Citat:
Ursprungligen postat av
Styrkelyftare
Jag har aldrig haft en dejting-app där antalet matchningar har varierat så kraftigt. Vissa veckor får jag i princip inga matchningar alls, andra veckor får jag upp emot 7-8 matchningar. Det är lite anmärkningsvärt.
Jag har aldrig heller haft någon betalversion av Hinge då jag tycker att det är för dyrt även fast det troligen hade kunnat leda till fler matchningar. Det verkar som att folk här inne har blandade erfarenheter från betalversionerna av appen.
Att betala lönar sig. Betydligt mer än på Tinder. Jag har betalat två gånger (ena gången för + och andra gången för X) och har haft gratisversionen också. Det är som natt och dag. Men betala inte den dyraste prenumerationen. Välj den billigare varianten då dom i stort sett ger samma effekt och är identiska.
Denna app är nog betydligt mer algoritm-styrd än Tinder. Det märkliga är att man som gratismedlem kan gå veckor utan någon match medan man i andra perioder får kontinuerligt in gillningar och matchningar. Exempelvis förra sommaren samlade jag ändå på mig 80-100 matchningar bara av att vara gratismedlem tills det avstannade. Däremot mestadels låg kvalitet på damerna. När jag betalade så fick jag några guldkorn.
När jag startade om och körde gratisversionen för några veckor sedan så fick jag max 5 matchningar på ett par veckor. När jag startade om igår och började köra igång så har jag bara på en dag fått typ 10 matchningar. Så något är väldigt märkligt.
Jag har märkt att jag typ bara får blattetjejer av den lägre kvalitativa sorten när jag har gratisversionen numera. Det är dessutom alltid samma blattetjejer som har gillat mig lååångt lååångt innan. Man undrar om appen medvetet gör så här. Samtidigt gillar dessa blattetjejer olika bilder/prompter av mig så de sitter ju bevisligen och gillar mig vid olika tillfällen. Antar väl att appen gör att jag bara syns för dem.
När jag sedan betalar för mig så får jag många vanliga och fagra svenska tjejer omkring ett dygn efter att jag har betalat. Haha snacka om extremt rasistisk app som ger träsktroll till blattar (som knappt ens har någon profilbild för att de inte vågar visa sig för sina brushor) för gratisprofiler och sedan ger svenska tjejer till killar som betalar för prenumerationen.