2025-03-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Vad får dig att tro att det är han själv som skickat detta?

Citat:
Vad ser ni i dessa screenshots som inte jag ser? Att rutorna är blåa betyder väl bara att båda personerna använder iMessage?

Anjo använder en iPhone och när man använder iMessage så är skickade SMS blåa när man skickar till en annan iPhone och mottagna är gråa.
Citera
2025-03-08, 19:51
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Anjo använder en iPhone och när man använder iMessage så är skickade SMS blåa när man skickar till en annan iPhone och mottagna är gråa.
Det gäller även Android.
Citera
2025-03-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Nej. Meddelanden man tar emot har en ljusgrått ruta, och det man skickar har en blå ruta.
Kolla länken
https://gofile.io/d/D3ykgm

Första bilden "Hej Pontus. Jag skulle kunna prata med dig..." ett meddelande ifrån offret är rutan ljusgrå och till vänster. I övre högra hörnet kan man se delar av en blå ruta, det Anjo skickade

Sen är plötsligt den blå rutan till högre tjejens meddelanden, enligt Anjo. Helt uppenbart fejk.

Kolla din egen Messenger så ser du att dina meddelanden är blå till höger, och andra personers är ljusgrå till vänster

Tillägg: såg att du fattade. Men låter mitt meddelande ligga kvar i fall andra inte hellre ser vad vi menar

Kanske var det tänkt att han skulle använda smset i dokumentären istället för mejlet ifrån advokaten. Jag tycker det är väldigt konstigt.
Citera
2025-03-08, 19:53
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Kanske var det tänkt att han skulle använda smset i dokumentären istället för mejlet ifrån advokaten. Jag tycker det är väldigt konstigt.
Undra om mejlet också är fejkat.
Citera
2025-03-08, 19:56
Avslutad
Citat:

Jo jag förstod det tillslut, kan han verkligen vara så jävla dum att fejka ett sådant meddelande i sin dokumentär? Försöker komma på någon rimlig förklaring till att brottsoffret skulle ha skickat en screenshot på sin telefon till t.ex. Antonio/Anjo på detta meddelandet, men det verkar sinnessjukt osannolikt.
Citera
2025-03-08, 20:01
Medlem
Citat:
Undra om mejlet också är fejkat.
Mycket möjligt eftersom man inte får se hela mejlet och inte heller advokatens namn.
Hur kan man veta att alla fick chansen att uttala sig?

Citat:
Jo jag förstod det tillslut, kan han verkligen vara så jävla dum att fejka ett sådant meddelande i sin dokumentär? Försöker komma på någon rimlig förklaring till att brottsoffret skulle ha skickat en screenshot på sin telefon till t.ex. Antonio/Anjo på detta meddelandet, men det verkar sinnessjukt osannolikt.

Det var någon här som påpekade det också när jag tog upp det redan innan dokumentären släpptes. Han är korkad och är gränslös, han har ingen trovärdighet överhuvudtaget förutom hos småbarn och mindre begåvade människor.
Citera
2025-03-08, 20:02
Medlem
"FÖRLÅT" 8/2 2025 https://gofile.io/d/0eoxre Olistad: https://www.youtube.com/watch?v=C8e_oDEtOVQ
Pontus: ”Margaux dokumentär är nått jag skulle kunna skrapa ihop på en pisskvart. När man ser den här filmen, kommer man tänka att den (Margaux) dokumentären är från Wish”

Pontus: ”Jag är glad om jag får vara med i någonting folkkärt nån gång vi får väl se”

Pontus: ”Jag vet om också att jag har talang utöver att jag har mycket följare, jag vet om att jag fick inte mycket följare av ren tur som många andra kanske -bah wingat å se vad som händer. Jag vet att jag har kunskap till att skapa film”

Pontus: "Svälj din stolthet, betala, titta, sen har du all rätt i världen att vara jättearg”
Citera
2025-03-08, 20:06
Medlem
Pontus går ut med statistik för försäljning av filmen: https://ibb.co/QjMX3dX4
Totalt 23 874
I skrivande stund har privatversionerna som jag känner till minst 13 967 visningar och 16 492 nedladdningar.
Citera
2025-03-08, 20:08
Avslutad
Citat:
Det var någon här som påpekade det också när jag tog upp det redan innan dokumentären släpptes. Han är korkad och är gränslös, han har ingen trovärdighet överhuvudtaget förutom hos småbarn och mindre begåvade människor.

Kom ihåg att Anjo är så respekterad för att han i princip alltid har kvitton:

Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
F: "Hur vet du att det du gör är rätt? Det kan ju vara så att du hänger ut en oskyldig?"
Pontus: "Precis man måste vara väldigt noga och det är därför jag tror jag har blivit så pass stor på Youtube och blivit så pass respekterad för att jag har i princip alltid kvitton på saker och ting. Jag är en person som alltid tag in extremt säkra källor. (...) jag går hellre ut med saker med kvitton, än att göra som många nyhetskanaler på Youtube gör dvs ”det ryktas om”

Men om det visar sig att bevisen är fejk då? Det vore en riktig skandal om han fejkar dessa meddelanden med brottsoffret.
Citera
2025-03-08, 20:08
Medlem
Citat:
Totalt 23 874
I skrivande stund har privatversionerna som jag känner till minst 13 967 visningar och 16 492 nedladdningar.

Känns omöjligt att så många köpt?

Men kul att många hittat den gratis!
Citera
2025-03-08, 20:10
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Totalt 23 874
Ju fler som ser den desto större kommer skadeståndet till brottsoffret bli.

Han är sin egna största fiende just nu, om han var smart skulle han aldrig släppt den, om han var lite smart skulle han raderat den dag 1 efter all välbefogad kritik han fick. Ju längre tid han låter den ligga uppe desto sämre för han och familjen.
Citera
2025-03-08, 20:41
Medlem
Citat:
Nej. Meddelanden man tar emot har en ljusgrått ruta, och det man skickar har en blå ruta.
Kolla länken
https://gofile.io/d/D3ykgm

Första bilden "Hej Pontus. Jag skulle kunna prata med dig..." ett meddelande ifrån offret är rutan ljusgrå och till vänster. I övre högra hörnet kan man se delar av en blå ruta, det Anjo skickade

Sen är plötsligt den blå rutan till högre tjejens meddelanden, enligt Anjo. Helt uppenbart fejk.

Kolla din egen Messenger så ser du att dina meddelanden är blå till höger, och andra personers är ljusgrå till vänster

Tillägg: såg att du fattade. Men låter mitt meddelande ligga kvar i fall andra inte hellre ser vad vi menar

Är jag ovanligt trög? Menas det att dom tre dumparna skulle vara en konversation mellan Anjo och brottsoffret?
Det första ”Hej Pontus. Jag skulle kunna prata med dig” är väl från vittnet Emma? Han visade väl det när han satt i bilen?
Och det andra som innehåller ”det mål där DU är dömd” måste väl vara från offret till Antonio?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in