2025-02-27, 10:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Nej, jag förstår att det här problemet inte rör Hinge specifikt. Min poäng var mer att det är trist att det inte verkar spela någon större roll ifall man får matchningar eller inte på en dejtingapp. Allt som oftast leder det ändå ingen vart.

Jag brukar sällan be om att få prata i telefon med mina matchningar, det känns lite för påträngande när man inte känner någon på det sättet. Men vad vet jag? Däremot brukar jag efter ett tag fråga ifall vi kan fortsätta skrivandet på annan plattform så som exempelvis messenger.

Förstod att det inte var just Hinge-appen som skulle vara problemet. Ville nog mest belysa att det är ”så det funkar” med nätdejting…tyvärr och att alla råkar ut för det mer eller mindre.

Skulle vara intressant att se statistik på antal matchningar där man chattat som faktiskt lett till en träff? Procenten är nog ganska låg vilket kanske inte är så konstigt egentligen.

Säger inte att man ska hetsa om ett telefonsamtal (jag har absolut inte gjort det med alla) men det kan vara ett ganska nice sätt att ta det ett steg längre efter chatten. Har man chattat ganska intensivt under 4-5 dagar och det känns bra så testa?
Inte för att detta hjälper problemet i att folk slutar svara osv…det problemet kommer aldrig försvinna.
Citera
2025-03-08, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag börjar ledsna på att det är så många tjejer på Hinge som inte svarar, slutar svara efter något enstaka meddelande, tar bort matchningen efter några dagar utan anledning eller ställer in planerade dejter med kort varsel.

Hinge är trots allt den dejtingapp där jag får flest matchningar men det spelar ju ingen som helst roll när matchningarna inte leder någon vart…

Är det fler killar som har liknande erfarenheter från appen?

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Låter inte direkt som ett ”Hinge-problem” utan ett vanligt förfarande när det kommer till dejtingappar överlag. Har aldrig haft Hinge men sånt här hände titt som tätt på Tinder också. Finns inte heller så mycket man kan göra åt saken, många kan eller vet helt enkelt inte hur man ska/borde bete sig. Man är ju väldigt anonym under chatt-fasen och då tror jag många tycker det är en lätt utväg att gå.
Tyckte man efter ett tag kunde avläsa ganska snabbt om en tjej var genuint intresserad eller inte. Sådana människor lade jag ingen energi på alls.
Tar du vidare chattar efter några dagar till att ringa? Upplevde det som ett ganska bra sätt att kolla av.

Skulle jag gissa tror jag problemet är större ju längre ner i åldrarna man befinner sig.
Tyvärr ett väldigt vanligt fenomen. Mer regel än undantag att personen man skrivit med ghostar.

Jag har till och med haft tjejer som skrivit till mig först. Där allting gått väldigt bra. För att sedan bli ghostad. Minsta lilla mina man kliver på kan döda attraktionen snabbt hos en kvinna.
Citera
2025-03-09, 09:38
Avslutad
Så märklig app.

Köpte plus och har gillat typ halva Sverige. Så antingen har alla dessa klickat nej, eller så är alla dessa helt enkelt inte aktiva trots att det står ”aktiv nu”. Kan man få ut statistik som visar hur många som aktivt rejectat en?

Har bara fått typ 5 matchningar sen jag köpte plus för ett par dagar sedan. Ibland när man har gratisversionen har man blivit bombarderad med matchningar.

Men det lär väl helt plötsligt kicka igång med matchningar med plus efter en vecka då abonnemanget börjar ta slut i syfte att få en att förnya abonnemanget. Allt i den här appen är så konstigt då allting går i vågor.
Citera
2025-03-09, 10:17
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Så märklig app.

Köpte plus och har gillat typ halva Sverige. Så antingen har alla dessa klickat nej, eller så är alla dessa helt enkelt inte aktiva trots att det står ”aktiv nu”. Kan man få ut statistik som visar hur många som aktivt rejectat en?

Har bara fått typ 5 matchningar sen jag köpte plus för ett par dagar sedan. Ibland när man har gratisversionen har man blivit bombarderad med matchningar.

Men det lär väl helt plötsligt kicka igång med matchningar med plus efter en vecka då abonnemanget börjar ta slut i syfte att få en att förnya abonnemanget. Allt i den här appen är så konstigt då allting går i vågor.

Så där är det med alla dejtingsajter/appar. Jag betalade 600kr för 3 månader på Mötesplatsen. En jättesöt tjej gillade mig, jag gillade henne tillbaka och blev en matchning. Vi skrev en-två dagar och jag frågade henne vad som fick henne att "gilla mig", hon försvann i någon dag och återkom och skrev att "det är väldigt mycket nu med allt julfirandet jag kommer tillbaka när det firandet är över".
Hon återkom aldrig...

Sedan en annan kvinna som ja fråga samma sak och fick ett generiskt svar "du såg mysig ut". Så svara jag och fråga om intressen. Inget svar.
Dagen efter min Plusmedlemskap gick ut fick jag 1 "like" på min profil. Vilket sammanträffande!

Och sist men inte minst ett par stycken som jag gillade och de gillade mig tillbaka och jag tar ALLTID första steget och skriver. Men inget svar får man. Då är ändå Mötesplatsen en mer seriös sida än Tinder.

Ibland undrar man om det är AI bottar där på dejtingfronten eller tjejer som är anställda av dejtingföretaget för att locka och hålla kvar män. Skulle inte förvåna mig iallafall.
Citera
2025-03-09, 11:10
Bannlyst
Citat:
Tyvärr ett väldigt vanligt fenomen. Mer regel än undantag att personen man skrivit med ghostar.

Jag har till och med haft tjejer som skrivit till mig först. Där allting gått väldigt bra. För att sedan bli ghostad. Minsta lilla mina man kliver på kan döda attraktionen snabbt hos en kvinna.
De har aldrig varit intresserade från första början. Det där med minor hit och dit är bortförklaringar. Om en kvinna är intresserad så suger hon av dig och ger allt av sig och gör det enklare för dig att träffa henne. De som håller på med tysta lekar och "har fullt upp" suger någon annans kuk. En kvinnas liv suger hästballe och hon tror att hennes väninnor, padel, träning eller whatever är viktigare. Tro mig, de som vill ses vilar sig tiden samma dag eller två kanske tre dagar. På hinge var det en i supporten som svarade att de inte ger matchningar mycket i början för att man ska lära känna tjejen en i taget eller några enstaka, får man mycket i början så får man inget sen.
Citera
2025-03-09, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
De har aldrig varit intresserade från första början. Det där med minor hit och dit är bortförklaringar. Om en kvinna är intresserad så suger hon av dig och ger allt av sig och gör det enklare för dig att träffa henne. De som håller på med tysta lekar och "har fullt upp" suger någon annans kuk. En kvinnas liv suger hästballe och hon tror att hennes väninnor, padel, träning eller whatever är viktigare. Tro mig, de som vill ses vilar sig tiden samma dag eller två kanske tre dagar. På hinge var det en i supporten som svarade att de inte ger matchningar mycket i början för att man ska lära känna tjejen en i taget eller några enstaka, får man mycket i början så får man inget sen.
Det där kan jag skriva under på. Men konstigt med tjejer som FÖRST skriver och sedan ghostar.
Citera
2025-03-09, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Så där är det med alla dejtingsajter/appar. Jag betalade 600kr för 3 månader på Mötesplatsen. En jättesöt tjej gillade mig, jag gillade henne tillbaka och blev en matchning. Vi skrev en-två dagar och jag frågade henne vad som fick henne att "gilla mig", hon försvann i någon dag och återkom och skrev att "det är väldigt mycket nu med allt julfirandet jag kommer tillbaka när det firandet är över".
Hon återkom aldrig...

Sedan en annan kvinna som ja fråga samma sak och fick ett generiskt svar "du såg mysig ut". Så svara jag och fråga om intressen. Inget svar.
Dagen efter min Plusmedlemskap gick ut fick jag 1 "like" på min profil. Vilket sammanträffande!

Och sist men inte minst ett par stycken som jag gillade och de gillade mig tillbaka och jag tar ALLTID första steget och skriver. Men inget svar får man. Då är ändå Mötesplatsen en mer seriös sida än Tinder.

Ibland undrar man om det är AI bottar där på dejtingfronten eller tjejer som är anställda av dejtingföretaget för att locka och hålla kvar män. Skulle inte förvåna mig iallafall.
Måste vara något sånt. De snygga tjejerna man ser i flödet i början är i själva verket bara skyltdockor som inte ens varit aktiva i appen på flera år eller månader. Sen lägger man lite fint att de är "aktiva nu" eller "aktiva idag" för att man ska leva i tron att de här tjejerna är aktiva när de antagligen bara skapat ett konto någon gång för längesedan och sedan lagt av när de insåg att det inte fanns någon hunk på en vit häst. Kvar är tredjehandssorteringen.

Enkel marknadsföringsteori. Desperata män är en kassako. Och nu när dejtingappar börjar dö ut sakta men säkert så försöker ägarna krama ut det allra sista.
Citera
2025-03-09, 17:27
Medlem
Citat:
Så märklig app.

Det är spelare mot spelare i en globaliserad dejting-marknad dessa kvinnor får för mycket luft av alla som skriver hur vackra och fina dom är samt dom har kollat för mycket på romantiska filmer och förväntar sig något sådant en imaginär karaktär som inte existerar på riktigt. En fantasi. Män fortsätter spela med i eländet allt för ofta.

Varenda brud har sitt ord dom anklagar män för narcissism idag och tror dom är något nära en modell kändis i populäritet samt att deras fitta är helig eller bara värd en Adonis som kom och gick. Var är nästa hora att borra? Resten är kanske men aldrig tillräckliga och utbytbara inom fem minuter så fort deras saga om hur en relation ska vara inte överensstämmer med verkligheten.

Visa lite stolthet sluta betala om ni inte får någon utdelning ni slösar tid och pengar och om ni är ute och söker ha noll tålamod för kvinnor som låter er vänta på svar hon ska dubbeltexta dig inte tvärtom.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-03-09 kl. 17:31.
Citera
2025-03-09, 20:18
Medlem
Generalkosmoss avatar
Är hinge mer poppis än Tinder?
Citera
2025-03-09, 20:37
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Är hinge mer poppis än Tinder?

Jag tror att Tinder fortfarande har fler användare världen över men jag upplever däremot att Hinge är en seriösare dejtingapp än Tinder.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-03-09 kl. 20:41.
Citera
2025-03-10, 01:44
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Citat:
Det där kan jag skriva under på. Men konstigt med tjejer som FÖRST skriver och sedan ghostar.
Man får väl inte ha hur många inaktiva chattar på Hinge som helst utan måste starta konversationer för att kunna fortsätta swipea. Det är en rimlig förklaring till varför en del skriver först fastän de inte är intresserade. Andra orsaker kan vara att att de skriver till en stor del av sina matchningar och väljer sedan bara att gå vidare med de/den mest intressanta av de som svarat. En annan orsak kan vara att ni helt krasst är väldigt "lame" att skriva med så att ni dödar intresset hos matchningarna själva. Sedan finns det förstås en del bottar liksom tjejer som bara använder appen som ett tidsfördriv och för att få bekräftelse så de slutar svara efter ett tag när de tröttnar.
Citera
2025-03-10, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Man får väl inte ha hur många inaktiva chattar på Hinge som helst utan måste starta konversationer för att kunna fortsätta swipea. Det är en rimlig förklaring till varför en del skriver först fastän de inte är intresserade. Andra orsaker kan vara att att de skriver till en stor del av sina matchningar och väljer sedan bara att gå vidare med de/den mest intressanta av de som svarat. En annan orsak kan vara att ni helt krasst är väldigt "lame" att skriva med så att ni dödar intresset hos matchningarna själva. Sedan finns det förstås en del bottar liksom tjejer som bara använder appen som ett tidsfördriv och för att få bekräftelse så de slutar svara efter ett tag när de tröttnar.
Men svarar hon inte mig så kan hon väl inte fortsätta swipea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in