2024-12-16, 00:05
Avslutad
Algoritmen är verkligen så enkel att genomskåda.

När man har köpt premumtjänsten så får man en hel del matchningar efter att man själv swipat på en massa profiler.

Sen när man är tillbaka i gratisversionen så får man inga matchningar längre av de swipes man gör. Istället får man då och då enstaka "gillningar" av tjejer, som typiskt sett är träsktroll och som inte är pursvenska direkt.
Citera
2024-12-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Algoritmen är verkligen så enkel att genomskåda.

När man har köpt premumtjänsten så får man en hel del matchningar efter att man själv swipat på en massa profiler.

Sen när man är tillbaka i gratisversionen så får man inga matchningar längre av de swipes man gör. Istället får man då och då enstaka "gillningar" av tjejer, som typiskt sett är träsktroll och som inte är pursvenska direkt.

Den för 300 kr eller 500 kr , vilket paket pratar du om?
Citera
2024-12-17, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Den för 300 kr eller 500 kr , vilket paket pratar du om?
Finns inga paket. Finns två olika betaltjänster. Plus eller X. Båda är samma skit. Så att lägga extra pengar på X är inte värt när Plus gör samma jobb.
Citera
2024-12-17, 22:14
Medlem
Citat:
Finns inga paket. Finns två olika betaltjänster. Plus eller X. Båda är samma skit. Så att lägga extra pengar på X är inte värt när Plus gör samma jobb.

Okej. Jag kör plus får inga matchningar alls...

Har väl fått typ 15 som svarat på meddelande ...

Katastrof

Ser varken bra eller dålig ut..
Citera
2024-12-17, 22:17
Avslutad
Citat:
Okej. Jag kör plus får inga matchningar alls...

Har väl fått typ 15 som svarat på meddelande ...

Katastrof

Ser varken bra eller dålig ut..
Då ser du tyvärr inte särskilt bra ut.

Jag får en hel del matchningar när jag köpt Plus/X. Visserligen är 95 procent träsktroll... och resterande 5 procent ser okej ut medan 0,01 procenten ser bra ut.
Citera
2024-12-17, 22:44
Medlem
Citat:
Då ser du tyvärr inte särskilt bra ut.

Jag får en hel del matchningar när jag köpt Plus/X. Visserligen är 95 procent träsktroll... och resterande 5 procent ser okej ut medan 0,01 procenten ser bra ut.

Tycker de är många tjejer som ser bra ut på appen...

Fler än i verkligheten
Citera
2024-12-17, 22:49
Avslutad
Citat:
Tycker de är många tjejer som ser bra ut på appen...

Fler än i verkligheten
Givetvis finns dom snygga tjejerna i massor bland kortleken. Men att få en matchning med dessa är väldigt svårt.
Citera
2025-02-07, 23:20
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag har aldrig haft en dejting-app där antalet matchningar har varierat så kraftigt. Vissa veckor får jag i princip inga matchningar alls, andra veckor får jag upp emot 7-8 matchningar. Det är lite anmärkningsvärt.

Jag har aldrig heller haft någon betalversion av Hinge då jag tycker att det är för dyrt även fast det troligen hade kunnat leda till fler matchningar. Det verkar som att folk här inne har blandade erfarenheter från betalversionerna av appen.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-02-07 kl. 23:33.
Citera
2025-02-12, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag har aldrig haft en dejting-app där antalet matchningar har varierat så kraftigt. Vissa veckor får jag i princip inga matchningar alls, andra veckor får jag upp emot 7-8 matchningar. Det är lite anmärkningsvärt.

Jag har aldrig heller haft någon betalversion av Hinge då jag tycker att det är för dyrt även fast det troligen hade kunnat leda till fler matchningar. Det verkar som att folk här inne har blandade erfarenheter från betalversionerna av appen.
Att betala lönar sig. Betydligt mer än på Tinder. Jag har betalat två gånger (ena gången för + och andra gången för X) och har haft gratisversionen också. Det är som natt och dag. Men betala inte den dyraste prenumerationen. Välj den billigare varianten då dom i stort sett ger samma effekt och är identiska.

Denna app är nog betydligt mer algoritm-styrd än Tinder. Det märkliga är att man som gratismedlem kan gå veckor utan någon match medan man i andra perioder får kontinuerligt in gillningar och matchningar. Exempelvis förra sommaren samlade jag ändå på mig 80-100 matchningar bara av att vara gratismedlem tills det avstannade. Däremot mestadels låg kvalitet på damerna. När jag betalade så fick jag några guldkorn.

När jag startade om och körde gratisversionen för några veckor sedan så fick jag max 5 matchningar på ett par veckor. När jag startade om igår och började köra igång så har jag bara på en dag fått typ 10 matchningar. Så något är väldigt märkligt.

Jag har märkt att jag typ bara får blattetjejer av den lägre kvalitativa sorten när jag har gratisversionen numera. Det är dessutom alltid samma blattetjejer som har gillat mig lååångt lååångt innan. Man undrar om appen medvetet gör så här. Samtidigt gillar dessa blattetjejer olika bilder/prompter av mig så de sitter ju bevisligen och gillar mig vid olika tillfällen. Antar väl att appen gör att jag bara syns för dem.

När jag sedan betalar för mig så får jag många vanliga och fagra svenska tjejer omkring ett dygn efter att jag har betalat. Haha snacka om extremt rasistisk app som ger träsktroll till blattar (som knappt ens har någon profilbild för att de inte vågar visa sig för sina brushor) för gratisprofiler och sedan ger svenska tjejer till killar som betalar för prenumerationen.
Citera
2025-02-27, 07:26
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag börjar ledsna på att det är så många tjejer på Hinge som inte svarar, slutar svara efter något enstaka meddelande, tar bort matchningen efter några dagar utan anledning eller ställer in planerade dejter med kort varsel.

Hinge är trots allt den dejtingapp där jag får flest matchningar men det spelar ju ingen som helst roll när matchningarna inte leder någon vart…

Är det fler killar som har liknande erfarenheter från appen?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-02-27 kl. 07:45.
Citera
2025-02-27, 09:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag börjar ledsna på att det är så många tjejer på Hinge som inte svarar, slutar svara efter något enstaka meddelande, tar bort matchningen efter några dagar utan anledning eller ställer in planerade dejter med kort varsel.

Hinge är trots allt den dejtingapp där jag får flest matchningar men det spelar ju ingen som helst roll när matchningarna inte leder någon vart…

Är det fler killar som har liknande erfarenheter från appen?

Låter inte direkt som ett ”Hinge-problem” utan ett vanligt förfarande när det kommer till dejtingappar överlag. Har aldrig haft Hinge men sånt här hände titt som tätt på Tinder också. Finns inte heller så mycket man kan göra åt saken, många kan eller vet helt enkelt inte hur man ska/borde bete sig. Man är ju väldigt anonym under chatt-fasen och då tror jag många tycker det är en lätt utväg att gå.
Tyckte man efter ett tag kunde avläsa ganska snabbt om en tjej var genuint intresserad eller inte. Sådana människor lade jag ingen energi på alls.
Tar du vidare chattar efter några dagar till att ringa? Upplevde det som ett ganska bra sätt att kolla av.

Skulle jag gissa tror jag problemet är större ju längre ner i åldrarna man befinner sig.
Citera
2025-02-27, 09:46
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Låter inte direkt som ett ”Hinge-problem” utan ett vanligt förfarande när det kommer till dejtingappar överlag. Har aldrig haft Hinge men sånt här hände titt som tätt på Tinder också. Finns inte heller så mycket man kan göra åt saken, många kan eller vet helt enkelt inte hur man ska/borde bete sig. Man är ju väldigt anonym under chatt-fasen och då tror jag många tycker det är en lätt utväg att gå.
Tyckte man efter ett tag kunde avläsa ganska snabbt om en tjej var genuint intresserad eller inte. Sådana människor lade jag ingen energi på alls.
Tar du vidare chattar efter några dagar till att ringa? Upplevde det som ett ganska bra sätt att kolla av.

Skulle jag gissa tror jag problemet är större ju längre ner i åldrarna man befinner sig.

Nej, jag förstår att det här problemet inte rör Hinge specifikt. Min poäng var mer att det är trist att det inte verkar spela någon större roll ifall man får matchningar eller inte på en dejtingapp. Allt som oftast leder det ändå ingen vart.

Jag brukar sällan be om att få prata i telefon med mina matchningar, det känns lite för påträngande när man inte känner någon på det sättet. Men vad vet jag? Däremot brukar jag efter ett tag fråga ifall vi kan fortsätta skrivandet på annan plattform så som exempelvis messenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in