2025-03-04, 21:32
  #2689
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Tenkte mer på oppladningen og problemene hun har hatt tidligere i år. Hadde ikke vært i tvil om 5-milen gikk i klassisk.
Ett lopp är nog inte något problem för foten. Gör ju inget om hon skulle överanstränga något nu vid slutet av säsongen.
Citera
2025-03-04, 21:34
  #2690
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Oavsett vad hon säger tror jag inte Frida är nöjd med bronset. Undrar om det var snöfallet som gjorde att föret missgynnade henne, att hon åkte för spänt eller att formen inte helt är där.

Lite ledsamt är det.

Lite av förklaringen finns nog i detta:

Citat:
Att det skiljde 12 sekunder till guldet på 10 kilometer berodde mer på det tunga föret än på den egna prestationen, säger Karlsson.

– Det jag framför allt har utvecklat i år är stakningen. Och i dag gynnade det inte dem som är starka i den tekniken.
Citera
2025-03-04, 21:52
  #2691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Lite av förklaringen finns nog i detta:
Låter rimligt till viss del. Surt att det skulle snöa idag.
Citera
2025-03-04, 22:06
  #2692
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Frida är den nya Sundby, samlar silver och brons på hög. Förhoppningsvis får hon likt Sundby avsluta karriären med guld i Falun 2027.
Jag tror inte det är helt säkert att hon slutar, hon har sagt att hon har en deadline för att maximera sina prestationer men att inget är hugget i sten. Det finns två alternativ: antingen når hon sina drömmar och tar OS/VM guld, eller så gör hon inte det. Oavsett utfall blir det ju ett svårt beslut att lägga av, om hon inte tagit guld har jag mycket svårt att se att hon lägger av, eller om hon känner att hon är oövervinnerlig och blir VM drottning i Falun så har jag också mycket svårt att se att hon lägger av. Men ingen vet, vi får se.
Citera
2025-03-05, 01:29
  #2693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Jag tror inte det är helt säkert att hon slutar, hon har sagt att hon har en deadline för att maximera sina prestationer men att inget är hugget i sten. Det finns två alternativ: antingen når hon sina drömmar och tar OS/VM guld, eller så gör hon inte det. Oavsett utfall blir det ju ett svårt beslut att lägga av, om hon inte tagit guld har jag mycket svårt att se att hon lägger av, eller om hon känner att hon är oövervinnerlig och blir VM drottning i Falun så har jag också mycket svårt att se att hon lägger av. Men ingen vet, vi får se.

Hur gick det för din idol idag? Ägd av både Ebba och Johaug igen.
Du verkar sjukligt besatt av henne, typ som en stalker. Skriver ständigt långa haranger om hur fantastisk hon är osv..Helt uppenbart att du saknar en riktig flickvän, din nolla
Citera
2025-03-05, 04:34
  #2694
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Hur gick det för din idol idag? Ägd av både Ebba och Johaug igen.
Du verkar sjukligt besatt av henne, typ som en stalker. Skriver ständigt långa haranger om hur fantastisk hon är osv..Helt uppenbart att du saknar en riktig flickvän, din nolla

Bra skrivet. Norrmännen fortsätter rapportera negativt.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/norska-piken-till-frida-karlssons-guldmossa/

Nu får förbundet se till att de som inte deltager i uppladdning träningsläger får heller inte starta. Det är helt uppenbart detta med Teneriffa uppladdning på egen hand inte fungerat. Rena snömoset.

Återigen tror vi snart får höra hon inte kör fem milen pga ”foten”.
Citera
2025-03-05, 08:08
  #2695
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Bra skrivet. Norrmännen fortsätter rapportera negativt.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/norska-piken-till-frida-karlssons-guldmossa/

Nu får förbundet se till att de som inte deltager i uppladdning träningsläger får heller inte starta. Det är helt uppenbart detta med Teneriffa uppladdning på egen hand inte fungerat. Rena snömoset.

Återigen tror vi snart får höra hon inte kör fem milen pga ”foten”.

Att lägga energi på vilken mössa man har på sig är väl ganska tramsigt i sammanhanget. Men du gillar givetvis att lyfta fram sådant snömos.

Och Frida var inte på Teneriffa på "egen hand". Hennes fysio var där, Anna Dyvik var där och Team Engcon var där. Gör dig inte dummare än var du redan är.
Citera
2025-03-05, 08:23
  #2696
Medlem
Frida har inte presterat ett enda skit på seniornivå som är värt att nämna. Ett! guld i stafett är vad hon mäktar med. Känns lite som sopan Anna Haag som har mer eller mindre samma urusla facit.
Citera
2025-03-05, 08:29
  #2697
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Frida har inte presterat ett enda skit på seniornivå som är värt att nämna. Ett! guld i stafett är vad hon mäktar med. Känns lite som sopan Anna Haag som har mer eller mindre samma urusla facit.

Är inte elva VM-medaljer och en totalseger i Tour de Ski värt att nämna? Två vinster i Holmenkollen? Nämn inte Anna Haag i samma mening, tack.
Citera
2025-03-05, 08:35
  #2698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Är inte elva VM-medaljer och en totalseger i Tour de Ski värt att nämna? Två vinster i Holmenkollen? Nämn inte Anna Haag i samma mening, tack.

Nej det är det inte. TDS är mer eller mindre en träningstour inför dom riktiga mästerskapen dessutom kul att du väljer att skriva medaljer och inte guld som är det enda som räknas inom längdskidor.
Varför skulle jag inte kunna jämföra dom två, dom har ju nästan exakt samma resultat hitintills?
Citera
2025-03-05, 09:00
  #2699
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Nej det är det inte. TDS är mer eller mindre en träningstour inför dom riktiga mästerskapen dessutom kul att du väljer att skriva medaljer och inte guld som är det enda som räknas inom längdskidor.
Varför skulle jag inte kunna jämföra dom två, dom har ju nästan exakt samma resultat hitintills?


Du skriver rena dumheter. Att jämföra Frida med Anna Haag är som att jämföra hummer med mört.
Citera
2025-03-05, 09:03
  #2700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Nej det är det inte. TDS är mer eller mindre en träningstour inför dom riktiga mästerskapen dessutom kul att du väljer att skriva medaljer och inte guld som är det enda som räknas inom längdskidor.
Varför skulle jag inte kunna jämföra dom två, dom har ju nästan exakt samma resultat hitintills?

Nej,nu ljög du så tungan blev svart.
Det råder inga som helst tvivel om att Frida Karlssons meriter vida överstiger Anna Haags.
Vem som helst som kan läsa en meritförteckning ser ju detta svart på vitt.

Däremot så är det uppseendeväckande att Frida ännu inte har vunnit ett stort individuellt seniorGuld.

Jag får inte ihop hennes lopp igår.Frida var snabbast i fältet från 5,9 och in till mål 11 Km.

Frida i toppförfattning lägger inte upp sina lopp så.Hon tar kommandot direkt.
Jag undrar om hon inte spände sig..när Guldchansen var sumpad så slappnade hon av och var snabbast.

Jag hoppas att hon vinner fem milen.Jag tror dock inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in