Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Och jag blir inte upprörd över att män överlag är fysiskt starkare än kvinnor. Troligen blir inte majoriteten män och kvinnor upprörda över dessa självklarheter. Det är bara extremister som tjänar på att måla upp en bild av att kvinnor/män skulle bli så väldans upprörda över ditten och datten.
Överlag fysiskt svagare ja. Ängsligare - troligen. Kvinnor är inte sämre än män nej.
Nej det beror inte på någon mystisk "bräcklighet". Det handlar om en rad saker. Bland annat om att majoriteten kvinnor jobbar inom offentlig sektor som dras med ständiga besparingar, underbemanning och löner som släpar efter. Det handlar om allt gratisarbetet som kvinnor utför. Det handlar om att kvinnors hälsa är gravt underfinansierad gällande forskning och vård.
Nej, återigen beror det inte på att kvinnor är sämre. Så jävla idiotisk uttryckt. Så du menar alltså att flera miljarder människor (män och kvinnor) som inte tillhör toppskiktet är "sämre" än tex Elon Musk och Warren Buffet?
Du utelämnar alltid andra halvan av meningen i dina repliker. Jag säger inte att "kvinnor är sämre", jag säger "kvinnor är sämre på X"
Bräcklighet är inte mystiskt. Kvinnor är inte bräckligare än barn till exempel, men jämfört med män är kvinnor bräckliga, sköra, ömtåliga, svaga och ängsliga. Gråter oftare, mer humörsvängningar, blir utbrända och går på antideppressiva oftare än män.
Män i offentlig sektor är inte sjukskrivna i lika hög grad som kvinnor, trots att de får göra hårdare jobb med tunga lyft, t ex inom vården.
Toppskiktet inom en kategori är per definition bättre än alla andra inom den kategorin. Alla andra är alltså sämre
inom den kategorin. Varför triggar dig ordet sämre så mycket?
Här har du ett annat odiskutabelt faktum: Män är sämre än kvinnor på att leva länge.