2025-03-05, 23:58
Medlem
Åk till Norge och rensa fisk. Behövs inga referenser bara du är villig att arbeta hårt.
Citera
2025-03-06, 00:15
Medlem
NorthSNKRs avatar
Går hitta på en rövarhistoria om att chefen var ett arsle och dålig ledare, och att en kollega snackade skit om dig till chefen och att du därför orättvist fick sparken. Och att du därför inte vill ha chefen som referens.
Citera
2025-03-06, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Åk till Norge och rensa fisk. Behövs inga referenser bara du är villig att arbeta hårt.
Skicka länk. Kan dom lösa boende?
Citera
2025-03-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkaleva
Skicka länk. Kan dom lösa boende?
Tyvärr ingen länk. Fixat mina och många andras jobb via fiskare som jag har träffat i Thailand genom åren. Rör på dig och fixa kontakter. Dom behöver dugligt folk och struntar i CV och belastningsregister så länge du sköter dina uppgifter. Bor gör du på båten sen drar du vidare och återkommer inför nästa runda.
Citera
2025-03-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Går hitta på en rövarhistoria om att chefen var ett arsle och dålig ledare, och att en kollega snackade skit om dig till chefen och att du därför orättvist fick sparken. Och att du därför inte vill ha chefen som referens.
Du tror man vill anställa personer som snackar skit om tidigare jobb? Njae.
Citera
2025-03-06, 05:49
Medlem
Du TS kan säga nej tack och var ärligt: "Jag är osams med chefen:"... Berätta ärligt om varför du blev sparken...

Du begär att du kan bevisa att du kan arbeta på prövningstid. Ny chefen kan bedöma dig.TS.

Kämpa fortsätta..
Prova hitta kvinnligt chefen med förståelsen och ge dig en chans än män som är chefer...
Citera
2025-03-06, 06:25
Medlem
Dyngsleggas avatar
Föredetta lärare/mentor på gymnasiet funkar också som referens. Kanske fanns någon högre uppsatt på Max som gillar dig och kan skriva referens.
Citera
2025-03-06, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngslegga
Föredetta lärare/mentor på gymnasiet funkar också som referens. ...

Detta! Du kan ge en lärare som referens. Men det är nog bra att förvarna läraren att du gör det så du vet att de kommer ihåg dig 😊

Sen är det kanske inte det bästa att jobba på ett ställe du hatar, har läst dina tidigare inlägg om Max och jeeeses! 😂
Senast redigerad av Hpyzk 2025-03-06 kl. 07:28.
Citera
2025-03-06, 07:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hur fan lyckas man få kicken från MAX? Beror det verkligen bara på chefen?
Hälften av de som jobbar där är från samhall och andra hälften araber men du med restaurangutbildning lyckas få kicken.
Citera
2025-03-06, 07:32
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Jag gick restaurang på gymnasiet och började ganska direkt efter det att jobba på Max "hamburgare". Utav olika anledningar som jag inte vill gå in på så fick jag sparken efter 3 månader.

Sedan dess har jag verkligen kämpat med att få jobb, så fort jag kommer på en arbetsintervju så vill arbetsgivaren ha referenser (något jag inte kan ge då tidigare chef hatar mig). Vad fan ska jag göra?

Jobb får jag inte, känns som att studier är det enda jag kan vända mig till... Men hatar att studera, vill jobba och tjäna pengar!
Menar du att du blivit avskedad?
Efter tre månader så borde du vara på gränsen mellan provanställning och fast anställning. Det är inte så att du inte fick fortsätta sedan din provanställning gått ut?
Citera
2025-03-06, 07:36
Medlem
WeMadeYous avatar
Varför fick du sparken?

Var det så att du fick i uppdrag att rengöra toaletten och skruvade loss toasitsen och körde i diskmaskinen?

Sök jobb, uppge arbetslöshet och referens till din gamla klassföreståndare eller något.
Citera
2025-03-06, 08:37
Medlem
Citat:
Jag gick restaurang på gymnasiet och började ganska direkt efter det att jobba på Max "hamburgare". Utav olika anledningar som jag inte vill gå in på så fick jag sparken efter 3 månader.

Sedan dess har jag verkligen kämpat med att få jobb, så fort jag kommer på en arbetsintervju så vill arbetsgivaren ha referenser (något jag inte kan ge då tidigare chef hatar mig). Vad fan ska jag göra?

Jobb får jag inte, känns som att studier är det enda jag kan vända mig till... Men hatar att studera, vill jobba och tjäna pengar!

Försök med något oväntat: ärlighet.

"Jag kan tyvärr inte ge några referenser då min anställning på MAX avslutades på grund av en konflikt med chefen. Jag förstår nu att det var jag som gjorde fel och jag har lärt mig läxan. Jag kommer aldrig igen att ___ utan skulle det hända igen skulle jag ____ istället. Jag hoppas att ni kan acceptera att jag gjorde ett misstag eftersom jag är ung och ge mig chansen att visa att jag har vuxit upp nu. Jag lovar att kämpa hårt. Jag vill verkligen jobba och tjäna pengar!"

Det här fungerar om du verkligen har förstått vad du gjorde fel och hur du ska göra istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in