2025-03-05, 22:11
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Den enda vuxna människan jag någonsin stött på som inte kunnat höger och vänster var mitt ex (man).

Alla andra, kvinnor och män, har kunnat höger och vänster.

Mitt ex kunde det inte pga ADHD. Tydligen finns det nån sån grej med vissa med ADHD att de aldrig får koll på höger/vänster.

Det är troligen inte något könsbundet så det är ganska desperat av er MAGA män att rikta det ditåt.
Å andra sidan är den enda vuxna person jag träffat som jag säkert vet inte kunde höger och vänster en kvinna. Jag frågade henne varför hon skrivit H och V på händerna och hon förklarade att hon inte kunde höger och vänster men klarade sig ändå genom att kolla på de där bokstäverna.
Citera
2025-03-05, 22:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Asch, det kostar inget egentligen. Försäkringar finns här med. Moppen kostar skit och ingenting att fixa lokalt. Scootern kasserade jag. Finns inte en chans att jag låter lokala förmågor svetsa ihop en scooter som ungarna ska åka på. 5k i soptunnan.

Men, fick lite extra upp ett tag. Allt gott..

Kvinnor vet egentligen att de är kassa på mycket men jag misstänker att det finns tävlingsinstinkt där (vilket faktiskt är hälsosamt) som ställer till det för dem.

Ja rätt onödiga pengar men å andra sidan kan du driva med frugan angående detta resten av livet!

Tror du dom vet det? Icarus girled bossed to close to the sun.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ja jo men det kopplar till hjärnan ändå, typ. Men nu kör ju inte jag bil då så den stressen slipper jag å kanske lättare för mig då att även döma dessa som glömmer bort i just trafiken men kan höger/vänster när dom inte är i trafiken.

Ja väderstrecken där kan vara problematisk, det måste jag erkänna 😂🫣

Ja det kanske är mycket stress som gör att dom glömmer men för den jag kan bäst här nämligen syrran så kan hon inte det ens om vi går, höger/vänster fastnade aldrig för henne och nu kör inte hon heller så inte så viktigt egentligen men jag undrar ju alltid hur våra hjärnor kan funka så olika när vi ändå är "samma": Höger/vänster känns ju som det sitter i ryggmärgen.

Ja ärligt talat är rätt få män kanske med nördar med solen, månen och Polaris och andra stjärnor så vet inte hur många som alltid kan peka ut norr.

Citat:
Den enda vuxna människan jag någonsin stött på som inte kunnat höger och vänster var mitt ex (man).

Mitt ex kunde det inte pga ADHD. Tydligen finns det nån sån grej med vissa med ADHD att de aldrig får koll på höger/vänster.

Det är troligen inte något könsbundet så det är ganska desperat av er MAGA män att rikta det ditåt.

Klart du är den enda någonsin som bara skådat fenomenet med män. Ingen av dom kvinnor jag tänker på är dampungar heller så det är inte förklaringen för mig.

Jag vet bara män som verkligen lider av menskramper.
Citera
2025-03-05, 23:01
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Märkligt att vissa har koll men andra inte pga den diagnosen.
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja det kanske är mycket stress som gör att dom glömmer men för den jag kan bäst här nämligen syrran så kan hon inte det ens om vi går, höger/vänster fastnade aldrig för henne och nu kör inte hon heller så inte så viktigt egentligen men jag undrar ju alltid hur våra hjärnor kan funka så olika när vi ändå är "samma": Höger/vänster känns ju som det sitter i ryggmärgen.

Ja ärligt talat är rätt få män kanske med nördar med solen, månen och Polaris och andra stjärnor så vet inte hur många som alltid kan peka ut norr.
Haha åh hjälp! 😂 Sorry att jag skrattar. Men tycker som du att det sitter ju i ryggmärgen. Har ingen aning vad det beror på även fast ni är "samma" 😝

Ja svårt är det. Kan du peka ut norr?
Citera
2025-03-05, 23:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Haha åh hjälp! 😂 Sorry att jag skrattar. Men tycker som du att det sitter ju i ryggmärgen. Har ingen aning vad det beror på även fast ni är "samma" 😝

Ja svårt är det. Kan du peka ut norr?

Haha ja men det är väldigt roligt och konstigt för samtidigt har hon en sjuk känsla för detaljer som jag aldrig haft.

På klara dagar, nu för tiden är det inte ens ofta vi får se några stjärnor med all skit på himlen....
Citera
2025-03-05, 23:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Haha ja men det är väldigt roligt och konstigt för samtidigt har hon en sjuk känsla för detaljer som jag aldrig haft.

På klara dagar, nu för tiden är det inte ens ofta vi får se några stjärnor med all skit på himlen....
Hon är en tjej. Vi har oftast mer känsla för detaljer å är observanta om nån har bytt gardiner eller gjort nåt med inredningen

Aa jag vet. Har oxå tänkt på det, länge. Förut såg man stjärnor överallt å nu får man vara glad om man lyckas skymta lilla Karlavagnen å det är inte alltid den syns heller 😳
Citera
2025-03-05, 23:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Hon är en tjej. Vi har oftast mer känsla för detaljer å är observanta om nån har bytt gardiner eller gjort nåt med inredningen

Aa jag vet. Har oxå tänkt på det, länge. Förut såg man stjärnor överallt å nu får man vara glad om man lyckas skymta lilla Karlavagnen å det är inte alltid den syns heller 😳

Ja och dessutom har ni städgenen och det har jag ingen känsla för heller, vem fan går och kollar under skåp och bakom plantor...

Nej kan ju gå 2 veckor med konstanta moln så man inte ser varken solen eller månen. Men börja prata om chemtrails blir kanske lite ot.
Citera
2025-03-05, 23:56
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ja och dessutom har ni städgenen och det har jag ingen känsla för heller, vem fan går och kollar under skåp och bakom plantor...

Nej kan ju gå 2 veckor med konstanta moln så man inte ser varken solen eller månen. Men börja prata om chemtrails blir kanske lite ot.
Hehe jo vi har väl det 😅

Precis. Ja chemtrails å så får vi nog ta i en annan tråd 🙂
Citera
2025-03-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Jag känner inte heller igen det där. Möjligt att dina föräldrar agerade så, men generellt känns det där bara som ovetenskapligt genusflum.

Att gråta inte är "maskulint" beror på att testosteron gör det fysiskt mycket svårare att gråta vilket i sin tur leder till att gråtande män är en betydligt mer ovanlig syn än gråtande kvinnor och barn. Jag själv har inte gjort det sedan jag var 12. Sedan puberteten är jag helt enkelt inte fysiskt kapabel till det. Och det beror till 100% på biologi, och 0% på "sociala normer".

Fast det är klart. Förmodligen är mäns fysiska oförmåga att gråta ett resultat av evolution. Eftersom gråtande män är extremt oattraktivt i kvinnors ögon fick sannolikt de män som grät i människans begynnelse inte föra sina gener vidare i någon större utsträckning.
På tal om "ovetenskapligt flum" är det sista bara evolutionspsykologiskt nonsens som är att betrakta som astrologi för killar.

Att män inte kan gråta pga testosteron är skitsnack. Se bara på elitidrottarna som gråter när de förlorar en final eller vinner guld. Att du trot att män "inte kan" gråta bevisar bara den tes du påstår dig inte känna igen.
Citera
2025-03-06, 17:04
Medlem
Citat:

"Städgen"... Jo tjena. Sett en tonårstjejs sovrum någon gång.
Citera
2025-03-06, 21:32
Medlem
Unga kvinnor i UK tjänar mer än män. Dessutom är de mer anställda än män. 18-24 år

"Young women now earn £2,200 more than men, according to a shock report."

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14453369/mens-wages-womens-gender-pay-gap-grows.html

Kvinnorna i den åldern är också mer anställningsbara , ungefär 15% av mannen har ingen sysselsättning och 13% av kvinnorna.

Slutsatsen är att de unga kvinnorna är bättre än de unga männen och att gapet ökar.

De tror också att det beror på den negariva propagandan som män utsätts för , även att de även får en enorm konkurrens från invandringen av unga män eftersom de slåss om de fåtal jobb som existerar.

Politiker borde hjälpa det svaga könet
Senast redigerad av Prepper 2025-03-06 kl. 22:11.
Citera
2025-03-07, 15:00
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:

Män anses generellt sett vara långt bättre på att förstå riktningar för navigering på land, eller till sjöss, under det att kvinnor generellt sett anses navigera med märken på land, såsom stora stenar, stigar, träd och liknande. I ett närområde vore navigering på land med kända landmärken mycket bra, men på mycket långa okända vägar, och i synnerhet till havs, extremt dåligt.

Det är väl allmänt känt, att om man icke har känsla för riktning när man går vilse i den djupa skogen, så tenderar man att gå i stora cirklar.

Vissa män kan titta på solen, och bära en mycket lång käpp rakt framför och bakom sig, för att gå rakt, och icke i cirklar.

Är man riktigt slundrig, så kan man använda den analoga armbandsklockan som en kompass.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-03-07 kl. 15:19.
Citera
2025-03-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Män anses generellt sett vara långt bättre på att förstå riktningar för navigering på land, eller till sjöss, under det att kvinnor generellt sett anses navigera med märken på land, såsom stora stenar, stigar, träd och liknande. I ett närområde vore navigering på land med kända landmärken mycket bra, men på mycket långa vägar, och i synnerhet till havs, extremt dåligt.

Det är väl allmänt känt, att om man icke har känsla för riktning när man går vilse i den djupa skogen, så tenderar man att gå i stora cirklar.

Vissa män kan titta på solen, och bära en mycket lång käpp rakt framför och bakom sig, för att gå rakt, och icke i cirklar.

Är man riktigt slundrig, så kan man använda den analoga armbandsklockan som en kompass.
Snälla, lägg av.

Det är 2025, vi har alla GPS i fickan. Hur många män umfer 70 kan idag ens läsaen larta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in