Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Den enda vuxna människan jag någonsin stött på som inte kunnat höger och vänster var mitt ex (man).
Alla andra, kvinnor och män, har kunnat höger och vänster.
Mitt ex kunde det inte pga ADHD. Tydligen finns det nån sån grej med vissa med ADHD att de aldrig får koll på höger/vänster.
Det är troligen inte något könsbundet så det är ganska desperat av er MAGA män att rikta det ditåt.
Män anses generellt sett vara långt bättre på att förstå riktningar för navigering på land, eller till sjöss, under det att kvinnor generellt sett anses navigera med märken på land, såsom stora stenar, stigar, träd och liknande. I ett närområde vore navigering på land med kända landmärken mycket bra, men på mycket långa okända vägar, och i synnerhet till havs, extremt dåligt.
Det är väl allmänt känt, att om man icke har känsla för riktning när man går vilse i den djupa skogen, så tenderar man att gå i stora cirklar.
Vissa män kan titta på solen, och bära en mycket lång käpp rakt framför och bakom sig, för att gå rakt, och icke i cirklar.
Är man riktigt slundrig, så kan man använda den analoga armbandsklockan som en kompass.