2025-03-08, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läser jag tabellen rätt när jag får fram att i januari 2024 när han började trakassera Chrippa och Linnea så fick han 49000 nya följare och ytterligare 19000 nya i februari???

I så fall kan man ju konstatera att de försörjt sig på Chrippa och Linnea - och att det stora intresset hos Anjos följare inte är Anjo och annat skräp utan just Chrippa och Linnea.

Anjo fick primärt sina följare på Joz-dokumentären och Chrippa-dramat, det är förmodligen pga kopplingen till Jocke.
Citera
2025-03-08, 18:51
Medlem
Jag förstår fortfarande inte varför han fejkade ett SMS i trailern där innehållet rimligtvis skulle verka komma ifrån målsäganden men som är skickat ifrån telefonen Anjo har tillgång till. Förstår ni?

https://gofile.io/d/D3ykgm
Senast redigerad av Skyggamygga 2025-03-08 kl. 18:53.
Citera
2025-03-08, 19:01
Medlem
Anjo är så livrädd för kritik så är man blockad hos honom får man inte ens upp hans IG länk i ny webb läsare utloggad!

Sådär hårt lyckas inte rask blocka.

Där är anjo "duktig" ändå
Citera
2025-03-08, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Jag förstår fortfarande inte varför han fejkade ett SMS i trailern där innehållet rimligtvis skulle verka komma ifrån målsäganden men som är skickat ifrån telefonen Anjo har tillgång till. Förstår ni?

Vad får dig att tro att det är han själv som skickat detta?
Citera
2025-03-08, 19:18
Medlem
SVT intervju med Pontus av Linnea Burén 1/3 2024
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/efter-virala-familjebraket-anjo-svarar-pa-kritiken-om-kansliga-videorna
F: "Hur vet du att det du gör är rätt? Det kan ju vara så att du hänger ut en oskyldig?"
Pontus: "Precis man måste vara väldigt noga och det är därför jag tror jag har blivit så pass stor på Youtube och blivit så pass respekterad för att jag har i princip alltid kvitton på saker och ting. Jag är en person som alltid tag in extremt säkra källor. (...) jag går hellre ut med saker med kvitton, än att göra som många nyhetskanaler på Youtube gör dvs ”det ryktas om”
F: "Du har bland annat målat ut en tjej för att vara psykopat, tycker du att det känns rätt?
Pontus: [ler] "Ja, faktiskt. Där går inte min moralkompass speciellt fel faktiskt"
F: "Hur mycket tänker du på hur det påverkar henne?"
Pontus: "Där och då skiter jag fullständigt i, om jag får uttrycka mig så" [skrattar]
Citera
2025-03-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Vad får dig att tro att det är han själv som skickat detta?

Utan att lägga ord i mun på någon så tror jag det är den blåa bakgrunden i SMSen som avses.
Citera
2025-03-08, 19:33
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Citerar mig själv. Ser att Anjo numera har gjort den videon till olistad (den var privat tidigare):

https://www.youtube.com/watch?v=C8e_oDEtOVQ

Brottsoffrets namn finns fortfarande med i videon.
Så mycket som fanns i trailern, men inte var med i dokumentären
Citera
2025-03-08, 19:35
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga

Det missade jag totalt. Bra att du uppmärksammade det.
Undra hur mycket mer han fejkat i dokumentären och annat han gjort på youtube?
Citera
2025-03-08, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det missade jag totalt. Bra att du uppmärksammade det.
Undra hur mycket mer han fejkat i dokumentären och annat han gjort på youtube?

Vad ser ni i dessa screenshots som inte jag ser? Att rutorna är blåa betyder väl bara att båda personerna använder iMessage?

EDIT: Jahaaa, nu fattar jag, det är alltså avsändaren som skickat dom dessa meddelanden, såvida Anjo inte har brottsoffrets telefon måste det vara han själv som skickat dessa meddelanden... På riktigt, kan han vara så dum att fejka dessa meddelanden?
Senast redigerad av Brottslig 2025-03-08 kl. 19:46.
Citera
2025-03-08, 19:37
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
SVT intervju med Pontus av Linnea Burén 1/3 2024
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/efter-virala-familjebraket-anjo-svarar-pa-kritiken-om-kansliga-videorna
F: "Hur vet du att det du gör är rätt? Det kan ju vara så att du hänger ut en oskyldig?"
Pontus: "Precis man måste vara väldigt noga och det är därför jag tror jag har blivit så pass stor på Youtube och blivit så pass respekterad för att jag har i princip alltid kvitton på saker och ting. Jag är en person som alltid tag in extremt säkra källor. (...) jag går hellre ut med saker med kvitton, än att göra som många nyhetskanaler på Youtube gör dvs ”det ryktas om”
F: "Du har bland annat målat ut en tjej för att vara psykopat, tycker du att det känns rätt?
Pontus: [ler] "Ja, faktiskt. Där går inte min moralkompass speciellt fel faktiskt"
F: "Hur mycket tänker du på hur det påverkar henne?"
Pontus: "Där och då skiter jag fullständigt i, om jag får uttrycka mig så" [skrattar]
Han säger så helt jävla sjuka saker. Hur folk kan heja på honom och skydda honom är helt galet. Därför kallar jag hans följare hjärntvättade.
Ingen normal människa försvarar bl.a nazism propaganda och pedofiler.
Citera
2025-03-08, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Han säger så helt jävla sjuka saker. Hur folk kan heja på honom och skydda honom är helt galet. Därför kallar jag hans följare hjärntvättade.
Ingen normal människa försvarar bl.a nazism propaganda och pedofiler.

Det där är väl samma intervju när han säger att han blir kallad för youtubes Janne Josefsson? Jag har alltid undrat VEM har kallat hon JJ? Kan det vara Lisen eller hans mamma?
Citera
2025-03-08, 19:47
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Vad ser ni i dessa screenshots som inte jag ser? Att rutorna är blåa betyder väl bara att båda personerna använder iMessage?
Nej. Meddelanden man tar emot har en ljusgrått ruta, och det man skickar har en blå ruta.
Kolla länken

Första bilden "Hej Pontus. Jag skulle kunna prata med dig..." ett meddelande ifrån offret är rutan ljusgrå och till vänster. I övre högra hörnet kan man se delar av en blå ruta, det Anjo skickade

Sen är plötsligt den blå rutan till högre tjejens meddelanden, enligt Anjo. Helt uppenbart fejk.

Kolla din egen Messenger så ser du att dina meddelanden är blå till höger, och andra personers är ljusgrå till vänster

Tillägg: såg att du fattade. Men låter mitt meddelande ligga kvar i fall andra inte hellre ser vad vi menar
Senast redigerad av Deimos01 2025-03-08 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in