2025-03-04, 23:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Tyngdlyftning går ut på att lyfta mycket.

Om grupp A lyfter mer än grupp B, vilken grupp är då sämst på att lyfta?

Du tycker inte det är en aning löjligt att hålla på så här?

Tekniskt sett är kvinnor som lyfter på elitnivå lika bra som motsvarande män. Att män överlag är fysiskt starkare än kvinnor är medfött/handlar om biologi och betyder därmed att män lyfter tyngre.

Det är som att jämföra vem som är bäst på att bära och föda barn.
Om grupp A är bättre än grupp B på att föda barn. Vem är då bäst på att föda barn? ....... Typ.

Så jävla tramsigt och det är fan bara ett gäng mansbebisar som tävlar mot kvinnor och har behov av att hävda sig gentemot kvinnor. Sen att 'ni' skyller på "feministerna" - att det är de som ställer könen mot varandra osv är ju fan bara ren jävla projection.
Citera
2025-03-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Detta är ett så urbota genomkorkat ämne som enbart lämpar sig kuddrummet och sandlådorna på dagis. "Killar är bäst, tjejer är ruttet fläsk" och "eeww, tjejbaciller!" är ramsor ingen äldre än 4 år bör använda.

Kvinnor kan idag göra vad de vill och omn det inte passar får du flytta till Afghanistan.

Enda anledningen att kvinnor kan göra vad de vill är för att män låter dem.
Citera
2025-03-05, 00:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du tycker inte det är en aning löjligt att hålla på så här?

Tekniskt sett är kvinnor som lyfter på elitnivå lika bra som motsvarande män. Att män överlag är fysiskt starkare än kvinnor är medfött/handlar om biologi och betyder därmed att män lyfter tyngre.

Det är som att jämföra vem som är bäst på att bära och föda barn.
Om grupp A är bättre än grupp B på att föda barn. Vem är då bäst på att föda barn? ....... Typ.

Så jävla tramsigt och det är fan bara ett gäng mansbebisar som tävlar mot kvinnor och har behov av att hävda sig gentemot kvinnor. Sen att 'ni' skyller på "feministerna" - att det är de som ställer könen mot varandra osv är ju fan bara ren jävla projection.

Det fåniga är att feminister blir triggade av självklarheter. Jag tar inte illa upp eller tycker det är löjligt att du säger att kvinnor är bättre på att föda barn än män. Det är bara fakta.

Annan fakta är att kvinnor är svagare, ängsligare, känsligare, och sämre än män på nästan allt. Detta faktum har varit helt okontroversiellt och självklart genom århundraden.

Feminismen och vårt bekväma samhälle har dock lyckats få folk att inbilla sig att verkligen inte ser ut så, vilket leder till en del absurditeter. Ta kvinnors högre sjukskrivningar till exempel, vars orsak pratas om som om det vore ett mysterium när det bara är en följd av kvinnors bräcklighet jämfört med män.

Kvinnor är underrepresenterade inom toppskiktet i varenda verksamhet där det råder hård konkurrens. Feminismen hävdar reflexmässigt diskriminering, utan bevis när den uppenbara orsaken är att kvinnor är sämre.
Citera
2025-03-05, 00:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det fåniga är att feminister blir triggade av självklarheter. Jag tar inte illa upp eller tycker det är löjligt att du säger att kvinnor är bättre på att föda barn än män. Det är bara fakta.

Och jag blir inte upprörd över att män överlag är fysiskt starkare än kvinnor. Troligen blir inte majoriteten män och kvinnor upprörda över dessa självklarheter. Det är bara extremister som tjänar på att måla upp en bild av att kvinnor/män skulle bli så väldans upprörda över ditten och datten.

Citat:
Annan fakta är att kvinnor är svagare, ängsligare, känsligare, och sämre än män på nästan allt. Detta faktum har varit helt okontroversiellt och självklart genom århundraden.

Överlag fysiskt svagare ja. Ängsligare - troligen. Kvinnor är inte sämre än män nej.

Citat:
Feminismen och vårt bekväma samhälle har dock lyckats få folk att inbilla sig att verkligen inte ser ut så, vilket leder till en del absurditeter. Ta kvinnors högre sjukskrivningar till exempel, vars orsak pratas om som om det vore ett mysterium när det bara är en följd av kvinnors bräcklighet jämfört med män

Nej det beror inte på någon mystisk "bräcklighet". Det handlar om en rad saker. Bland annat om att majoriteten kvinnor jobbar inom offentlig sektor som dras med ständiga besparingar, underbemanning och löner som släpar efter. Det handlar om allt gratisarbetet som kvinnor utför. Det handlar om att kvinnors hälsa är gravt underfinansierad gällande forskning och vård.

Citat:
Kvinnor är underrepresenterade inom toppskiktet i varenda verksamhet där det råder hård konkurrens. Feminismen hävdar reflexmässigt diskriminering, utan bevis när den uppenbara orsaken är att kvinnor är sämre.

Nej, återigen beror det inte på att kvinnor är sämre. Så jävla idiotisk uttryckt. Så du menar alltså att flera miljarder människor (män och kvinnor) som inte tillhör toppskiktet är "sämre" än tex Elon Musk och Warren Buffet?
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-05 kl. 00:42.
Citera
2025-03-05, 00:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Enda anledningen att kvinnor kan göra vad de vill är för att män låter dem.

Vad är det män "låter" kvinnor göra nu som kvinnor inte alltid gjort?
Citera
2025-03-05, 01:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja vad är det här med att kvinnor inte fattar höger/vänster? Blir lika paff varje gång en 35 årig kvinna frågar mig "det är vänster va". Dom har ju alla körkort med så man undrar ju lite hur säker man är där ute....
Citera
2025-03-05, 07:50
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och jag blir inte upprörd över att män överlag är fysiskt starkare än kvinnor. Troligen blir inte majoriteten män och kvinnor upprörda över dessa självklarheter. Det är bara extremister som tjänar på att måla upp en bild av att kvinnor/män skulle bli så väldans upprörda över ditten och datten.

Överlag fysiskt svagare ja. Ängsligare - troligen. Kvinnor är inte sämre än män nej.

Nej det beror inte på någon mystisk "bräcklighet". Det handlar om en rad saker. Bland annat om att majoriteten kvinnor jobbar inom offentlig sektor som dras med ständiga besparingar, underbemanning och löner som släpar efter. Det handlar om allt gratisarbetet som kvinnor utför. Det handlar om att kvinnors hälsa är gravt underfinansierad gällande forskning och vård.

Nej, återigen beror det inte på att kvinnor är sämre. Så jävla idiotisk uttryckt. Så du menar alltså att flera miljarder människor (män och kvinnor) som inte tillhör toppskiktet är "sämre" än tex Elon Musk och Warren Buffet?

Du utelämnar alltid andra halvan av meningen i dina repliker. Jag säger inte att "kvinnor är sämre", jag säger "kvinnor är sämre på X"

Bräcklighet är inte mystiskt. Kvinnor är inte bräckligare än barn till exempel, men jämfört med män är kvinnor bräckliga, sköra, ömtåliga, svaga och ängsliga. Gråter oftare, mer humörsvängningar, blir utbrända och går på antideppressiva oftare än män.

Män i offentlig sektor är inte sjukskrivna i lika hög grad som kvinnor, trots att de får göra hårdare jobb med tunga lyft, t ex inom vården.

Toppskiktet inom en kategori är per definition bättre än alla andra inom den kategorin. Alla andra är alltså sämre inom den kategorin. Varför triggar dig ordet sämre så mycket?

Här har du ett annat odiskutabelt faktum: Män är sämre än kvinnor på att leva länge.
Citera
2025-03-05, 07:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja vad är det här med att kvinnor inte fattar höger/vänster? Blir lika paff varje gång en 35 årig kvinna frågar mig "det är vänster va". Dom har ju alla körkort med så man undrar ju lite hur säker man är där ute....

Jag har aldrig upplevt en vuxen människa varken man eller kvinna som inte fattar vad som är höger eller vänster.
Citera
2025-03-05, 08:02
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Du är nog inte så säker där ute. Så svårt är det inte med höger/vänster. Du kanske borde fundera på vad du får ut av att umgås med så pass osäkra folk i den kalibern. Oroväckande att den åldern är sämre än ett barn på att skilja på dessa. Är dom idioter eller spelar som bara i din närhet 😅🤔
Citera
2025-03-05, 09:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag har aldrig upplevt en vuxen människa varken man eller kvinna som inte fattar vad som är höger eller vänster.

Va? Jag är djupt chockad, trodde det var en grej helt ärligt måste ju hört 20 kvinnor säga liknande saker.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Du är nog inte så säker där ute. Så svårt är det inte med höger/vänster. Du kanske borde fundera på vad du får ut av att umgås med så pass osäkra folk i den kalibern. Oroväckande att den åldern är sämre än ett barn på att skilja på dessa. Är dom idioter eller spelar som bara i din närhet 😅🤔

Jag har nog tänkt mig att det är en biologisk grej, kvinnor har varit nära hemmet så har aldrig behövt lära sig att ta sig runt.
En kollega, en tjejkompis och syrran är 3 jag kommer på direkt som aldrig fattat höger/vänster men du menar att du inte har tjejkompisar som är såhär??
Citera
2025-03-05, 09:19
Medlem
Kvinnor är bättre än män på många saker framförallt självhat och att ta på sig offerkoftan är dom experter på.
Citera
2025-03-05, 10:20
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Jag har nog tänkt mig att det är en biologisk grej, kvinnor har varit nära hemmet så har aldrig behövt lära sig att ta sig runt.
En kollega, en tjejkompis och syrran är 3 jag kommer på direkt som aldrig fattat höger/vänster men du menar att du inte har tjejkompisar som är såhär??
Kan så vara men måste ju kunna höger/vänster ändå om det ska promeneras
till affären eller gå ut med hunden typ 😅 Jo jag har haft nå få tjejkompisar som varit så. Ibland har dom kunnat å vissa gånger är det som bortblåst å jag förstår inte hur det kan glömmas bort 😅

Man vet ju exempelvis vilken hand man skriver med, antingen är det höger/vänster. Men dessa som glömmer bort helt plötsligt kanske skriver med båda å då kan det eventuellt skapa förvirring förstås 🤔😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in