2025-03-06, 18:13
Medlem
Sababas avatar
Låter lite som onödigt att påpeka men efter 3 månader på Max har du rimligtvis fått din provanställning avbruten. Inte sparken vilket man får som fast anställd.

Tycker att du lämnar chefen som referens eller en fejkad sådan. Vem ringer en chef på ett hamburgarställe?
Citera
2025-03-06, 18:51
Avslutad
Bara göra samma sak som du gjorde för att få jobbet på Max och stryka det jobbet från ditt CV och låtsas som du aldrig haft ett jobb.

Vad jag hade gjort:

Skrivit på mitt CV att jag hade en temporär anställning/praktik på Max i 3 månader sen fick jag inte vara kvar för de hade inget behov av mer personal. Vill de ha referens ger jag bara nummer till en vän som låtsas att han var min gamla kollega på Max. Troligtvis kommer de inte ens ringa och kolla. Skulle de ringa kommer de bara ställa några enkla frågor till din vän typ "stämmer det att han jobbade där, kom han i tid till jobbet... osv" över på 5 min.

Oavsett så verkar du sugen på att jobba och har rätt inställning/attityd vilket arbetsgivare kommer märka av och anställa dig. Det löser sig!
Senast redigerad av Sickmyduck 2025-03-06 kl. 18:56.
Citera
2025-03-06, 18:59
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag dillar om att man inte bör berätta att man bråkat med chefen och fått sparken, det ser inte bra ut, även om man lovar bot och bättring

Ja, precis, man ska hålla käft.
I TS fall är det bästa att han får tag i någon kollega eller liknande.
Citera
2025-03-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Bara göra samma sak som du gjorde för att få jobbet på Max och stryka det jobbet från ditt CV och låtsas som du aldrig haft ett jobb.

Jag håller med. Något liknande hände mig, mer eller mindre, så jag har utplånat det jobbet från all historia och har istället ett "gap" i mitt CV.
Citera
2025-03-06, 19:51
Medlem
Söker du jobb som lokalvårdare på ett kommun hus. Dom är stenhårda med att ha bra referenser.

Får dom 2 referenser en är bra och den andra ref är dålig
Då kommer HR att ta dig bakom ladan och avrätta dig..då äre inget lokalvårdare-jobb längre som väntar.
Senast redigerad av ironmanfist 2025-03-06 kl. 20:17.
Citera
2025-03-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Varför fick du sparken
Är du läskunnig?
Citera
2025-03-09, 09:33
Medlem
Nochillss avatar
Om TS tom är restaurang-utbildad så bör det inte heller vara svårt att hitta ett nytt jobb i yrket!

Iallafall som timvikarie/inhoppare där de inte brukar efterfråga några referenser alls.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in