Citat:
Ursprungligen postat av
orkaleva
Jag gick restaurang på gymnasiet och började ganska direkt efter det att jobba på Max "hamburgare". Utav olika anledningar som jag inte vill gå in på så fick jag sparken efter 3 månader.
Sedan dess har jag verkligen kämpat med att få jobb, så fort jag kommer på en arbetsintervju så vill arbetsgivaren ha referenser (något jag inte kan ge då tidigare chef hatar mig). Vad fan ska jag göra?
Jobb får jag inte, känns som att studier är det enda jag kan vända mig till... Men hatar att studera, vill jobba och tjäna pengar!
Försök med något oväntat: ärlighet.
"Jag kan tyvärr inte ge några referenser då min anställning på MAX avslutades på grund av en konflikt med chefen.
Jag förstår nu att det var jag som gjorde fel och jag har lärt mig läxan. Jag kommer aldrig igen att ___ utan skulle det hända igen skulle jag ____ istället. Jag hoppas att ni kan acceptera att jag gjorde ett misstag eftersom jag är ung och ge mig chansen att visa att jag har vuxit upp nu. Jag lovar att kämpa hårt. Jag vill verkligen jobba och tjäna pengar!"
Det här fungerar om du verkligen har förstått vad du gjorde fel och hur du ska göra istället.