2023-12-26, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Så de får folk att flytta till ett ställe som ledarna själva inte nödvändigtvis vill bo på, sedan får medhjälparna foten och måste flytta därirån, alternativt bo kvar och stöta på sina forna kamrater då och då. Och Dan som har tjatat så om folkgemenskap under åren.
Glöm inte att han först flyttade till Laxå från Tyskland, för att senare flytta tillbaka till Tyskland, och sen till Mariestad. Så rules for thee, but not for me gäller i allra högsta grad. Sveriges nationella bör sitta i en död håla 20 mil från civilisationen i väntan på nästa midsommarfirande. Det mest spännande kommer ju helt klart vara elräkningen för hus #2. Elområde 4 är ju det värst drabbade av elbristen, så det kommer ju inte vara gratis.
Citera
2023-12-27, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En lite rolig sak är att DFS uppesittarkvällar från 2021 och 2023 är exakt lika långa. De håller både på i 3 timmar, 11 minuter och 56 sekunder.

Det där med längden på avsnitten är kanske inte så konstigt, ändå. Dessa herrar gillar ju symbolik. 3 timmar, 11 minuter och 56 sekunder. Så vad har vi då? 3 står ju för tredje bokstaven i alfabetet, alltså C. 11 minus 3 blir 8, och 56 minus 48 blir också 8, och åttonde bokstaven i alfabetet är H. Detta ska alltså utläsas som C88, eller ”Combat 88” där 88 syftar på
”Heil Hitler”. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-12-27, 08:12
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
Glöm inte att han först flyttade till Laxå från Tyskland, för att senare flytta tillbaka till Tyskland, och sen till Mariestad. Så rules for thee, but not for me gäller i allra högsta grad. Sveriges nationella bör sitta i en död håla 20 mil från civilisationen i väntan på nästa midsommarfirande. Det mest spännande kommer ju helt klart vara elräkningen för hus #2. Elområde 4 är ju det värst drabbade av elbristen, så det kommer ju inte vara gratis.
Det är hustrun som bestämmer var Dan bor. DFS är Dans enda möjlighet att få bestämma över något över huvud taget. Magnus är hans undergivne dräng och tillsammans leker dom nationell buskisradio.
Citera
2023-12-27, 08:22
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det roar mig att se skiten rasa samman runt DFS. Jag och många med mig skrev tidigt här i tråden att det hela var ett pyramidspel. I stort sett alla lämnar eller kastas ut av DFS och vännerna blir färre och färre. Hur länge till får Eva-Maria vara kvar? När bedömer Domänhajen att Skåneboomern är en belastning för föreningen som ska frysas ut? Är det när lånet till andra huset ska börja betalas tillbaka?

Ja, DFS har haft problem med medlemstillväxten men det kommer att vända nu när Dan har fått en BMW att köra runt i för föreningens pengar. Det här är precis vad DFS behöver. En ordförande som kommer glidande till huset i Älgarås i en BMW signalerar enormt självförtroende och det är sånt som attraherar nya medlemmar.
Citera
2023-12-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Ja, DFS har haft problem med medlemstillväxten men det kommer att vända nu när Dan har fått en BMW att köra runt i för föreningens pengar. Det här är precis vad DFS behöver. En ordförande som kommer glidande till huset i Älgarås i en BMW signalerar enormt självförtroende och det är sånt som attraherar nya medlemmar.
Ja detta kommer vara gruset som får den stora stenen i rullning. Först BMW sedan ett fritt Sverige.
Citera
2023-12-27, 17:50
Medlem
Jag inte kan se en direkt mening med en korvrullningsmaskin t ex men däremot osar det framgång när föreningen har en fin bil och fler utifrån kommer få upp ögonen och därigenom kommer DFS dra till sig fler medlemmar.
Vem hade inte tagit ett steg tillbaka om man ska gå med i en förening och ser att den har en sketen Opel från 90talet skriven på sig? Det är ju då tattarlampan börjar lysa för fan. Medlemmar får säkerligen låna den om föreningen känner sig okej med det så förstår inte erat problem. Skärpning era förbannade svartpiller.....
Senast redigerad av P-ter 2023-12-27 kl. 17:53.
Citera
2023-12-27, 18:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-ter
Jag inte kan se en direkt mening med en korvrullningsmaskin t ex men däremot osar det framgång när föreningen har en fin bil och fler utifrån kommer få upp ögonen och därigenom kommer DFS dra till sig fler medlemmar.
Vem hade inte tagit ett steg tillbaka om man ska gå med i en förening och ser att den har en sketen Opel från 90talet skriven på sig? Det är ju då tattarlampan börjar lysa för fan. Medlemmar får säkerligen låna den om föreningen känner sig okej med det så förstår inte erat problem. Skärpning era förbannade svartpiller.....
Sammanslutningar där ledaren skor sig på alla andras bekostnad förknippar inte jag direkt med framgång. Tycker mer det osar sunkig kommunism i nåt gammalt östland. Eller typ såna här zigenarpalats som klanledaren bygger upp för sig själv, omgiven av smuts. På tal om tattarlampor då, kanske.

Men oavsett så är det bra att medlemmarna vet vad pengarna går till. Är det som du säger, att de känner att de får högre status för att Dan åker omkring i en BMW, så lär de sätta in ännu mer pengar i de olika fonderna nästa år.
Senast redigerad av baggebo1 2023-12-27 kl. 18:27.
Citera
2023-12-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Sammanslutningar där ledaren skor sig på alla andras bekostnad förknippar inte jag direkt med framgång. Tycker mer det osar sunkig kommunism i nåt gammalt östland. Eller typ såna här zigenarpalats som klanledaren bygger upp för sig själv, omgiven av smuts. På tal om tattarlampor då, kanske.
Jag är värdelös på sarkasm men gjorde ett försök. Skulle ha lagt till en "" i slutet.

Svenskarnas hus hade kunnat bli något bra och flera hade höga förväntningar men zigenarpalats känns som en rätt bra beskrivning. Man får ge Dan och Mange att dom är entreprenörer i alla fall! Hej hej
Senast redigerad av P-ter 2023-12-27 kl. 18:41.
Citera
2023-12-27, 18:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-ter
Jag är värdelös på sarkasm men gjorde ett försök. Skulle ha lagt till en "" i slutet.
Ok, skönt!

Man vet aldrig dock, vissa medlemmar resonerar ungefär så. En Stefan Fahlander uttalar sig, och menar att Dan egentligen har alldeles för dåligt betalt:

Citat:
Det är väl inte orimligt att föreningen tillhandahåller en bil till ledningen. Problemet med ledningens ersättningar är väl inte att de är för höga, utan snarare tvärtom. De är alldeles för låga.

Vi ska nog vara väldigt tacksamma för att ledningen ställer upp att jobba för de tämligen usla ersättningar som DFS har råd att betala. Min största rädsla är att det någon gång kommer en dag då de tröttnar.
https://twitter.com/erik1955viby/status/1738665609624183060

I sin senaste tweet skriver Stefan för övrigt ner sin syn på Gaza och nazister:
Citat:
Gaza förtjänar samma slut som Berlin 1945
De allierade slutade inte förrän de tyska nazisterna helt hade besegrats. Detsamma måste gälla för hur Israel agerar mot Hamasterroristerna i Gaza.
https://twitter.com/erik1955viby/status/1740060436681097522

Bara lite för att se vilka människotyper som är svenskens framtid inom "DFS".
Citera
2023-12-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ok, skönt!

Man vet aldrig dock, vissa medlemmar resonerar ungefär så. En Stefan Fahlander uttalar sig, och menar att Dan egentligen har alldeles för dåligt betalt:

https://twitter.com/erik1955viby/status/1738665609624183060

I sin senaste tweet skriver Stefan för övrigt ner sin syn på Gaza och nazister:

https://twitter.com/erik1955viby/status/1740060436681097522

Bara lite för att se vilka människotyper som är svenskens framtid inom "DFS".
Kikade hans twitter lite snabbt och Stefan "Röstade Moderat i över 40 år, men "vaknade" för åtta år sedan." Fahlander tycker att Carl Bildt är en av dom som förstört landet. Oh the irony
Citera
2023-12-27, 20:08
Medlem
Offerviljas avatar
Världen är en fruktansvärt hemsk plats. Det går inte att lita på någon. Jag tänkte tidigare att nationalister är bättre människor än andra, men det är de ju inte. Hur sjuk är inte jag då som skrivit så mycket positiva saker om Dan Eriksson och Det fria Sverige, samtidigt som jag inte själv velat varit medlem eller donerat några pengar till föreningen eftersom jag inte litar ett dugg på Finlands-Dan. Sedan tänker jag också på alla djur som blir plågade av människor i världen. Earthlings är den värsta filmen som jag har sett i mitt liv. Jag ångrar att jag har sett den dokumentären. Det finns många som inte tror på att jag har donerat ungefär 180 000 kronor till den nationella rörelsen, men det har jag faktiskt gjort. Dan Eriksson är en oerhört hänsynslös människa. Haha, Fahlander-gubbens inlägg ska ni läsa, det var den sortens gubbars inlägg som Danne brukade trycka gilla på på Twitter när de hatade mig för mitt Ingrid & Conrad-hat. Jag hatar sådana där gamla gubbar. Jag kommer ihåg en tid då alla älskade Ingrid & Conrad. Dan Eriksson och Stefan Jacobsson borde betala tillbaka de pengarna som jag donerat till dem. Glömmer heller aldrig NMR:arnas besvikelse och Robin Palmblads ångestskrik när de förstått att Ingrid Sionistqvist och Daniel Frändebög valt Motgift framför dem. Då mådde NMR:isarna riktigt dåligt. Jag bryr mig inte så mycket om Dans nya bil (min pappa som inte är så snäll men som jag tycker är lite lik Joe Strummer har nog mer än tio stycken bilar), det som jag är arg och besviken på Dan för är hans samarbete med Ingrid & Conrad och förnedringen av Flashbackmästarna. Dan har valt Fahlander-gubben och Eva-Marie framför mig, trots att jag under en lång period donerade 4000 kronor i månaden till den nationella rörelsen.
Citera
2023-12-27, 20:55
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Världen är en fruktansvärt hemsk plats. Det går inte att lita på någon. Jag tänkte tidigare att nationalister är bättre människor än andra, men det är de ju inte. Hur sjuk är inte jag då som skrivit så mycket positiva saker om Dan Eriksson och Det fria Sverige, samtidigt som jag inte själv velat varit medlem eller donerat några pengar till föreningen eftersom jag inte litar ett dugg på Finlands-Dan. Sedan tänker jag också på alla djur som blir plågade av människor i världen. Earthlings är den värsta filmen som jag har sett i mitt liv. Jag ångrar att jag har sett den dokumentären. Det finns många som inte tror på att jag har donerat ungefär 180 000 kronor till den nationella rörelsen, men det har jag faktiskt gjort. Dan Eriksson är en oerhört hänsynslös människa. Haha, Fahlander-gubbens inlägg ska ni läsa, det var den sortens gubbars inlägg som Danne brukade trycka gilla på på Twitter när de hatade mig för mitt Ingrid & Conrad-hat. Jag hatar sådana där gamla gubbar. Jag kommer ihåg en tid då alla älskade Ingrid & Conrad. Dan Eriksson och Stefan Jacobsson borde betala tillbaka de pengarna som jag donerat till dem. Glömmer heller aldrig NMR:arnas besvikelse och Robin Palmblads ångestskrik när de förstått att Ingrid Sionistqvist och Daniel Frändebög valt Motgift framför dem. Då mådde NMR:isarna riktigt dåligt. Jag bryr mig inte så mycket om Dans nya bil (min pappa som inte är så snäll men som jag tycker är lite lik Joe Strummer har nog mer än tio stycken bilar), det som jag är arg och besviken på Dan för är hans samarbete med Ingrid & Conrad och förnedringen av Flashbackmästarna. Dan har valt Fahlander-gubben och Eva-Marie framför mig, trots att jag under en lång period donerade 4000 kronor i månaden till den nationella rörelsen.

Det var väldigt så viktiga I&C hade blivit för NMR vid den tiden. Man såg i stort sett på duon som avgörande för ett helt nationellt uppvaknande, de bytte t.o.m. ut slagorden där ett tag:
"Utan Tyko Göteborg - ingen revolution!"

När beskedet sedan kom (alla andra fattade ju att det var Motgift de skulle välja) var de populära radiopratarna plötsligt värdelösa, skulle hålla käften och inte uttala sig om ämnen de inte förstod sig på, "Äsch! Vi går vår egen väg" som Öberg uttryckte det. Surt, sa' räven.

Dan däremot gnuggade korvfingrarna och visste att utnyttja det hela.
DFS är som den elaka snubben som lockar till sig brudarna för att sedan dumpa dem, medan NMR är den snälle nörden som aldrig blir vald.

I filmen Black Jack motsvarar trummisen Tommy DFS , medan Kaj är NMR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in