2025-03-11, 17:36
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreiherrL
Vad har den Eriksson för etnisk bakgrund tror ni? Finsk? Samisk? Ser ju knappast ut som en typisk german...
Dan Eriksson beställde förut ett sådant där rasutredningtest. Han visade upp resultatet i direktsändning på Youtube. Han är typ 40-45% skandinavisk, 42% finsk och 1,3% inuit. Dan är halvfinsk och halvsvensk kan man säga. Jag älskar honom och min mamma. Min blonda och blåögda mamma som har det så jobbigt med mig hela tiden. Jag älskar henne så himla mycket!
Citera
2025-03-11, 19:00
Medlem
Offerviljas avatar
Vi här på Flashback Forum har en enorm makt att påverka den nationella rörelsen. Det kan omöjligt vara en slump det här med att Dan Eriksson hela tiden upprepar det som jag i mina inlägg smyger in. Härmapa. Vid så otroligt många tillfällen efter att jag har skrivit om någon musiker eller författare så skriver eller pratar Dannemannen om det. Det har skett vid minst 40 tillfällen. Offervilja postar Morrissey - You Have Killed Me, dagen efter så kör Dan just den låten i introt till sin livesändning. Vi är en maktfaktor att räkna med!
Senast redigerad av Offervilja 2025-03-11 kl. 19:15.
Citera
2025-03-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vi här på Flashback Forum har en enorm makt att påverka den nationella rörelsen. Det kan omöjligt vara en slump det här med att Dan Eriksson hela tiden upprepar det som jag i mina inlägg smyger in. Härmapa. Vid så otroligt många tillfällen efter att jag har skrivit om någon musiker eller författare så skriver eller pratar Dannemannen om det. Det har skett vid minst 40 tillfällen. Offervilja postar Morrissey - You Have Killed Me, dagen efter så kör Dan just den låten i introt till sin livesändning. Vi är en maktfaktor att räkna med!

Det finns bara en "Danneman" och det är "Danneman" som streamar med Insiktsfulle Stockholmaren och Fritjof Persson.
Citera
2025-03-12, 18:07
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreiherrL
Det finns bara en "Danneman" och det är "Danneman" som streamar med Insiktsfulle Stockholmaren och Fritjof Persson.
Jag har en så dålig koll på sådana där personer. Förstår inte meningen med att bry sig om dem. Fritjof Persson vet jag ju såklart vem han är, men "Danneman" och "Insiktsfulle stockholmaren" är för mig helt okända personer. Vet att det finns en tråd i det här delforumet där det skrivs om den där typen av "nationalister". Bryr mig dock inte så mycket om att läsa i den.

Det är många svenskar som är mer finska än vad de tror. För några år sedan så fanns det en trend bland kända youtubers där man rastestade sig själv. Nästan alla svenskar som testade sig hade ganska mycket finskt blod i sig. Jag har tyvärr säkert också det eftersom min farfar kommer från en sådan där finnmarksbygd i Hälsingland. Svenskarna är det vackraste folket i hela världen, men hade säkert varit ännu finare utan den enormt stora invandringen av finnar till vårt land. Att visa upp resultatet i direktsändning var väldigt modigt gjort av Dan Eriksson tycker jag. Magnus Söderman är nog ganska ordentligt svensk han, det tycker jag i alla fall att det ser ut som. Han är mycket mer svensk än vad Dan är.
Citera
2025-03-13, 08:19
Medlem
Citat:
Jag har en så dålig koll på sådana där personer. Förstår inte meningen med att bry sig om dem. Fritjof Persson vet jag ju såklart vem han är, men "Danneman" och "Insiktsfulle stockholmaren" är för mig helt okända personer. Vet att det finns en tråd i det här delforumet där det skrivs om den där typen av "nationalister". Bryr mig dock inte så mycket om att läsa i den.

Det är många svenskar som är mer finska än vad de tror. För några år sedan så fanns det en trend bland kända youtubers där man rastestade sig själv. Nästan alla svenskar som testade sig hade ganska mycket finskt blod i sig. Jag har tyvärr säkert också det eftersom min farfar kommer från en sådan där finnmarksbygd i Hälsingland. Svenskarna är det vackraste folket i hela världen, men hade säkert varit ännu finare utan den enormt stora invandringen av finnar till vårt land. Att visa upp resultatet i direktsändning var väldigt modigt gjort av Dan Eriksson tycker jag. Magnus Söderman är nog ganska ordentligt svensk han, det tycker jag i alla fall att det ser ut som. Han är mycket mer svensk än vad Dan är.

Även Fritjof Persson är halvfinne då dennes mor är från Finland. Arge Utlandssvensken har också finskt påbrå.

Dock måste det påpekas. Bara för att ens förfäder bott i Finland behöver det nödvändigtvis inte betyda att de var etniska finnar.

Jag har ett fåtal förfäder som bodde i Finland, men de var av svenskt och tyskt påbrå.
Senast redigerad av FreiherrL 2025-03-13 kl. 08:22.
Citera
2025-03-16, 11:30
Medlem
Offerviljas avatar
Menyn på evenemanget "Mat och prat" som hålls i Svenskarnas hus i Älgarås nästa helg:
Förrätt: Krämig potatis- och purjolökssoppa med knaperstekt bacon och krutonger.

Huvudrätt: Långbakad pulled pork serverad med coleslaw, potatisgratäng och BBQ-sås.

Efterrätt: Cheesecake toppad med en härlig bärkompott.

Till varje rätt serveras noga utvalda drycker som förhöjer smakerna och förgyller måltiden.
Tankar om menyn?

Det blir också föreläsningar av Dan Eriksson, Magnus Söderman och Yvonne Lindholm.
Citera
2025-03-16, 15:31
Medlem
Citat:
Menyn på evenemanget "Mat och prat" som hålls i Svenskarnas hus i Älgarås nästa helg:
Förrätt: Krämig potatis- och purjolökssoppa med knaperstekt bacon och krutonger.

Huvudrätt: Långbakad pulled pork serverad med coleslaw, potatisgratäng och BBQ-sås.

Efterrätt: Cheesecake toppad med en härlig bärkompott.

Till varje rätt serveras noga utvalda drycker som förhöjer smakerna och förgyller måltiden.
Tankar om menyn?

Det blir också föreläsningar av Dan Eriksson, Magnus Söderman och Yvonne Lindholm.

En fantastisk brakmiddag!

Nu har vi facit på vad den nationella rörelsen mynnat ut i. Två överviktiga gubbar som bjuder (du måste betala) på brakmiddag. Mat och prat.
Citera
2025-03-16, 19:20
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
En fantastisk brakmiddag!

Nu har vi facit på vad den nationella rörelsen mynnat ut i. Två överviktiga gubbar som bjuder (du måste betala) på brakmiddag. Mat och prat.
Ja, det var en bra meny. "Mat och prat" kommer säkert att bli ett trevligt och spännande evenemang. Föredragen låter väldigt intressanta:
Under kvällen får vi lyssna till tre engagerande föredrag som utforskar kreativitetens betydelse i olika former:

Yvonne Lindholm (Svea Kultur):
"Det är aldrig för sent att ta upp din passion."
Yvonne delar sin personliga resa inom konsten och belyser hur kreativitet kan bli en drivkraft för både individ och samhälle.

Dan Eriksson (Det fria Sverige):
"Kreativitet och teknik: Att nå hjärtan och själar."
Dan visar hur vi kan använda modern teknik för att skapa kulturellt betydelsefulla verk som talar direkt till det svenska folkets hjärta.

Magnus Söderman (Det fria Sverige):
"Skaldekonstens betydelse för svensk kultur."
Magnus diskuterar vikten av poesi och svensk skaldekonst och avslutar med att läsa några av sina egna dikter.
Citera
2025-03-16, 19:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Dan Eriksson (Det fria Sverige):
"Kreativitet och teknik: Att nå hjärtan och själar."
Dan visar hur vi kan använda modern teknik för att skapa kulturellt betydelsefulla verk som talar direkt till det svenska folkets hjärta.
Undrar om han menar sina egna AI-poplåtar som han lanserade för ett tag sedan?
Citera
2025-03-17, 01:10
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Undrar om han menar sina egna AI-poplåtar som han lanserade för ett tag sedan?
Om jag inte minns fel så hade Danneman en hiphop karriär en gång i tiden. Kanske saknar han det kreativa?
Citera
2025-03-17, 20:15
Medlem
Offerviljas avatar
Jonas Nilsson har varit på besök hemma hos Magnus Söderman i hans hus i Älgarås och tillsammans har de spelat in ett nytt program om resan till Sydafrika. I det första avsnittet så pratade de mycket om Magnus intryck av hela landet Sydafrika, men den här gången så är fokuset på den underbara staden Orania (snart en universitetsstad). Det här avsnittet var lika intressant som det förra och jag känner att Sydafrika är ett land som jag verkligen skulle vilja besöka.

Hur fantastisk är inte Jonas Nilsson? Vi svenska nationalister borde precis som befolkningen i Orania ha fotografier av honom på väggarna!

https://www.magnussoderman.nu/p/i-orania-ser-det-inte-morkt-ut
Citera
2025-03-18, 05:53
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jonas Nilsson har varit på besök hemma hos Magnus Söderman i hans hus i Älgarås och tillsammans har de spelat in ett nytt program om resan till Sydafrika. I det första avsnittet så pratade de mycket om Magnus intryck av hela landet Sydafrika, men den här gången så är fokuset på den underbara staden Orania (snart en universitetsstad). Det här avsnittet var lika intressant som det förra och jag känner att Sydafrika är ett land som jag verkligen skulle vilja besöka.

Hur fantastisk är inte Jonas Nilsson? Vi svenska nationalister borde precis som befolkningen i Orania ha fotografier av honom på väggarna!

https://www.magnussoderman.nu/p/i-orania-ser-det-inte-morkt-ut
Skulle definitivt vara bättre om Jonas Nilsson tog över Dfs från den perversa virrpannan Söderman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in