Chillat på Teneriffa stora delar av hösten. Tränat sparsamt pga skada och endast tävlat enstaka inhopp säger Mathias Fredriksson SVT:s expert. Får hon det inte att fungera kommer Johaug åka hem allt.
Tror Frida tar medalj i alla individuella distanslopp varav 2 guld, förutsatt vi slipper grova smörebom. Oklart vilken distans hon kompletterar 10km-guldet med dock.
Tror Frida tar medalj i alla individuella distanslopp varav 2 guld, förutsatt vi slipper grova smörebom. Oklart vilken distans hon kompletterar 10km-guldet med dock.
Att Frida tar guld i år är av störst betydelse för min del, om Jonna bommar på den lättåkta banan spelar mindre roll då vi vet att Skistad kommer torska så snart det är en krävande bana igen, hon har bara guldet till låns ett litet tag.
Att Frida tar guld i år är av störst betydelse för min del, om Jonna bommar på den lättåkta banan spelar mindre roll då vi vet att Skistad kommer torska så snart det är en krävande bana igen, hon har bara guldet till låns ett litet tag.
Njae..diskussion för annan tråd men inte fan är sprintbanan i Val di Fiemme någon större hit om man kollade årets TdS jämförelse Sundling-Skistad.
Kanske var känt sedan innan men framkom i Viaplay dokumentären att Frida bara 30% styrka i ena armen förra VM till följd av krocken. I tillägg en nerv som inte fungerade och hjärnskakning som ledde till balansproblem inför Toblach (låter lite märkligt att hon tilläts starta i den VC-tävlingen)
Jag är FAN orolig inför fristilsdelen skiathlon.
Frida kommer naturligtivs köra skiten ur resten av fältet klassisk del..men Johaug åtminstone lär bränna många tillgänglig kalorier för att hänga på..och om foten inte är hundra så befarar jag repris på Peking 2022.
Jag hoppas att Frida personligen,och framförallt folk runt henne gör rätt bedömning härvidlag.
Håller foten ihop så vinner Frida Karlsson sitt första och long overdue stora individuella Guld på Söndag.
Om inte,så kan hon ha sabbat sina chanser inför 10 K klassiskt samt långa stafetten as well.
Kanske var känt sedan innan men framkom i Viaplay dokumentären att Frida bara 30% styrka i ena armen förra VM till följd av krocken. I tillägg en nerv som inte fungerade och hjärnskakning som ledde till balansproblem inför Toblach (låter lite märkligt att hon tilläts starta i den VC-tävlingen)
Det mesta av det där är väl AI-generade "sanningar"!
Inför förra VM:et gjorde hon inte jobbet helt enkelt, hon solade lite för mycket istället för att träna!
Denna säsong har hon, som den diva hon är, tillbringat stora delar av säsongen med att "glassa" runt på Teneriffa och i Italien för att förbättra sin solbränna.
Fotskada som leder till andra problem?
F**n, under Franska revolutionen skulle dom varit j*vligt glada för en sån "skada"
Jag tror och hoppas att Frida blir VMs skidDROTTNING!