2025-03-06, 11:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkaleva
Ändå rätt bra tips... Men kan jag inte åka dit för någon form utav förfalskning?

Nejdå, ingen har ju tagit skada.

Jag har varit referens till 6-7 personer som jag aldrig jobbat med.

samt, tänk på att varje dag går det 4-5 bolag i konkurs.

Om du lämnar referens på ett bolag som inte finns längre så är det vääldigt svårt att
få tag på den som du påstår var din förra chef.
har skrivt fake intyg på från flera f.d. bolag.
Citera
2025-03-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkaleva
Jag gick restaurang på gymnasiet och började ganska direkt efter det att jobba på Max "hamburgare". Utav olika anledningar som jag inte vill gå in på så fick jag sparken efter 3 månader.

Sedan dess har jag verkligen kämpat med att få jobb, så fort jag kommer på en arbetsintervju så vill arbetsgivaren ha referenser (något jag inte kan ge då tidigare chef hatar mig). Vad fan ska jag göra?

Jobb får jag inte, känns som att studier är det enda jag kan vända mig till... Men hatar att studera, vill jobba och tjäna pengar!
vafan, ljug, säg att du haft en utvecklande resa eller tagit en timeoff

Sambon sa det när en chef vart psyksjuk
Gick urbra
Citera
2025-03-06, 12:05
Medlem
Finns mängder av jobb inom industri mm. att jobba med att kränga hamburgare är inget jobb.
Citera
2025-03-06, 14:09
Medlem
Kan du inte ha en medarbetare som referens?
Citera
2025-03-06, 15:28
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Försök med något oväntat: ärlighet.

"Jag kan tyvärr inte ge några referenser då min anställning på MAX avslutades på grund av en konflikt med chefen. Jag förstår nu att det var jag som gjorde fel och jag har lärt mig läxan. Jag kommer aldrig igen att ___ utan skulle det hända igen skulle jag ____ istället. Jag hoppas att ni kan acceptera att jag gjorde ett misstag eftersom jag är ung och ge mig chansen att visa att jag har vuxit upp nu. Jag lovar att kämpa hårt. Jag vill verkligen jobba och tjäna pengar!"

Det här fungerar om du verkligen har förstått vad du gjorde fel och hur du ska göra istället.

Är du psykiskt sjuk, alternativt skadeglad?
Det här är ta mig fan det absolut sämsta rådet man kan ge.

En kollega på arbetsplatsen räcker väl, alternativt att man fejkar.
Det gäller alltid att skaffa goda relationer på ens arbetsplats, särskilt utanför teamet man arbetar med.

För förr eller senare kan ett psykfall komma och förstöra gruppens dynamik, har du inte då någon som inte är en del av gruppen så kan det gå snabbt illa ut. Jag har sett folk som jobbat i flera år och där någon narcissist/psykopat vänder hela gruppen mot en med falska rykten.
Citera
2025-03-06, 15:49
Medlem
HBTKuks avatar
Säg att du inte har några referenser eller uppge en vän som kontaktperson.

Måste du ha med erfarenheten från Max?
Citera
2025-03-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Är du psykiskt sjuk, alternativt skadeglad?
Det här är ta mig fan det absolut sämsta rådet man kan ge.

En kollega på arbetsplatsen räcker väl, alternativt att man fejkar.
Det gäller alltid att skaffa goda relationer på ens arbetsplats, särskilt utanför teamet man arbetar med.

För förr eller senare kan ett psykfall komma och förstöra gruppens dynamik, har du inte då någon som inte är en del av gruppen så kan det gå snabbt illa ut. Jag har sett folk som jobbat i flera år och där någon narcissist/psykopat vänder hela gruppen mot en med falska rykten.

Jag skulle inte heller säga att den texten fungerar. Nu är jag ingen arbetsgivare, men kan tänka mig att de för säkerhets skull, skulle dra öronen åt sig och istället välja någon som inte bråkat med chefen.
Citera
2025-03-06, 16:41
Medlem
Jag bråkade mycket med arbetsledning och de kan inte avskeda mig... Jag har med min ombud från facket...

Arbetsledning bytte ibland med personal.
Bytte chefer också.

Ni alla borde ha facket och ombud med er alltid när det är möte med arbetsledning...
Citera
2025-03-06, 16:43
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag skulle inte heller säga att den texten fungerar. Nu är jag ingen arbetsgivare, men kan tänka mig att de för säkerhets skull, skulle dra öronen åt sig och istället välja någon som inte bråkat med chefen.

Vad dillar du om?
Citera
2025-03-06, 16:43
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Jag bråkade mycket med arbetsledning och de kan inte avskeda mig... Jag har med min ombud från facket...

Arbetsledning bytte ibland med personal.
Bytte chefer också.

Ni alla borde ha facket och ombud med er alltid när det är möte med arbetsledning...
Ja, man har rätt att neka ett möte om man inte har något fackligt ombud närvarande.
Citera
2025-03-06, 16:49
Medlem
Keonets avatar
Skriv direkt i ansökan att du inte har eller tänker lämna referenser så du inte behöver kasta bort tid på onödiga intervjuer.
Bara efterblivna bimbos till rekryterare som kräver referenser. Sådana som sedan sitter i typ Uppdrag granskning och är helt ansvars befriade för att de råkat anställa en pedofil då "personen hade bra referenser". Att referenserna sedan råkade vara personens bror eller mamma det är inte så noga för idioterna.

Personligen skulle jag aldrig ta ett okvalificerat jobb där de vill ha referenser. Då har man tillits problem redan från start och jag är hellre arbetslös än att underkasta mig något sådant.
Citera
2025-03-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Vad dillar du om?

Jag dillar om att man inte bör berätta att man bråkat med chefen och fått sparken, det ser inte bra ut, även om man lovar bot och bättring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in