2025-03-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladder
Det måste ha varit ett jättejobb att rensa bort så många saker från det stora huset.

* Vet inte hur många gånger dem rensade i husets källare och garage men man såg marginell förändring. L och H erbjöd till och med följare att dem skulle komma och hjälpa dem rensa. Nu är det källare, garage och hyrt förråd så det blir garanterat minst tre rensningsvloggar.
* Fint att se att Hampus och Erik tar sitt ansvar medan Linda svävar i det blå.
Skulle inte förvåna mig att om hon träffar någon ny kärlek i en annan stad och flyttar själv och lämnar barnen.
Citera
2025-03-09, 20:23
Medlem
Luftiss avatar
Fortfarande så styr och ställer hon över Erik. Han får köra till återvinningen medan hon står i köksfönstret och har åsikter kring varför han inte gör saker på ett visst sätt. Sen ska han även hjälpa henne att bygga klart köksön osv.
Citera
2025-03-09, 20:33
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Fortfarande så styr och ställer hon över Erik. Han får köra till återvinningen medan hon står i köksfönstret och har åsikter kring varför han inte gör saker på ett visst sätt. Sen ska han även hjälpa henne att bygga klart köksön osv.

Sen gick det inte att undvika att se irritationen över att H hade lämnat ungarna hos E. Känns som L varit helt ovetande om detta, jösses så oansvarigt att killarna tar självständiga beslut 😲
Citera
2025-03-10, 00:12
Medlem
Igår blev Erik beordrad till Linda för att sätta upp golvlister i köket. Han hade glömt det innan han blev utsparkad ;-
Citera
2025-03-10, 10:50
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Igår blev Erik beordrad till Linda för att sätta upp golvlister i köket. Han hade glömt det innan han blev utsparkad ;-

Kan väl varit hon som gjorde det.?
Citera
2025-03-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Kan väl varit hon som gjorde det.?
På bilden i reelen stod att det var Erik som gjort det.
Citera
2025-03-10, 13:11
Medlem
Det bästa sätten för Linda och Erik att återigen gilla varandra.

1. Prata och försök hitta bra saker hos varandra.

2. Hjälp varandra.

3. Anstränga sig att inte i onödan kritisera varandra.

4. Försök att hitta vad som avgör kärleken mellan dem , vad som ökar och minskar kärleken.
Citera
2025-03-10, 13:24
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det bästa sätten för Linda och Erik att återigen gilla varandra.

1. Prata och försök hitta bra saker hos varandra.

2. Hjälp varandra.

3. Anstränga sig att inte i onödan kritisera varandra.

4. Försök att hitta vad som avgör kärleken mellan dem , vad som ökar och minskar kärleken.

Haha, va?? Det bästa sättet för dessa två människor att leva vidare är att Linda fortsätter med sin terapi (och tar den på allvar) och lär sig förstå att världen inte kretsar kring henne. I Eriks fall är det bästa att han hittar någon som verkligen älskar och respekterar honom.
Citera
2025-03-10, 17:09
Medlem
I en kommentar på sin senaste vlogg bekräftar H vad som länge misstänkts i tråden:
Citat:
"Kanske en fräck fråga men det såg ut som att du fick gå tomhänt ut denna seperation 😢"
"Ja du.. jag lämnade mycket istället för att ta striderna. Kan prata mer om det i en kommande video. ❤️"
Att man ska behöva ta strider för en rättvis bodelning är under all kritik. Jag skäms å L:s vägnar att hon inte kan sköta det här som en vuxen individ.
Citera
2025-03-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag får sån känsla att en vuxen person i denna familj är en riktig marionett mästare - H verkar så glad för sitt enkla liv just nu, att slippa renoveringar och alla påbörjade projekt.
Det intressanta är att detta hintades av anhöriga redan 2013 i deras dåvarande blogg.
Citat:
Drygt 11 månader senare..: "Jag ser liknelser mellan er och ett land som styrs av en diktator. De länderna skapar bara krig och vill inte sluta fred. Dom ser alla andr som hot.
Jag undrar vem diktatorn i ert förhållande är, vem det är som bestämt att ni inte ska kunna umgås med nära och kär utan att känna er hotade hela tiden."
Citat:
"Håller med hannah i allt hon skriver och jag tror mig veta VEM som är diktatorn i ert förhållande ?"
Citat:
Öland: "Hej Pappa1s familj.
Kommentaren vi fick av er visar att ni känner er träffade till viss del.
Eftersom kommentaren innehåller en del känsliga privata saker kommer vi inte publicera den. Om ni har saker ni vill diskutera kan ni skicka ett mail till oss på -.
Det vi kan skriva här är att ingen bestämmer mer än någon annan i familjen av oss vuxna."
Citera
2025-03-10, 20:10
Medlem
Citat:
Sen gick det inte att undvika att se irritationen över att H hade lämnat ungarna hos E. Känns som L varit helt ovetande om detta, jösses så oansvarigt att killarna tar självständiga beslut 😲

Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Det intressanta är att detta hintades av anhöriga redan 2013 i deras dåvarande blogg.

Ja alltså.. I vloggarna nu på senare tid så har verkligen min bild av Hampus ändrats helt. Jag "ramlade" in på deras konto då jag fått skvallrat för mig om dramat. Popcorn poppades.
Hampus upplevde jag som dryg, tvär & .. Hög av sig själv på nå vis. Uppenbart mådde han kasst då, för nu - vilken skillnad! Verkar vara en trevlig snubbe man gärna skulle ta en öl med. Hittar på kul grejer med barnen, har ordning på sina prioriteringar & verkar njuta av livet.

Linda däremot... ojojoj. Strömsunds ensammaste kvinna? Allt hon gör är att shoppa, städa, laga mat till sig själv. Och alla hennes vloggar genomsyras av en bitterhet över livet, hon har fucking mage att klaga på HUR Erik hjälper henne slänga sopor, & det är tydligt att inga av dom äldre barnen vill ha med henne att göra längre. Så sjukt att verkligen se blicken hon fick då hon berättade att H lämnat barnen hos E, svart blick liksom. Obehagligt!
Citera
2025-03-10, 20:45
Medlem
Citat:

I vilken video och när i videon är detta? Orkar inte leta igenom alla. Någon skrev att hon fick svarta ögon.

Vore så intressant art höra närstående berätta om deras relation, och hur linda var i relationen. (Bestämmande och styrande?) Detta ser man ju tydligen mot erik, men hon verkar ju även varit det mot hampus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in