2025-03-04, 17:44
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
FAAAEEEN OSSÅ jag som tänkte bli artillerist. Attans.

Du tror inte dagens militärer har superavancerade positioneringssystem nuförtiden. Alltså inte kartor och kompass. Eller kompass har de säkert, det är alltid bra att ha när man är ute.

I övrigt är män bättre på att tända stearinljus i ljusstakar eftersom män är bättre än kvinnor på ALLT.

Förutom att köra bil då.
Men i dagens läge skall ju även kvinnor arbeta som artillerister inom det Svenska försvaret. Och vad skulle hända om GPS-systemet krypterades ?

Unga kvinnor som springer runt som yra hönor ? Kan ej bära snökedjor (45 kg), än mindre montera dem på hjulet, eller att slå upp tältet och tända eld i kaminen ?
Senast redigerad av Knivur-273 2025-03-04 kl. 17:51.
Citera
2025-03-04, 17:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Som till exempel tyngdlyftning?

Var det det enda du kunde komma på?

Du förstod inte andemeningen i resonemanget alls?
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-04 kl. 18:03.
Citera
2025-03-04, 18:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Men i dagens läge skall ju även kvinnor arbeta som artillerister inom det Svenska försvaret. Och vad skulle hända om GPS-systemet krypterades ?

Unga kvinnor som springer runt som yra hönor ? Kan ej bära snökedjor (45 kg), än mindre montera dem på hjulet, eller att slå upp tältet och tända eld i kaminen ?

Du tror inte de som hamnar inom artilleriet får någon slags utbildning som omfattar alla tänkbara scenarier inom deras fält?

Är där många kvinnor i den positionen som ska montera 45 kg tunga snökedjor?

Varför kan de inte slå upp tältet och tända kaminen? Jag har sett många kvinnor sätta upp sina tält och tända både brasor och kaminer.
Citera
2025-03-04, 18:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Ja, det finns kvinnor som är professionella tyngdlyftare också. Det är tom en OS-sport. Dessa kvinnor är starkare än du någonsin kommer bli.

Men nu handlar ju inte tråden om huruvida det finns kvinnor som är bättre än mig på något.

Du får välja en aktivitet och antingen jämföra den bästa kvinnan med den bästa mannen eller jämföra genomsnittsmannen med genomsnittskvinnan.
Citera
2025-03-04, 18:32
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Du förstod inte andemeningen i resonemanget alls?

Tydligen inte, kan du förklara andemeningen?
Citera
2025-03-04, 18:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Vad i detta var det du inte förstod så kan jag förklara de delar du inte förstod på en 5 årings nivå:

"Allt som tagits upp i denna tråd som exempel på vad kvinnor suger på och vad de är bra på är bara baserat på stereotyper grundade i sociala förväntningar på könen. Egentligen har flickor och pojkar - nästintill - precis samma potential att bli bra på "vadsomhelst"."
Citera
2025-03-04, 18:47
Medlem
Citat:
Men nu handlar ju inte tråden om huruvida det finns kvinnor som är bättre än mig på något.

Du får välja en aktivitet och antingen jämföra den bästa kvinnan med den bästa mannen eller jämföra genomsnittsmannen med genomsnittskvinnan.
Detta är ett så urbota genomkorkat ämne som enbart lämpar sig kuddrummet och sandlådorna på dagis. "Killar är bäst, tjejer är ruttet fläsk" och "eeww, tjejbaciller!" är ramsor ingen äldre än 4 år bör använda.

Kvinnor kan idag göra vad de vill och omn det inte passar får du flytta till Afghanistan.
Citera
2025-03-04, 18:50
Medlem
Citat:
Läs om tills du fattar.
Citera
2025-03-04, 19:26
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad i detta var det du inte förstod så kan jag förklara de delar du inte förstod på en 5 årings nivå:

"Allt som tagits upp i denna tråd som exempel på vad kvinnor suger på och vad de är bra på är bara baserat på stereotyper grundade i sociala förväntningar på könen. Egentligen har flickor och pojkar - nästintill - precis samma potential att bli bra på "vadsomhelst"."

Och som svar på det nämnde jag tyngdlyftning. Det spelar ingen roll vilka sociala förväntningar vi har på kvinnor, de kommer alltid vara jättedåliga på tyngdlyftning jämfört med män.
Citera
2025-03-04, 19:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Detta är ett så urbota genomkorkat ämne som enbart lämpar sig kuddrummet och sandlådorna på dagis. "Killar är bäst, tjejer är ruttet fläsk" och "eeww, tjejbaciller!" är ramsor ingen äldre än 4 år bör använda.

Kvinnor kan idag göra vad de vill och omn det inte passar får du flytta till Afghanistan.

Men tråden handlar inte om ifall kvinnor ska få göra vad de vill. Den handlar om ifall det finns något som kvinnor är bättre på än män.

Jag tycker också det är ett löjligt diskussionsämne eftersom det är självklart för oss som lever i verkligheten utanför feministbubblan att kvinnor är sämre på det mesta.

Dessutom spelar det ingen roll då livet levs som individ och inte som grupp. Feminismens sektmedlemmar greppar dock inte detta.

Såg nyss på nyheterna en grupp idioter stå och demonstrera på plattan pga en löneklyfta mellan könen som inte finns.

Helt otroligt, grupptänk och identitetspolitik gör folk till dårar.
Citera
2025-03-04, 21:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och som svar på det nämnde jag tyngdlyftning. Det spelar ingen roll vilka sociala förväntningar vi har på kvinnor, de kommer alltid vara jättedåliga på tyngdlyftning jämfört med män.

Du uttrycker dig som en kratta.

Kvinnor som tränar tyngdlyftning/tävlar på elitnivå är såklart inte "jättedåliga på tyngdlyftning jämfört med män". De lyfter inte lika mycket som männen, men det innebär inte att de är "jättedåliga på tyngdlyftning".
Citera
2025-03-04, 23:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du uttrycker dig som en kratta.

Kvinnor som tränar tyngdlyftning/tävlar på elitnivå är såklart inte "jättedåliga på tyngdlyftning jämfört med män". De lyfter inte lika mycket som männen, men det innebär inte att de är "jättedåliga på tyngdlyftning".

Tyngdlyftning går ut på att lyfta mycket.

Om grupp A lyfter mer än grupp B, vilken grupp är då sämst på att lyfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in