolen som värmer ansiktet under promenaden.
https://www.friasvenskar.se/c/artiklar/ta-inte-det-fria-sverige-for-givet

Citera
2025-03-11, 10:44
Medlem
Vad har den Eriksson för etnisk bakgrund tror ni? Finsk? Samisk? Ser ju knappast ut som en typisk german...
Citera
2025-03-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreiherrL
Vad har den Eriksson för etnisk bakgrund tror ni? Finsk? Samisk? Ser ju knappast ut som en typisk german...

Svar på din fråga.

Citat:
[...]
Ingrid Sionistqvist och Maria Celander... Din feta jävla fjälljude!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in