2025-03-04, 19:34
  #2677
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ok. Klart det var kul att Ebba slog Johaug men för egen del så håller jag framförallt på Linn men också Frida och de är framförallt dem jag vill ska vinna.

Jo det är ingen hemlighet
Citera
2025-03-04, 20:45
  #2678
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Egentligen vill jag att Jonna ska vinna den.

Men Fridas stora åkning i fristilen där hon tog in på täten utan att förta sig indikerar nog på att hon blir livsfarlig där ja i längre lopp.

Frida är inte ens kandidat till fem milen. Tyvärr dumt tom av henne att utmana hälsan
Citera
2025-03-04, 21:00
  #2679
Medlem
rainbowias avatar
Tycker det ligger och pyr lite, turbon går uppenbarligen inte helt rent (kanske marsipan i kardanen?), dock uppenbarligen så är avslutningarna i bägge löpen riktigt fina så några dagar bort (efter den så kallade femmilen) så har hon en individuell guldmedalj runt halsen.

(Ebba kan ta Jerring och annat krimskrams)
Citera
2025-03-04, 21:07
  #2680
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Frida är inte ens kandidat till fem milen. Tyvärr dumt tom av henne att utmana hälsan

Ju längre lopp, desto bättre är Frida kära du. Läs på lite.
Citera
2025-03-04, 21:09
  #2681
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tycker det ligger och pyr lite, turbon går uppenbarligen inte helt rent (kanske marsipan i kardanen?), dock uppenbarligen så är avslutningarna i bägge löpen riktigt fina så några dagar bort (efter den så kallade femmilen) så har hon en individuell guldmedalj runt halsen.

(Ebba kan ta Jerring och annat krimskrams)

Vore lite lustigt på ett sätt om Johaug lämnar mästerskapet med fyra silvermedaljer. First loser x 4.
Citera
2025-03-04, 21:11
  #2682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vore lite lustigt på ett sätt om Johaug lämnar mästerskapet med fyra silvermedaljer. First loser x 4.
Holder Frida i 5 mil i fristil da? Det er det vel største usikkerhetsmomentet på forhånd, ikke formen.
Citera
2025-03-04, 21:18
  #2683
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Holder Frida i 5 mil i fristil da? Det er det vel største usikkerhetsmomentet på forhånd, ikke formen.

Ja det vet ju ingen självklart. Men det är ju inte bara Frida som är ovan att åka en femmil i fristil.

(Holmenkollen 2023 är väl den enda som körts för damer?)
Citera
2025-03-04, 21:19
  #2684
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Holder Frida i 5 mil i fristil da? Det er det vel største usikkerhetsmomentet på forhånd, ikke formen.

Jag tror inte det borde vara något problem, i en masstart får hon ju "hjälp" att hålla rytmen och tekniken, det är ju främst i individuella löp hon har haft problem med fristilen den här säsongen. Tror hon kommer stänga av allt vad eventuellt smärta är och kriga in i det sista över mål, hennes fotproblem bör inte vara något som förvärras och ger bestående men av ett enda lopp, särskilt inte om hon gör en operation efter säsong som det ju ryktas om.
Citera
2025-03-04, 21:22
  #2685
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Frida är den nya Sundby, samlar silver och brons på hög. Förhoppningsvis får hon likt Sundby avsluta karriären med guld i Falun 2027.
Citera
2025-03-04, 21:23
  #2686
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vore lite lustigt på ett sätt om Johaug lämnar mästerskapet med fyra silvermedaljer. First loser x 4.
Jag tror att Johaug tar sina andraplatser extremt hårt. Detta är nog en mardröm för henne som gör att hon låser in sig på toaletten på hotellrummet på kvällarna och gråter floder. Alltså inte som jag skojar eller så, jag tror verkligen hon tar detta väldigt, väldigt hårt. På femmilen har hon chansen att rädda en del av sin heder, men om hon torskar på även den så kommer hon att knäckas helt.
__________________
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2025-03-04 kl. 21:25.
Citera
2025-03-04, 21:26
  #2687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja det vet ju ingen självklart. Men det är ju inte bara Frida som är ovan att åka en femmil i fristil.

(Holmenkollen 2023 är väl den enda som körts för damer?)
Tenkte mer på oppladningen og problemene hun har hatt tidligere i år. Hadde ikke vært i tvil om 5-milen gikk i klassisk.
Citera
2025-03-04, 21:31
  #2688
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Tenkte mer på oppladningen og problemene hun har hatt tidligere i år. Hadde ikke vært i tvil om 5-milen gikk i klassisk.

Fristilstekniken såg lätt och fin ut i skiathlonen. Och:


Citat:
– Det tänder väl en hunger, tänker jag. Det hade det gjort för mig i alla fall.
Och det är fler än hon som har fått den.

- Så jag tror att femmilen kommer att bli en riktig kamp.

Skid-VM i Trondheim avslutas på söndag med damernas 50 kilometer fristil. Senast Frida Karlsson körde en femmil, i Holmenkollen förra året, blev det seger.

– Jag har bara kört en femmil förut och den gick ju bra. Det borde passa mig. Jag har ändå tränat sådana där långa, extrema intervallpass sedan jag var 18–19 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in